Specjaliści do spraw marketingu policzyli kiedyś, że przeciętny człowiek ma styczność z rozmaitymi materiałami promocyjnymi średnio 3 tysiące razy w ciągu doby. Reklamy otaczają konsumentów ze wszystkich stron: w prasie, radiu, telewizji, na stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych, wreszcie na terenie sklepów czy na ulicach. Trudno oczekiwać, by każdemu z tych przekazów poświęcać tyle samo czasu i koncentrować się na każdym napisie, plakacie, billboardzie, spocie, banerze etc. Dlatego właściciele firm powinni dokładnie przemyśleć swoją strategię prowadzenia kampanii marketingowych.
Reklamy w miejscach publicznych, takich jak przystanki autobusowe, dworce kolejowe, miejskie skwery albo centra handlowe, mają mocno utrudnione zadanie. Skuteczne przykucie wzroku odbiorców na dłużej niż ułamek sekundy, zachęcenie ich do dokładnego zapoznania się z całym komunikatem, stanowi nie lada wyzwanie. Mnogość bodźców ewidentnie nie ułatwia skupienia się na jednym elemencie w polu widzenia, dlatego ogromna część akcji promocyjnych przynosi rezultaty słabsze od oczekiwanych. Po prostu konsumenci nie tyle lekceważą przekaz, co nie mają czasu i potrzeby, żeby się z nim zapoznawać. Jak temu zaradzić? Zdaniem ekspertów z polskiej firmy VERACO kluczem do sukcesu jest połączenie działań kreatywnych z profesjonalną ekspozycją. Pomysłowy i chwytliwy slogan w połączeniu z wyróżniającym się obrazem to z pewnością odpowiedni kierunek. Trzeba jeszcze „tylko” zaprezentować je w odpowiednim miejscu i czasie.
Wybór różnego rodzaju nośników, nadających się do kampanii indoorowych oraz outdoorowych, pozwala stworzyć praktycznie dowolną kompozycję. Wiele spośród nich doskonale uzupełnia się z pozostałymi, co daje możliwość przygotowania unikatowego systemu ekspozycyjnego. I tylko od konceptu brandu oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstwa zależy, w jaki sposób zostanie ona spożytkowana. W końcu wynajem powierzchni targowych, wykupienie stoiska czy powieszenie plakatu wiążą się z kosztami, które należy uwzględnić i podliczyć na możliwie wczesnym etapie. Kompleksowe, realistyczne planowanie działań marketingowych w przestrzeni publicznej sprawdza się zdecydowanie lepiej, niż modyfikowanie wszystkiego na bieżąco, pod wpływem najnowszych informacji. Specjaliści z Veraco podkreślają, że wszelkiego typu kwestie logistyczne mają takie samo znaczenie, co praca nad wartościami i tożsamością marki.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz