Zamknij
INFORMACJE

Dodaj komentarz

Kliknęła „potwierdź” aż dziewięć razy! 23-latka straciła ponad 5 tysięcy złotych

RED 09:59, 24.10.2025 Aktualizacja: 18:15, 24.10.2025
1 fot.: canva/zdjęcia ilustracyjne] fot.: canva/zdjęcia ilustracyjne]

Chciała sprzedać sandały na popularnej platformie handlowej. W pół godziny od wystawienia ogłoszenia skontaktowała się z nią rzekoma kupująca, a kilka godzin później z jej konta zniknęły pieniądze. 23-letnia mieszkanka powiatu płońskiego padła ofiarą oszustwa, które zaczęło się od niewinnej wiadomości i fałszywego linku przesłanego mailem, informuje rzecznik prasowa płońskiej policji. 

Do płońskich policjantów zgłosiła się 23-letnia kobieta, która wystawiła do sprzedaży sandały na szpilce na jednej z popularnych platform służących do wymiany i sprzedaży odzieży. Niedługo po opublikowaniu ogłoszenia otrzymała wiadomość od osoby zainteresowanej zakupem. Rozmówczyni poprosiła o adres e-mail, tłumacząc, że ma problem z płatnością w aplikacji.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

- Wkrótce sprzedająca w skrzynce mailowej zauważyła wiadomość w folderze spam, rzekomo pochodzącą od platformy handlowego. Po kliknięciu w link umieszczony w wiadomości została przekierowana na stronę łudząco podobną do tej, na której wystawiła przedmiot. Tam poproszono ją o dane karty bankowej. Niedługo potem zadzwoniła do niej kobieta, która przedstawiła się jako pracownik platformy. Twierdziła, że musi „zweryfikować kartę” i instruowała 23-latkę, by potwierdzała kolejne komunikaty w aplikacji banku

- opisuje nadkom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku. 

[ZT]24702[/ZT]

- W trakcie rozmowy oszustka mówiła dużo i szybko, odwracając uwagę kobiety od tego, jakie transakcje naprawdę zatwierdza na swoim koncie. 23-latka kliknęła przycisk „Potwierdź” aż dziewięć razy, myśląc, że to część procedury dodawania karty. Dopiero po chwili zorientowała się, że coś jest nie tak. Gdy rozłączyła się, otrzymała wiadomość z banku z prośbą o pilny kontakt - kontynuuje policjantka. - Okazało się, że ktoś dodał współwłaściciela do jej konta, zaciągnął zadłużenie na jednym z kont na kwotę ponad 12 tysięcy złotych, a następnie przelał pieniądze na inny rachunek i próbował wykonać kolejne transakcje. Na szczęście bank w porę zablokował dalsze operacje. Z konta kobiety oszuści wypłacili ponad 5400 zł.

***

Policjanci apelują o ostrożność podczas sprzedaży i zakupów online. Nie klikajmy w linki przesyłane przez nieznane osoby, nie podawajmy danych kart płatniczych poza oficjalną stroną serwisu i nie potwierdzajmy operacji bankowych, których znaczenia nie rozumiemy. Każda transakcja powinna odbywać się wyłącznie w ramach platformy, z której korzystamy. Dokładnie czytajmy regulaminy platform handlowych, portali ogłoszeniowych i serwisów aukcyjnych, z których korzystamy. Sprawdźmy, jak na danej stronie wygląda prawidłowy proces kupna i sprzedaży — krok po kroku, bez pośpiechu i tylko za pośrednictwem oficjalnych komunikatów. Zwracajmy uwagę na ostrzeżenia publikowane przez administratorów serwisów oraz na informacje o metodach, którymi posługują się oszuści. Świadomość zasad działania danej platformy to najskuteczniejszy sposób, by uniknąć utraty pieniędzy. [za KPP Płońsk]

(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (1)

saskhasaskha

0 0

nu i harasho paliaki robaki

14:51, 24.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%