Zamknij

Fałszywy pracownik banku oszukał 45-latkę na kilka tysięcy złotych

11:59, 23.10.2023 Aktualizacja: 12:02, 23.10.2023
Skomentuj [fot.: Michał Osiecki/Sieć Portali/Zdjęcie ilustracyjne] [fot.: Michał Osiecki/Sieć Portali/Zdjęcie ilustracyjne]

Do 45-letniej mieszkanki powiatu płońskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował kobietę, że ktoś drogą internetową, z wykorzystaniem jej danych osobowych, złożył wniosek o kredyt.

- „Konsultant” zapewnił, że wniosek natychmiast zostanie anulowany. Jakiś czas później 45-latka odebrała kolejny telefon, tym razem od osoby podającej się za pracownika innego banku. Od swojego rozmówcy usłyszała, że przy użyciu telefonów komórkowych logujących się w różnych miejscach na terenie kraju, ktoś próbował wykonywać transakcje na jej koncie

- podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku. 

- Zaniepokojona sytuacją kobieta zgodziła się na zaproponowane jej przez „doradcę klienta” rozwiązania, w tym założenie dodatkowych zabezpieczeń na koncie bankowym. Musiała tylko postępować według jego instrukcji i potwierdzać dyspozycje kodami bankowymi

- kontynuuje rzecznik prasowa płońskiej policji. 

- Zmanipulowana przez oszusta 45-latka trzykrotnie podała mu kody do płatności mobilnych i zatwierdziła przelewy na łączną kwotę 8 tys. zł.  Fałszywy pracownik banku zapewniał ją, że pieniądze wrócą na jej konto w ciągu 15 minut... - dodaje policjantka. 

Po zakończonej rozmowie, kobieta zorientowała się, że została oszukana.

REKLAMA

***

Zawsze bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o:

  • wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, 
  • przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie,
  • wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku,
  • wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce, 
  • zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności,
  • nigdy nie przekazujmy jakiejkolwiek nieznanej nam osobie loginu i hasła do platform bankowości internetowej, danych karty płatniczej lub numerów PIN czy kodów BLIK. Są to informacje poufne i mogą być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania, a prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o nie zapyta. [za KPP w Płońsku]
(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

251236g251236g

5 4

pisowskie iq, niskie jak wasz wódz

13:14, 23.10.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pryszczaty Pryszczaty

1 1

Jak żyć panie premierze jak żyć

16:03, 23.10.2023

Do PryszczategoDo Pryszczatego

1 1

Wdech - wydech

21:01, 23.10.2023

PekesPekes

2 1

Czasami Panie to myślą że znalazły rycerza na białym koniu, który będzie z kapelusza spełniał ich zachcianki na tyle proste że wpłacają obcym mamonę.

17:33, 23.10.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

2 0

W Plońsku gdzie jest komenda powiatowa policji, od kilku lat ktos co tydzien wylodza od roznych ludzi ogromne kwoty pieniedzy 🙂 Czy oni nie maja z tym nic wspolnego? To przeciez cyrk jakis jest 😂

22:44, 23.10.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NoNo

0 0

Jeden bankowiec to aż na zwolnieniu od psychiatry skonczył😁

16:00, 25.10.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ona Ona

0 0

Dobra ja też zostałam w ten sam sposób poszukamy najśmieszniejsze że skapnął się od razu od razu po zakończeniu rozmowy nie wiem jak teraz sobie pomyślę No to trzeba by się naprawdę jakimś mało ogarniętym żeby się nabrać ale stało się nie oszukali na 10 000
Najgorsze zostanie nic zrobić Bank szczególnie ING w ogóle nie ma żadnej ochrony.
Wygląda to tak wniosek do banku i wniosek do na policji i właściwie ani tu ani tu ci nie pomogą

07:30, 29.10.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%