Zamknij

S7 Płońsk - Czosnów: druga umowa blisko podpisania

09:25, 02.07.2020 Źródło: gddkia.gov.pl/RED Aktualizacja: 09:28, 02.07.2020
Skomentuj [Foto: GDDKiA/Zdjęcie ilustracyjne] [Foto: GDDKiA/Zdjęcie ilustracyjne]

Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola postępowania przetargowego na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 Załuski – Modlin przeprowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zapewnieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy zostanie podpisany kontrakt.

Kontrola prezesa UZP wiązała się ze złożonym na wybór najkorzystniejszej oferty odwołaniem, które zostało cofnięte jeszcze przed terminem posiedzenia KIO, z racji czego postępowanie odwoławcze umorzono. Wspomniana kontrola również nie wykazała naruszeń przepisów wynikających z ustawy.

Procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 Załuski – Modlin dobiegła końca. Jest to drugi z trzech odcinków fragmentu ekspresówki między Płońskiem a Czosnowem, dla którego niebawem podpisana zostanie umowa. Będzie to możliwe dzięki przedstawieniu przez wybranego wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót. 31 marca 2020 r. jako najkorzystniejszą, spośród wszystkich ofert, które wpłynęły, wybrano tę złożoną przez firmę Mostostal Warszawa S.A.

Głównym zadaniem wykonawcy będzie stworzenie projektu budowlanego, pozyskanie niezbędnych decyzji, a potem wybudowanie 12-kilometrowej drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnie istniejącej drogi krajowej nr 7. Powstaną dwa węzły drogowe – Załuski i Ostrzykowizna. Powstaną także fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w sąsiedztwie węzła Ostrzykowizna, drogi równoległe służące do obsługi przyległego terenu, urządzenia służące do ochrony środowiska oraz dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego. Aby zwiększyć konkurencyjność Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad umożliwiła wykonawcy wybór rodzaju nawierzchni, więc sam zadecyduje czy główna trasa będzie betonowa czy bitumiczna. Wykonawca będzie więc mógł zastosować technologię, w której się specjalizuje. Organ podkreśla jednak, że niezależnie od wyboru technologii, droga będzie musiała spełniać określone kryteria, a także parametry co do jakości, funkcjonalności i eksploatacji.

Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót pomiędzy Załuskami a Modlinem kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – czytamy na oficjalnej stronie internetowej GDDKiA.

12 maja 2020 r. podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę odcinka S7 między Modlinem a Czosnowem (9,7 km), zaś jeśli chodzi o odcinek Siedlin – Załuski (12,9 km), oferty zostały otwarte 21 listopada 2019 r., a w tej chwili trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty.

(Źródło: gddkia.gov.pl/RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

FanBMWFanBMW

0 3

Tylko nie blokujcie pasa lewego jak będę jechał moją beemom i was wyprzedzać, skodzierze, toyoty i reszty 16:18, 02.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%