Zamknij
REKLAMA

Jak się przygotować do biegania po górach?

15:04, 12.10.2021 | materiały partnera

Biegi górskie to świetny sposób na poprawę kondycji organizmu. Chcesz zacząć biegać po górach? Sprawdź, jak się do tego przygotować!

Bieganie w górach ma wiele zalet. Warto jednak pamiętać, że taka forma aktywności wymaga odpowiedniego przygotowania. Jeżeli planujesz zacząć uprawiać biegi górskie, zapoznaj się z naszym poradnikiem.

Zalety biegania po górach

Bieganie po górach to sport, który ma wiele zalet. Jest doskonałym sposobem na poprawienie siły, kondycji i wydolności organizmu. Biegi górskie wymagają większego wysiłku niż biegi płaskie. Dzięki temu pomagają osiągnąć świetne efekty, jeśli chodzi o spalanie kalorii i rzeźbienie sylwetki. Uprawiając biegi górskie można dodatkowo podziwiać piękne widoki i cieszyć się czystym powietrzem.

Bieganie w górach - zadbaj o kondycję

Bieganie po górach wymaga dużego wysiłku. Dlatego zanim weźmiesz udział w biegu górskim, postaraj się wzmocnić swoją kondycję fizyczną. Warto pamiętać o ćwiczeniach rozwijających ogólną sprawność organizmu, jak również o treningach wzmacniających mięśnie.

Biegi górskie- zainwestuj w odpowiedni ubiór i obuwie

Przygotowując się do biegów górskich, należy koniecznie zadbać o odpowiedni ubiór oraz sprzęt przystosowany do warunków panujących w górach. Dobrze jest również zaopatrzyć się w plecak lub saszetkę na biodra, w której zmieszczą się najpotrzebniejsze rzeczy. Górskie szlaki są bardzo wymagające, dlatego jedną z najważniejszych kwestii, na które trzeba zwrócić uwagę, są właściwie dobrane buty. Warto zainwestować w buty trailowe, które cechują się odpowiednią przyczepnością. Wskazówki dotyczące wyboru obuwia do biegów górskich znajdziesz na stronie internetowej Active Life Energy - https://alenergy.eu/BIEGANIE-PO-GORACH-blog-pol-1632652091.html

Pamiętaj o jedzeniu i piciu

Podczas górskiego biegania bardzo ważne jest regularne nawadnianie i dostarczanie sobie energii. Dlatego wybierając się na wycieczki biegowe, należy koniecznie zabrać ze sobą wodę lub napój izotoniczny, a także odpowiednio dobrane jedzenie. Jeżeli zastanawiasz się, jakie przekąski będą najbardziej odpowiednie, warto postawić na żele i batony energetyczne. Dobrym wyborem będą również banany, orzechy, suszone owoce, ciastka owsiane oraz czekolada.

W biegach górskich konieczna jest duża wytrzymałość. Dlatego jeżeli chcesz zacząć swoją przygodę z biegami górskimi, zadbaj o swoją kondycję fizyczną. Nie zapominaj również o odpowiednim ubiorze, obuwiu oraz przekąskach, które mogą Ci się przydać podczas górskich aktywności.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%