Nikogo nie trzeba przekonywać, że droga z Płońska do Warszawy na odcinku przebiegającym przez Łomianki to istny koszmar, a notoryczne korki są nieodłącznym elementem podróży. A przecież tak wielu mieszkańców Płońska i okolic dojeżdża każego dnia do pracy w stolicy. W najbliższych latach ma powstać obwodnica, dzięki której do Warszawy dotrzemy szybciej i wygodniej.
Wczoraj w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Kiełpin (DK7) – Trasa Armii Krajowej w Warszawie (S8). Nowy odcinek drogi, który znacznie ułatwi dojazd do stolicy od strony północnego Mazowsza, będzie mieć długość około 12,9 km. Ma posiadać po trzy pasy ruchu w każdą stronę, a miejscami nawet cztery. Odcinek zapewni sprawne skomunikowanie gmin i powiatów graniczących ze stolicą od strony północno-wschodniej oraz ułatwi podróż na trasie Warszawa - Gdańsk. Wartość inwestycji to blisko 2? mld zł – napisał na swoim facebook'owym profilu wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Przez gęsto zabudowany obszar Bemowa i Chomiczówki nowa droga przejdzie dzięki dwom tunelom. Trasa będzie przebiegać wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego, następnie za ulicą Arkuszową w Warszawie zejdzie do dwóch tuneli (około 1000 m i 1100 m) i wzniesie się ponad terenem, nad drogą S8. Projektanci między tunelami zaplanowali powstanie węzła Generała Maczka, zaś na przecięciu dróg S7 i S8 zaplanowano węzeł NS. Oprócz tuneli, powstaną wiadukty, kładki pieszo-rowerowe, przejścia podziemne, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenia trasy.
- I to jest bardzo dobra wiadomość. Niestety dla mieszkańców północnego Mazowsza, którzy niekoniecznie korzystają z autostrady A2, przejazd odcinkiem Łomianki-Warszawa trwa tyle co trasa Płock-Łomianki – napisał na facebook'u jeden z użytkowników.
Dokumentację koncepcji programowej obwodnicy Łomianek opracuje firma Value Engineering Sp. z o.o. z Warszawy, a koszt to 4,1 mln złotych. W IV kwartale 2020 roku ma zostać ogłoszony przetarg na w systemie „projektuj i buduj”, na III kwartał 2021 roku zaplanowano podpisanie umowy z wykonawcą, a prace przy budowie trasy mają ruszyć w 2022 roku, a zakończenie planuje się 3 lata później. Według informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad całkowity koszt inwestycji, obejmujący dokumentację, wykup gruntów i budowę wyniesie 1,9 mld złotych.
Miś14:23, 19.09.2019
No widzisz ! I on ją zaczyna widzieć powoli jakby, te trasę ! On ją bracie widzi w swoich marzeniach ! I ja by tu dawał od razu Gis !
Kierowcami 15:27, 19.09.2019
To nie są te korki co były kiedyś przed powstaniem węzła przy Auchan Łomianki. Obwodnica także nie zlikwiduje korków które niby teraz są. Rano kierowcy jadą do pracy większość i rzadko który kierowca w stronę s8, a korki po 16 to Warszawiacy wracający do domów co pracują w Łomiankach i okolicy.
3 4
w sensie, że od gitary?
2 0
Ja wam zawsze wszystko wyśpiewam (: