Zamknij

Rozbudowa S7 Płońsk - Czosnów. Blisko, coraz bliżej

08:26, 24.04.2019 D. Ziółkowski/rynekinfrastruktury.pl Aktualizacja: 08:29, 24.04.2019
Skomentuj [Foto: google maps] [Foto: google maps]

Na początku roku informowaliśmy o planach przebudowy trasy S7, które podzielono na kilka etapów. Jednym z nich jest odcinek pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. Prace administracyjne dotyczące tej części ekspresówki są już na ostatniej prostej. Jeszcze w pierwszej połowie roku zostanie ogłoszony przetarg na budowę. 

- Jesteśmy po dwóch spotkaniach w gminach Płońsk i Załuski[...] Projektantem koncepcji programowej jest firma Mosty Katowice - planowane jest w tym roku ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj” na ten odcinek. – mówił podczas styczniowego Konwentu Wójtów i Burmistrzów Powiatu Płońskiego Artur Śpiewak - kierownik płońskiego rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Teraz przygotowania do budowy weszły w decydujący etap. Przetarg na wykonanie 35-kilometrowego odcinka ma zostać ogłoszony pod koniec czerwca tego roku. Podpisanie stosownej umowy z wybranym wykonawcą prognozuje się na marzec 2020, zaś pracę realizacyjne na ''siódemce" mają ruszyć w 2021 roku i potrwać przez dwa lata. W tej chwili warszawski oddział Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oczekuje tylko na zatwierdzenie przygotowanej na potrzeby przebudowy dokumentacji. - Odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Dyrektorze Oddziału. Po wprowadzeniu uwag z ZOPI zostanie przedstawiona na Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad – poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiej GDDKiA. 

Odcinek między Płońskiem a Czosnowem przejdzie dość dużą przemianę. Obecnie jest to trasa dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu po obu stronach. Problemem są przede wszystkim kolizyjne skrzyżowania, które po przebudowie zniknął. Zastąpią je węzły, co poprawi przepustowość S7 w tym miejscu. Po obu stronach wykonawca doda również po jednym pasie ruchu. Jak informowaliśmy na naszym portalu pod koniec lutego, przed rozpoczęciem prac budowlanych na terenie wyznaczonym pod rozbudowaną część „siódemki” trwać będą prace archeologiczne. Zostaną przeprowadzone odpowiednio wcześniej, by ewentualne niespodziewane znaleziska w żaden sposób nie zakłóciły prac i nie wydłużył terminu ich ukończenia. 

Przebudowa S7 Płońsk – Czosnów wiąże się także z koniecznością wyznaczenia nowej trasy dla Drogi Krajowej nr 62 nieopodal węzła Ostrzykowizna. Wykonawca wyprowadzi drogę w kierunku portu lotniczego w Modlinie, tak aby w przyszłości można było poprowadzić ją nowym przebiegiem. 10 kwietnia Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał decyzję środowiskową dla lokalizacji trasy, co było niezbędne do przygotowania dokumentacji. 

(D. Ziółkowski/rynekinfrastruktury.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

XDXD

4 0



Głównym problemem jest brak dojazdu do obwodnicy Warszawy i konieczność przejechania przez Dziekanów, Sadową i Łomianki. Gdyby planista zdecydował się na wykonanie drogi idącej od węzła Czosnów w stronę Bemowa i w drugą stronę, na wschód byłoby po kłopocie, bo duża część pojazdów nie jedzie do Warszawy ale przez Warszawę.

tak czy inaczej dobre wieści
14:50, 24.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MisiekMisiek

4 0

Pana rozwiazanie jest przedmiotem innej inwestycji. A w tym przypadku chodzi o usprawnione połaczenie z S7 drogi dk62, dk 50 i przyszłej s10 16:36, 24.04.2019


reo
0%