73-letni mieszkaniec naszego powiatu padł ofiarą internetowych oszustów. Chcąc kupić rower elektryczny w atrakcyjnej cenie, stracił ponad 2500 zł. Przestępcy podszyli się pod legalną platformę sprzedażową, a senior kilkukrotnie zatwierdzał fałszywe transakcje BLIK-iem.
Kolejna osoba z powiatu płońskiego padła ofiarą internetowego oszustwa. Tym razem to 73-letni mężczyzna, który chciał kupić rower elektryczny przez popularny portal społecznościowy, powiązany z elektroniczną platformą sprzedażową.
- Oferta wydawała się atrakcyjna (rower w okazyjnej cenie 650 zł.), dlatego senior postanowił skontaktować się ze sprzedającą poprzez komunikator. W odpowiedzi na pytanie o dostępność roweru otrzymał informację, że ogłoszenie jest aktualne, ale ten sam rower został wystawiony również na innej platformie handlowej – i tam rzekomo kosztuje 100 zł mniej. Sprzedająca przesłała link do oferty. Strona, na którą trafił mężczyzna, do złudzenia przypominała oryginalny serwis sprzedażowy
- przekazuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
[ZT]22405[/ZT]
Niestety, był to fałszywy portal stworzony przez oszustów. - 73-latek, nieświadomy zagrożenia, wypełnił formularz, podając swoje dane kontaktowe oraz adres do wysyłki. Chciał opłacić zamówienie za pomocą kodu BLIK. Podczas wpisywania kodu, na stronie pojawiał się komunikat o błędzie i prośba o ponowienie próby - kontynuuje rzecznik prasowa miejscowej policji.
- Senior czterokrotnie wygenerował nowe kody BLIK i zatwierdzał transakcję. Dopiero po pewnym czasie zorientował się, że coś jest nie tak. Sprawdzając historię konta, odkrył, że z jego rachunku zniknęło ponad 2500 zł. Pieniądze zostały wypłacone w czterech różnych bankomatach, w mieście oddalonym o kilkaset kilometrów od jego miejsca zamieszkania - kończy tę historię policjantka.
Policja prowadzi postępowanie w tej sprawie i apeluje do mieszkańców o rozwagę przy robieniu zakupów online.
Pamiętaj!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz