Zamknij
INFORMACJE

Dodaj komentarz

Pijani plagą Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Od stycznia porody na SOR-ach?

RED 09:13, 28.11.2025 Aktualizacja: 09:49, 28.11.2025
27 fot.: zbiory redakcji/zdjęcia ilustracyjne fot.: zbiory redakcji/zdjęcia ilustracyjne

Szczególnie w święta, piątki i soboty płoński SOR boryka się z problemem pijanych osób oraz tych będących pod wpływem różnego rodzaju używek. Jak przyznaje dyrektor SPZ ZOZ w Płońsku, ludzie ci są wielokrotnie agresywni, przypinani pasami do łóżka. - Problem jest potężny. Z napitymi czy naćpanym facetem praca nie jest łatwa, a personel stanowią głównie kobiety  - podkreśla Robert Makówka. Odpowiada również na pytanie związane z ministerialnym pomysłem odbieranie porodów w izbie przyjęć lub na SORze. 

Ponad 120 osób miesięcznie na SORze pod wpływem alkoholu lub narkotyków. - Te dane są zatrważające, a niepijący mają tym samym utrudniony dostęp do opieki - zaczynał temat burmistrz Płońska Andrzej Pietrasik.  

Piątki i soboty to są specyficzne dni w życiu szpitala - ocenia dyrektor

Dyrektor Robert Makówka nie kryje, że to problem wielu powiatowych miast. - W dużych miastach są izby wytrzeźwień, u nas w weekendy i święta robimy się taką instytucją, która zamiast pomagania prawdziwym pacjentom zajmuje się pijakami, schlanymi, agresywnymi osobnikami, czasem trudno nazwać ich ludźmi, to istoty, które trzeba przypinać pasami. To nie tylko alkohol jest problemem, ale są kwestie związane z narkotykami, z różnego rodzaju dopalaczami. Na tym tracą prawdziwi pacjenci, ludzie, którzy nagle chorują. Tak schlany człowiek zajmuje miejsce, które jest do ratowania życia człowieka, on zajmuje miejsce na SORze i wtedy zwykli, prawdziwi pacjenci musza leżeć gdzieś na korytarzach. Ten problem jest coraz większy. Ja nie mówię, żeby nie pić, bo sam skłamałbym, gdym powiedział, że nie piję alkoholu, ale nie może być tak, że jest się tak agresywnym. Za chwilę święta, a dla nas to nie czas, gdzie pracownicy cieszą się, że będzie Mikołaj, tylko czas kiedy boją się, co przyniosą pijani pacjenci. Starajmy się pokazywać ten problem - zwracał się do radnych miejskich na ostatniej sesji szef miejscowego szpitala. - Zdarzają się także osoby nieletnie, ale w tym przypadku chodzi przede wszystkim o używki, dopalacze. Z punktu widzenia bezpieczeństwa tych ludzi i naszego laboratorium nie jesteśmy w stanie dokonać odpowiedniej oceny toksykologicznej. Nasze laboratorium nie jest w stanie wykryć substancji pod wpływem jakiej są te osoby, te wyniki badań muszą jechać do Warszawy, więc to wprost zagraża ich życiu. Zanim samochód dojedzie, zanim będzie informacja zwrotna to upływa czas... - dodawał.  

[ZT]25230[/ZT]

Zgodnie z nowymi przepisami, od nowego roku opiekę nad kobietą w ciąży lub rodzącą będą mogły sprawować placówki posiadające izbę przyjęć lub szpitalny oddział ratunkowy (SOR), jeśli znajdują się w odległości ponad 25 kilometrów od najbliższego szpitala z oddziałem położniczo-ginekologicznym (za portalem medonet.pl - przyp. red.). Pomysł ten spotkał się z wieloma krytycznymi opiniami. - Czy jest w planach, że na SOR-y zostaną przeniesione porodówki. Mówi pan, że tylu alkoholików trafia na SOR, więc nie wyobrażam sobie, aby kobieta w ciąży mogą rodzić na SORze w takiej atmosferze. Czy jest to brane pod uwagę w kontekście naszego szpitala? - pytała radna Monika Zimnawoda. 

To byłaby sytuacja patologiczna... 

- Cały zespół lekarski oddziału ginekologiczno-położniczego ma bardzo negatywne zdanie na temat tego pomysłu, który się pojawi po stronie ministerstwa, czyli stworzenia izb porodowych w ramach SOR-ów. Uważam, że to jest cofanie się do XIX wieku a nawet może średniowiecza - uważa Robert Makówka. - Dziś kobieta mają prawo żądać, aby oddziały położnicze się rozwijały i były przede wszystkim bezpieczne. Trochę mnie to przeraża, że niektóre osoby potrafią powiedzieć, że może być tylko położna na SORze i ona przyjmie poród, bo to tak nie zadziała. Myślę, że szczególnie panie, które są mamami, rodziły, to wiedzą dobrze, że oprócz tego, że to bardzo przyjemna część życia, to powoduje wiele obaw, niebezpieczeństw i chce się być w XXI wieku odpowiednio zaopiekowanym, dlatego w przeciągu najbliższych miesięcy nastąpią potężne zmiany jeśli chodzi o część położniczą w naszej placówce, czyli kwestie związane z wyposażeniem, warunkami i z nowymi pomysłami - kontynuował. - Mimo tego że mamy niż demograficzny, to myślę, że jest duża szansa, aby przyciągnąć do nas określoną grupę kobiet. Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, żeby we wszystkich szpitalach powiatowych zamknąć porodówki - podkreślał dyrektor odnosząc się stanowczo i negatywnie do kwestii likwidacji oddziału położniczego i stworzenia izby porodowej na SORze. - To jest sytuacja wręcz patologiczna i na pewno takich pomysłów po naszej stronie nie ma - podsumował Makówka. 

reklama

(RED)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (27)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

EstetkaEstetka

8 2

Polać mu/jej wódki, bo słusznie prawi!

