Zamknij
INFORMACJE

Dodaj komentarz

Wydział komunikacji: brak numerków już od godziny ósmej!

Dawid Ziółkowski 12:25, 21.06.2019 Aktualizacja: 12:51, 21.06.2019
29

Nie od dziś wiadomo, że kolejki w Wydziale Komunikacji i Transportu przy Starostwie Powiatowym w Płońsku do najkrótszych nie należą. Pytamy też u źródła, co z kolejkowymi numerkami, które stanowią problem, co zresztą sygnalizują naszej redakcji Internauci.  

Od naszego Czytelnika wiemy, że w ostatnich dniach zdarzało się tak, że numerków dla interesantów zabrakło już po godzinie …ósmej. To z kolei oznaczało, że załatwienie czegokolwiek w Wydziale Komunikacji i Transportu do końca dnia było mało realne.

Kwestia kolejek w wydziale komunikacji pozostaje nierozwiązana od dłuższego czas. Skargi od petentów były kierowane do starostwa już w zeszłym roku. - Kolejka przed siedzibą starostwa na 20 osób o godzinie 6 rano jednak robi wrażenie i nie jest to spowodowane sezonem truskawkowym tylko tak jest dzień w dzień – mówiła niemal dokładnie rok temu ówczesna radna powiatowa, a obecnie starosta, Elżbieta Wiśniewska. Piotr Kosiorek, pełniący wówczas obowiązki naczelnika wyjaśniał, że kolejki spowodowane są wprowadzeniem nowej wersji programu CEPiK (Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, przyp. red.), które spowodowało wydłużenie obsługi jednej osoby z 10-15 do nawet 40 minut. Dużym utrudnieniem były także braki kadrowe w wydziale. 

W lipcu ubiegłego roku swoje stanowisko wobec problemu wyrazili raciąscy radni. - Rada gminy Raciąż wyraża niezadowolenie ze sposobu obsługi mieszkańców gminy Raciąż przez Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Płońsku. Wydłużające się z miesiąca na miesiąc kolejki w tym wydziale narażają naszych współmieszkańców na zbędną utratę czasu, koszty i powodują frustrację […]. Minęło niemal 12 miesięcy, a problem kolejek i brakujących numerków pozostaje otwarty. 

Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu. – Faktycznie, w ostatnim czasie zdarzają się sytuacje, że punkt ósma, czy chwilę po ósmej ostatnie numerki są wydawane, jednak jest to przede wszystkim związane z liczbą osób, które chcą zarejestrować pojazd, bądź załatwić inną sprawę w naszym wydziale, też różnie to się układa, bywa że te numery są do 10 lub jeszcze po 10, w zależności od dnia i tego co się dzieje rano - przyznaje Dorota Zielińska, dodając, iż numerki wydawane są w wydziale komunikacji od godziny 7:30. 

- Nie ukrywam, że jeżeli chodzi o sam wydział, to od trzech miesięcy zajmuję się całym zagadnieniem, jako naczelnik wydziału i przyznam, że to jest dla mnie taki czas analiz, obliczeń, głównie związanych z ilością rejestrowanych pojazdów, ilością pracowników, godzin, kiedy faktycznie najwięcej osób jest zainteresowanych rejestracją. Analizujemy również rozwiązania przyjęte w innych wydziałach komunikacji, czy to Ciechanów czy w powiecie nowodworskim, więc to czas wzmożonych prac w celu znalezienia rozwiązania. Jeśli chodzi o ilość wydanych numerów to mamy część internetowych, część takich, które pobieramy na miejscu i w zależności od kolejności przyjmujemy mieszkańców, jednak cały czas ten poranek jest najbardziej obleganym czasem - kontynuuje szefowa wydziału komunikacji. - Są momenty, kiedy po godzinie 14 możemy przyjąć osoby, pomimo tego, że już numery zostały wydane i takie informacje się udzielane. Szczególnie w godzinach porannych – prosimy, żeby ktoś zjawił się później, około godziny 13, 14. Wtedy bardzo często rejestrowany jest pojazd, pomimo braku posiadania numeru. W zależności od tego, jaki jest charakter sprawy, jaki jest jej poziom skomplikowania i tym samym ile czasu wymaga od pracownika, żeby mógł zarejestrować pojazd lub załatwić inną sprawę, też różnie nam się układa taka ilość przyjmowanych osób każdego dnia. Jeśli mamy więcej pojazdów sprowadzanych z zagranicy, to rejestracja trwa dłużej ze względu na bardziej skomplikowany charakter sprawy. Jeżeli mielibyśmy więcej spraw związanych z samą wymianą dowodu rejestracyjnego, wtedy ta sprawa jest mniej skomplikowana i możemy więcej mieszkańców przyjąć i obsłużyć, ale to jest indywidualna sprawa każdego dnia, nie jakichś zasad czy ram co do ilości załatwianych spraw. Musimy przyjąć ilość wydanych biletów żeby móc wszystkich, którzy pobiorą bilet w danym dniu obsłużyć. Nie może być tak, że ktoś kto przyjdzie i pobierze numer nie będzie miał rozstrzygniętej swojej sprawy. Musimy się skupić na tym, żeby razem z ilością wydanych biletów szła w parze możliwość ich realizacji. Nie ukrywam, że szukamy rozwiązań i będziemy ich szukać. Czy to będą systemowe, czy kadrowe? Tego jeszcze nie wiemy, tutaj to będzie analiza, analiza i jeszcze raz analiza […] – zakończyła Dorota Zielińska. 

Do sytuacji w płońskim wydziale komunikacji na pewno będziemy jeszcze wracać. 

(Dawid Ziółkowski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (29)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

RedakcjaRedakcja

5 2

Jedna strona powiadasz...? Polecamy kliknąć na ten link: https://plonskwsieci.pl/pl/14_kultura/3949_co_dalej_z_pracowni_bez_ram_niestety_przypadla_mi_taka_rola_ze_mam_co_uporz_dkowac_m_kunicka.html

14:31, 21.06.2019

Do redakcjiDo redakcji

7 5

Ale najświeższy tekst o PoCoMiTo już jest zupełnie jednostronny bez pokazania argumentacji drugiej strony.

15:09, 21.06.2019

RedakcjaRedakcja

7 1

Drugiej stronie przypadła rola uporządkowania MCK po audycie i tę wypowiedź przypominamy.

15:13, 21.06.2019

Płońsk w SieciPłońsk w Sieci

8 1

to dosyć obiektywne żródlo informacji, dlatego lubię tę stronę.Natomiast radio płońsk to dopiero ewenement.W
Płońsku mieszkają wyksztalceni ludzie i naprawdę znają się na manipulacji.A dziennikarstwo to obiektywizm!!!

12:01, 22.06.2019

RadioRadio

8 3

Tak, nasze lokalne radio to jest rzeczywiście radio jedynie słusznej partii i jej lokalnych koalicjantów...

13:36, 22.06.2019

jooljool

4 5

A co ma do tego Naczelnik ??? Taki sam pracownik jak każdy inny. Pretensje to do rządzących powiatem. A tak na marginesie: nadostawało to 500 plus, nakupowało starych złomów i pretensje, że muszą stać w kolejkach do rejestracji. Przecież im się należy.

15:43, 24.06.2019

KrzychuKrzychu

7 2

To prawda swieta racja. Na pierwszym i drugim pietrze siedzi duzo pracownikow, ktorzy nie mają co robic....tylko udaja ze mają zajecie....wystarczy przeniesc pare osob do Wydzialu Komunikacji i po kolejkach....dziwie się ze jeszcze tego nie zrobiło do tej pory!!

14:01, 23.06.2019

jooljool

3 4

A skąd wiesz, że nie mają co robić ???? Taki jesteś specjalista od pracy w Urzędzie ? Sam pewnie ledwo umiesz pisać i czytać, pobierasz 500 plus bo ci się należy, zasiłek z MOPS-u i pretensje do całego świata. Do pracy umysłowej za tępy, więc wylewasz swoje żale na Urząd. Żenujące.

