W najbliższych dniach rozpocznie się pierwsze postępowanie przetargowe na projekt i budowę 35-kilometrowej ekspresowej trasy S7 między Czosnowem za Łomiankami a Płońskiem. Konkretnie GDDKiA zaczęła przygotowania od rozpisania przetargu na znalezienie wykonawcy na 13-kilometrowy fragment pomiędzy węzłami Siedlin i Załuski.
Jak informuje GDDKiA, zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Poczernin i Przyborowice. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dla zwiększenia konkurencyjności urzędnicy dają potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To pierwsze takie rozwiązanie. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu.
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert został wyznaczony na 10 września 2019 r. Planowane podpisanie umowy z wykonawcą - przy braku odwołań - to luty 2020 r. GDDKiA kolejne przetargi na pozostałe odcinki chce ogłaszać co dwa tygodnie.
S7 Gdańsk - Warszawa
Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim.
- w realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”,
- umowna data zakończenia kontraktów: 2021 r.
- odcinek Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
- odcinek Mława - Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
- odcinek Strzegowo - Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
- odcinek Pieńki - Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł,
- na wszystkich czterech odcinkach toczy się procedura uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- odcinek I w. Siedlin (bez węzła) - w. Załuski (bez węzła), długość 12,9 km, ogłoszenie przetargu na początku sierpnia 2019 r.,
- odcinek II w. Załuski (z węzłem) - w. Modlin (bez węzła), długość 12 km, planowane ogłoszenie przetargu w drugiej połowie sierpnia 2019 r.,
- odcinek III w. Modlin (z węzłem) - w. Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km, planowane ogłoszenie przetargu na początku września 2019 r.
- w realizacji Koncepcja Programowa, wykonawca Promost Consulting (termin odbioru: listopad 2019 r.),
- realizacja inwestycji w systemie „Projektuj i Buduj”, planowana na lata 2020-2024, łączny koszt realizacji inwestycji ok. 559 mln zł.
- postępowanie przetargowe na opracowanie Koncepcji Programowej,
- 23 lipca br. oferta firmy Value Engineering Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza,
- w przypadku braku odwołań szacujemy, że umowę podpiszemy w sierpniu br.,
- szacowane zakończenie realizacji to 2024 r.
Ciekawe.Ciekawe10:20, 01.08.2019
3 pasy w jedną stronę po starym śladzie siódemki + drogi serwisowe...to szkołę w Szczytnie trzeba będzie zburzyć i wiele innych rzeczy po trasie
Cichociemny patriota14:20, 01.08.2019
Ktoś wczoraj ostro palił plastikiem w całym rejonie było czuć ostry smród, gdzie strażacy miejscy?
Strażak 00:45, 02.08.2019
Strażaków miejskich nie ma, są STRAŻNICY. ????
1 2
Wisłę trzeba będzie zawrócić...
3 0
Nie trzeba. Wystarczy zapoznać się z dokumentacją, która jest dostępna m.in. na stronie http://www.s7-plonsk-czosnow.pl/ Proszę nie siać dezinformacji.