- Kontynuujemy prace na linii kolejowej łączącej Mazowsze z woj. kujawsko – pomorskim. Tuż po Wielkanocy, po zakończeniu remontów obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo – drogowych, pociągi wrócą na odcinek Płońsk – Raciąż. Docelowo planujemy, aby podróż między Sierpcem a Nasielskiem była krótsza aż o 25 minut - podaje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Od wtorku, 22 kwietnia, podróżni – po okresie obowiązywania zastępczej komunikacji autobusowej – ponownie będą mogli wsiąść do pociągów na odcinku Płońsk – Raciąż, na remontowanej linii kolejowej nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni. W ramach prac na jednotorowej trasie m.in. naprawiono nawierzchnię peronów na stacji Raciąż, wymieniono nawierzchnię na 8 przejazdach kolejowo- drogowych oraz wyremontowano 8 obiektów inżynieryjnych.
Również od najbliższego wtorku prace przeniosą się na odcinek Raciąż – Sierpc, gdzie do 8 czerwca obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Zakres robót obejmie przede wszystkim dokończenie prac na 17 obiektach inżynieryjnych, wymianę nawierzchni na 33 przejazdach kolejowo – drogowych oraz wymianę 7 rozjazdów. Wartość robót na obu odcinkach wynosi 37 604 525,76 zł brutto, a wykonuje je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o.
W 2024 r., podczas pierwszego etapu robót na linii nr 27, naprawiono tor, wymieniając szyny i podkłady, uzupełniając tłuczeń oraz regulując tor.
- Zapewniliśmy podróżnym oczekiwany komfort obsługi na stacjach i przystankach. Naprawiliśmy nawierzchnie peronów oraz wymieniliśmy wiaty, ławki i gabloty informacyjne na stacjach i przystankach Płońsk, Dalanówek, Baboszewo, Kaczorowo, Zawidz Kościelny, Zawidz i Mieszaki. Prace objęły również remont 47 obiektów inżynieryjnych, a bezpieczeństwo na styku dróg i toru zwiększyło się dzięki wymianie nawierzchni na 71 przejazdach kolejowo – drogowych. Wartość zrealizowanych w ubiegłym roku prac wyniosła około 108 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A - dodaje Przemysław Zieliński.
- Inwestycja na linii kolejowej między Sierpcem a Nasielskiem jest przykładem na to, w jaki sposób uzyskać zadowalające efekty, polegające na prawie dwukrotnym podwyższeniu prędkości pociągów pasażerskich, przy optymalizacji kosztów realizacji robót. Zakres prac przygotowaliśmy tak, aby maksymalnie wykorzystać elementy infrastruktury w dobrym stanie technicznym (większość podkładów, szyny) i zmodernizować elementy wymagające poważniejszych napraw (podsypka, obiekty inżynieryjne, rozjazdy, przejazdy kolejowo – drogowe i perony). To standard, do którego dążymy podczas realizacji prac na liniach o znaczeniu regionalnym – powiedział Krzysztof Waszkiewicz, Członek Zarządu, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.
- Docelowo, dla szybszych i bezpieczniejszych podróży pociągiem, w 2026 r. na trasie planujemy zabudowę nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym, wraz z przeniesieniem sterowania stacją Raciąż do stacji Płońsk. Dzięki ubiegłorocznym pracom na części szlaku pociągi przyśpieszyły do 100 km/h. Dalsze inwestycje umożliwią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich na trasie Nasielsk – Sierpc do 120 km/h, czyli dwukrotnie szybciej niż przed remontem, co skróci czas podróży koleją o około 25 minut. Pozwoli to również na zwiększenie przepustowości na trasie, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów - podaje zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
1 0
A Warszawy dalej z Płońska nie widać.
1 0
Póki nie ma normalnych, częstych połączeń choćby z Nowym Dworem Mazowieckim, to nie ma żadnego sensu. Po co komu jeździć do jakiejś pipidówy (Nasielska)?