15:39, 24.06.2019

Pozostałe komentarze

AbcdAbcd

11 0

Brak też możliwości rezerwacji nr przez internet, bo handlarze rezerwują z wyprzedzeniem wszystkie jak leci i ile się da na maksa. Słaba ta organizacja. A wystarczy skopiować pomysł innego dużego miasta

14:24, 21.06.2019
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

PetentkaPetentka

11 1

Długość obsługi jednej osoby trwa tyle przez system CEPiK? Chyba jakiś żart. „Na pewno nie” przez to ze pracownicy co chwila robią sobie naprawdę długie przerwy, a kiedy już przyjmą jednego petenta to robią wszytko jakby w zwolnionym tępie (nie wiem, może włoski strajk). Poza tym co to za pomysł że rejestrować pojazdy można (chyba, nie jestem pewna jak jest teraz) do godziny 14, mimo ze urząd jest czynny dłużej. To w takim razie, co pracownicy robią od godziny 14 do końca pracy?

16:27, 21.06.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Demokracja+Demokracja+

11 2

A znajomi pracownikow starostwa nie czekaja w kolejkach!!!

18:38, 23.06.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiezorientowanyNiezorientowany

7 1

O co chodzi z tym wpłacaniem pieniędzy i zapisem w notesie?

07:49, 24.06.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

pkspks

8 1

Brawo, brawo Pani Wiśniewska. Oby tak dalej.

15:35, 24.06.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO JOOL 15;43,24.06.DO JOOL 15;43,24.06.

5 4

A skąd ta pogarda? Kim jesteś? Jaką drogą dostałeś/aś się do tego urzędu? Może pochodzisz z gorszej nędzy niż ci, którzy dzisiaj odżyli dzięki 500+. A niech i oni przewiozą swoje dziecko samochodem. Prawda że żal? Służący potrzebny? A chętnych nie ma.

14:01, 25.06.2019
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie zdziwiłbym sięNie zdziwiłbym się

5 2

gdyby ten jool był takim, co wyrastał w biedzie, gdzie kaczki w mieszkaniu hodowano, a teraz pogardza biednymi.

20:23, 25.06.2019

Czekam w kolejce Czekam w kolejce

3 0

Właśnie czekam w kolejce od 8 rano jest godzina 12 i nie wiem kiedy zostanę przyjęty .!!!Czy my żyjemy w średniowieczu czy za komuny , przecież to jest płatne ,godzina to powinien być max z rejestracja pojazdu .PŁOŃSK WSTyD!!!

11:36, 26.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZimbabweZimbabwe

2 0

Mieszkam w Płońsku tzn w Zimbabwe gdzie pojazd rejestruje się cały dzień a podobno weszliśmy do Europy i to dawno ?

11:41, 26.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie ten powiat wybranie ten powiat wybra

4 0

Do Płońska mam ponad 40 km,o 7.58 nie ma już numerków ,a oni proponują mi poczekać do 13-14 może się wciśnie.Zarejestrowałem się internetowo na ponad miesiąc czekania,wcześniej nie było terminów (nowa ustawa ma nakazać 30 dni na rejestracje pod groźbą kary i co wtedy Pani naczelnik???)
Miałem wątpliwą przyjemność załatwiać tam sprawę dwa dni z rzędu. Pierwszego dnia trafiłem do kobiety i było OK,w miarę sprawnie i rzeczowo.Za drugim razem trafiłem na gościa w grubych okularach,o zgrozo!!!Gdzie ja żyję.Moja 50-letnia babcia szybciej pisze na klawiaturze,ten gość chyba nie widzi?.
Pierwszy sposób na skrócenie kolejek to wnikliwa weryfikacja kwalifikacji pracowników i sprawdzenie ich wydajności.Podejrzewam że Pani z pierwszego dnia zarabia tyle samo co gość w okularach i to jest nie sprawiedliwe,facet był tak mało wydajny że koleżanka obsłużyła trzech klientów ,a on jednego. Wywalić Pana (do Biedronki na kasę na pewno go nie wezmą) a w urzędzie się obija ma ciepłą posadkę,a kolejki to nie jego problem.Koleżanka z pierwszego dnia obsłuży na pewno 10 petentów więcej.

23:22, 24.09.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

StudentStudent

3 0

Ciekawe czy ktoś ze starostwa to czyta.? W pokoju siedzi 5 osób, z czego 3 pewnie czekają na emeryturę więc mają w. Y. J. E. B. A. N. E... na kolejkę ? i brak numerów. Mieć żal do zwykłego pracownika za to że nie ma numerków to tak jak *%#)!& się do kasjerki siedzącej na kasie o ceny produktów. Opier.dol to tu się należy pani staroście(staroscinie).

01:45, 27.09.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%