Zamknij
INFORMACJE

Dodaj komentarz

Tysiące złotych zniknęły z kont dwóch mieszkanek naszego powiatu!

RED 11:19, 26.08.2025 Aktualizacja: 11:34, 26.08.2025
2 fot.: canva/zdjęcia i;ustracyjne fot.: canva/zdjęcia i;ustracyjne

Sprzedaż przez Internet zakończyła się dla dwóch mieszkanek powiatu płońskiego stratą pieniędzy. 37-latka straciła blisko 5,5 tysiąca złotych, a 32-latka ponad 2 tysiące. Obie kobiety zostały zmanipulowane i dały się wciągnąć w dobrze przygotowane pułapki, podaje policja. 

Kilka dni temu do płońskich funkcjonariuszy zgłosiła się 37-letnia mieszkanka powiatu płońskiego. Jej mąż wystawił w Internecie ogłoszenie dotyczące sprzedaży komputera do samochodu. - Wkrótce otrzymali wiadomość mailową rzekomo od firmy kurierskiej z prośbą o potwierdzenie przyjazdu kuriera. W mailu znajdował się link, który przekierował kobietę na stronę bankowości internetowej. 37-latka wpisała login i hasło. W trakcie logowania zadzwoniła do niej osoba, która poprosiła o podanie kodu przesłanego w wiadomości SMS, celem sfinalizowania transakcji. Gdy tylko kobieta to zrobiła, z jej konta zniknęło blisko 5 500 zł

- opisuje nadkom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku. 

[ZT]23884[/ZT]

W podobny sposób oszukano 32-latkę z powiatu płońskiego. Kobieta sprzedawała sprzęt rehabilitacyjny. - Szybko skontaktowały się z nią dwie osoby zainteresowane zakupem dwóch różnych rzeczy. Obie deklarowały, że zamówią i opłacą kuriera, który przyjedzie odebrać paczki. Sprzedająca otrzymała wiadomości mailowe z instrukcjami i linkiem do sfinalizowania sprzedaży. Po kliknięciu w link zawarty w jednej z wiadomości trafiła na fałszywą stronę banku, gdzie podała dane do logowania. Następnie zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika banku i nakłoniła ją do potwierdzenia operacji w aplikacji mobilnej. W efekcie z konta 32-latki zniknęło ponad 2 tysiące złotych - dodaje rzecznik prasowa płońskiej policji. 

reklama

Policja przypomina, aby nigdy nie otwierać podejrzanych linków i nie podawać kodów BLIK ani danych do logowania. Sprzedając lub kupując przez Internet, należy korzystać wyłącznie z oficjalnych formularzy danej platformy. Pamiętajmy – pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie haseł czy kodów do aplikacji.

(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (2)

Aleksandr Aleksandr

2 0

Za hajs paljaka baluj.

13:57, 26.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

haraszoharaszo

0 0

vsye w pariatkom pszeki hehhehehehehhehhehehehhe

14:03, 26.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%