Zamknij

Koniec współpracy na linii HM Trans - Starostwo Powiatowe w Płońsku. Przewoźnik zabiera głos...

10:50, 01.07.2020 za info HM Trans dodał RED Aktualizacja: 16:01, 01.07.2020
Skomentuj Marcin Stasiak, jeden z właścicieli lokalnej firmy przewozowej [screen z nagrania w czasie transportowego przestoju] Marcin Stasiak, jeden z właścicieli lokalnej firmy przewozowej [screen z nagrania w czasie transportowego przestoju]

Jak już informowaliśmy, lokalny przewoźnik, który przez ostatnie dwa lata świadczył usługi na powiatowy transport publiczny nie zaakceptował warunków nowej umowy. Zdanie urzędników poznaliście, dziś z kolei oświadczenie w tej sprawie wystosowała firma HM Trans. - Żaden przedsiębiorca nie przystałby na takie warunki - czytamy między innymi.

(...) W związku licznymi wypowiedziami w mediach Starostwa Powiatowego w Płońsku w sprawie zakończenia i nie przedłużenia z naszą firmą HM Trans s.c. umowy na realizację transportu publicznego, jesteśmy zmuszeni do wydania własnego oświadczenia w tej sprawie.

Nowe, zaproponowane nam warunki, nie były jak wypowiada się Starostwo Powiatowe „nie tyle gorsze, ale inne”, a gorsze, nie do przyjęcia i nieopłacalne dla firmy. Starostwo zaproponowało umowę ,zgodnie z której postanowieniami świadczylibyśmy przewozy powiatowe za darmo. Starostwo chciało rekompensować każdy kilometr do momentu aż strata wyniesie zero. Później dopłaty już by nie było, czyli gdyby przychody przewyższyły koszty na całym transporcie choć o złotówkę, to Starostwo nie dopłaciłoby nic i nasz zysk za świadczenie kompleksowej usługi za transport za cały miesiąc wyniósłby 1 złoty. Biorąc pod uwagę, że podczas przewozów samochody są cały czas eksploatowane i się starzeją, tak naprawdę bylibyśmy w stracie. Żaden przedsiębiorca nie przystałby na takie warunki.

Od samego początku współpracy Starostwo Powiatowe w Płońsku dopłacało naszej firmie za każdy przejechany kilometr, gdyż nie jest możliwe, żeby koszty wyłącznie ze sprzedanych biletów pokryły wszystkie koszty związane z wykonywaniem usługi, w tym koszty paliwa, koszt zatrudnienia pracowników, etc. Świadczenie transportu powiatowego jest usługą o charakterze użyteczności publicznej i w samym założeniu jej celem nie jest generowanie zysku przez Starostwo Powiatowe, a pomoc i ułatwienie transportu mieszkańcom powiatu – i z takim też założeniem zawierane były poprzednie umowy.

Po zmianie władz podpisaliśmy kilka aneksów i każdy był dla nas coraz bardziej niekorzystny. Za transport z 11 gmin stawka w przeliczeniu za jeden kilometr w skali roku wyniosła z dopłat 2,08 zł (tj. 74 000 zł miesięcznie), co obiektywnie jest bardzo niską stawką, bo często jedna gmina organizując transport dzieci do szkół podstawowych z gminnych miejscowości płaci miesięcznie podobną kwotę.

W lutym bądź w marcu zapytano nas czy będziemy zainteresowani na tych samych warunkach przedłużyć umowę do końca roku i oczywiście się zgodziliśmy. W czerwcu zostaliśmy zaproszeni na spotkanie,na którym została przedstawiona nam umowa na całkowicie innych warunkach.

[DW]5523[/DW]

Począwszy od zmiany kas fiskalnych w każdym autokarze i wymianie taboru na nowszy, po zmianę sposobu rozliczania i warunków finansowych. Jedyne co nie uległo dużej zmianie to rozkład jazdy, który po części stworzyliśmy sami w oparciu o nasze doświadczenie. Pomimo licznych spotkań, w ogóle nie doszło do żadnej negocjacji. Starostwo Powiatowe przedstawiło nam nową, gotową już umowę, bardzo niekorzystną, którą mogliśmy zaakceptować, bądź nie. Zgodnie z warunkami tej umowy Starostwo otrzymałoby dodatkowe dofinansowanie, ale jednocześnie my jako firma musielibyśmy spełnić liczne, dodatkowe wymogi, których w przeciągu dwóch tygodni nie udałoby się spełnić nikomu.

Starostwo uzyskałoby w związku z dopłatą dodatkową pomoc finansową, ale dla naszej firmy pomoc ta byłaby bez znaczenia, gdyż jak wskazaliśmy powyżej, Starostwo dopłacałoby nam kwotę tylko do pokrycia straty.

Na koniec zaproponowaliśmy Starostwu kolejne, znaczne obniżenie stawki, gdyż nie ukrywamy, że w związku z epidemią zależało nam, aby utrzymać miejsca pracy i znaleźć w międzyczasie wspólny złoty środek.

W okresie pandemii ilość pasażerów była bardzo niska, jednak chcemy zaznaczyć, że przez dwa miesiące nie pobieraliśmy od pasażerów opłat za bilety.

Dziękujemy za współpracę obecnym władzom Starostwa Powiatowego w Płońsku, jak i poprzednim władzom, z którymi zaczynaliśmy swoją przygodę z transportem publicznym.

Dziękujemy wszystkim pasażerom za korzystanie z naszych usług.

Do zobaczenia we wrześniu, na niektórych trasach (...).

Zespół HM Trans.

[ZT]5517[/ZT]

(za info HM Trans dodał RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(7)

BuboBubo

33 3

Świetna ta umowa. A może warto zaproponować podobne naszym włodarzom np. dopóki powiat nie zbilansuje budżetu to p.Starosta nie dostanie wypłaty albo dopóki szpital nie zacznie zarabiać menadżerowie nie mają co liczyć na wypłatę! Proste a może być skuteczne 11:56, 01.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

DoolDool

9 4

Skandal, gdzie jest prawo, gdzie jest prokurator, gdzie ordynator? Wszystko zle 12:44, 01.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

16 2

Widzę , ze wszystko czego się dotkną nowe władze zamienia się w g..no. Pozdrawiam. 20:33, 01.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miastowy od zawszemiastowy od zawsze

3 5

może to i lepiej jak małorolne nie będą tu zaglądać 22:05, 01.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzkodaSzkoda

4 0

I w tym momencie zakończyła się pewna epoka...
19:29, 02.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez_52bez_52

1 0

Przecież Pan Premier wraz ze świtą obiecali na dawnym dworcu PKS przywrócenie przewozów osobowych w pełnej formie według potrzeb. Problem jest tylko w tym iż wszystkie obietnice "Pinokia" nie są warte "funta kłaków". 18:53, 05.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oooooo

1 0

a miało być tak pięknie ...... 09:03, 08.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%