22:35, 28.11.2025

Tak jestTak jest

2 0

W końcu Andrzejki były :)

08:17, 01.12.2025

Pozostałe komentarze

TytTyt

8 3

Praktyka podpowiada że jednak łatwiej począć nawet w szpitalu niż urodzić na sor

11:02, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

To miasto To miasto

8 7

Nie rozpieszcza, więc piją panie Carze.

11:41, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:6
Odpowiedz

do To miastodo To miasto

6 3

Tak, tak. Niektórym to nawet siłą albo pod bronią wódkę w mordę leją.

17:48, 28.11.2025

To CarTo Car

1 5

Ma ciebie piescić????idź raczej do Batyra,coś ci podeślę🤣

14:56, 30.11.2025

YebacYebac

2 4

PisPo pięć gwiazd im w tył

14:57, 30.11.2025

Tu miasto Tu miasto

4 1

Ja nie pije, batyr też nie da, bo nie ma. Przemysł bracie, a nie zagraniczne firmy w Płońsku.

15:56, 30.11.2025

Batyr, Tusk Batyr, Tusk

3 1

Repolonizacja miasta potrzebna od zaraz, żeby młodzi nie opuszczali tego przybytku.

16:03, 30.11.2025

Chyba ukrainizacja uChyba ukrainizacja u

2 1

Szpital w Płońsku powinien zostać sprywatyzowany i powinny byc pobierane opłaty od "abstynentó" mieszanie tu Alfonso czy Rudego 103 nie ma tu nic do rzeczy.

07:38, 01.12.2025

AbstynentkaAbstynentka

9 8

W Krakowie jak zrobili nocną prohibicję to liczba pacjentów na SOR-ach w nocy jeszcze wzrosła. Żeby się nie okazało, że u nas wkrótce będzie podobnie.

13:13, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PijakowPijakow

8 2

Do izby wytrzeźwień ,niech placa

15:01, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

PopieramPopieram

2 0

Trzeba wyznaczyć budynek w Płońsku oraz wyznaczyć załogę do zmywania g i rz

07:39, 01.12.2025

mieszkaniecmieszkaniec

7 7

Szanowny Panie Dyrektorze
Osoby uzależnione od alkoholu oraz SPA są to osoby chore, oczywiście powinny być izby wytrzeźwień, odziały detoksykacyjne , odziały ogólnopsychiatryczne zajmujące się leczeniem uzależnień. Te osoby rzeczywiście mogą stanowić problem ale osoba będąca pod wypływem alkoholu czy innych substancji może jednocześnie być w stanie zagrożenia życia. To jak Pan określa osoby o których mowa pozbawia ich w mojej ocenie godności, która jest przynależna każdemu z racji faktu bycia człowiekiem czego jak czytam Pan nie pojmuje radzę zatem zastanowić się jaki zawód Pan wykonuje i jakie stanowisko pełni i czy to na pewno jest miejsce dla Pana.

16:47, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

AA

4 2

Czym innym jest alkoholizm a czym innym jest zapisanie gębą do ,,trupach a potem demolowanie oddziału ubliżanie personelowi i pozostałym pacjentom i zagrażanie ich bezpieczeństwu. To Ty człowieku nie wiesz o czym mówisz, zapraszam poleżysz sobie na SOR z bólem obok takiego pacjenta to będziesz wiedział człowieku o czym mówi ten dyrektor.

17:53, 28.11.2025

Nie bać rodo !Nie bać rodo !

6 6

Pijakom na SOR robić zdjęcia, wieszać w gablocie na poczekalni z podpisem "Tych pacjentów nie obsługujemy"

18:10, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Młot na *%#)!&Młot na *%#)!&

5 1

Czemu zatem nie podpisałeś się pod taką propozycją własnym nazwiskiem skoro masz w d##pie RODO? W końcu to taka szlachetna inicjatywa - byłbyś sławny w całym powiecie za nieugiętą postawę w walce z alkoholizmem.

22:33, 28.11.2025

TomekTomek

9 2

Szpitale powinny być sprywatyzowane, składki które są nam potrącane powinny być na wirtualnym koncie pacjenta i potrącane z niego w razie leczenia, a nie że bezrobotny czeka tyle samo na nfz jak osoba , która ma 40 lat pracy

18:42, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

6 6

POdziekujcie tym, co na obecnych rządzących głosowali.

19:45, 28.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:5
Odpowiedz

VictoriaVictoria

6 4

A jak tam się mają sondaże cudownego pisu? Rosną słupki, propagandysto za dychę? Czyżby znowu komunistyczne elity uknuły spisek przeciw prawdziwym patriotom? xd

20:01, 28.11.2025

do victoriado victoria

4 2

Sondaż? Jak się mają do rzeczywistości, pokazały podczas wyborów prezydenckich.

22:47, 28.11.2025

do Victoria do Victoria

3 2

Elity komunistyczne? O sobie piszesz?

22:50, 28.11.2025

No takNo tak

0 4

Gdyby rządził dalej kaczy,szpital już by był w łapkach profesorka z pissis

14:54, 30.11.2025

do no takdo no tak

1 0

Wątpię. Takich modeli , jak obecną władza, żadne SF nie wymysli🤣

07:10, 02.12.2025

anonanon

4 2

zwolnił facetów tylu to niech się nie dziwi, że teraz tak ma

01:56, 30.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaciekMaciek

0 0

Chinole i Jankesi nie znają RODO ani VAT. Rozwijają się szybciej niż Europa.

21:16, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%