Zamknij

Zadbaj o infrastrukturę transportu bliskiego dla zachowania sprawności i niezawodności łańcucha produkcji

12:32, 17.08.2020 Aktualizacja: 12:32, 17.08.2020
Skomentuj

Procesy produkcyjne opracowywane przez logistyków niejednokrotnie zakładają, że wszystkie działy utrzymają maksymalną efektywność. Tymczasem w zakładach przemysłowych pewne elementy, szczególnie te eksploatowane z dużą intensywnością, z czasem tracą swoje pierwotne właściwości. Dotyczy to między innymi torowisk suwnicowych oraz innych konstrukcji czy maszyn, wykorzystywanych do transportu ciężkich ładunków. Stan techniczny tych jednostek jest często kluczowy dla wydajności całej produkcji.

Torowiska dźwignicowe znoszą duże obciążenia oraz są narażone na działanie czynników atmosferycznych

Sprawa jest prosta: zator w jednej sekcji praktycznie natychmiastowo spowoduje poważne problemy w innej. Jeżeli komponenty tworzone przez jeden zespół nie są w stanie dotrzeć na kolejny etap obróbki przez zawodzące urządzenia transportu bliskiego, zaległości będą się nawarstwiać w niepokojącym tempie. Przykładowo torowisko suwnicy bramowej na bocznicy kolejowej z czasem zaczyna korodować: deszcz, skrajne temperatury mogą znacznie osłabić elementy mocujące szyny. A jak podkreślają branżowi eksperci, specjaliści reprezentujący Przedsiębiorstwo HAK Sp. z o.o., nawet najmniejsze przesunięcie poza wyznaczony zakres oznacza poważne kłopoty. Deklarowana nośność torowiska okażą się niewystarczająca, jeżeli ciężar suwnicy nie będzie się równomiernie rozkładał. Poluzowanie mocowania może przyczynić się do pęknięcia szyny, którego nie da się naprawić prostym spawaniem. Budowa nowego torowiska od zera to jednak operacja skomplikowana znacznie bardziej niż dobrze zaplanowany remont.

Odkładanie modernizacji na później może skończyć się poważną awarią

Zakres niezbędnych do wykonania prac podczas remontu infrastruktury transportu bliskiego w dużej mierze zależy od szczegółów dopuszczenia do użytku przez Urząd Dozoru Technicznego Kluczowe są tutaj zapisy w dokumentacji techniczno-ruchowej, określające wymogi i normy dla danej konstrukcji. Specjalistyczne maszyny projektowane są pod indywidualne potrzeby konkretnego zakładu. Nie sposób porównywać warunków pracy w dwóch różnych placówkach, mimo że działają w tej samej branży – nawet jeśli są częścią tego samego koncernu przemysłowego. Za każdym razem niezbędna jest specjalistyczna ekspertyza, zawierająca precyzyjne zalecenia oraz instrukcje. Dostosowanie torowisk suwnicowych oraz pozostałych elementów do określonej charakterystyki procesu produkcyjnego wpływa na to, w jaki sposób będą toczyć się prace modernizacyjne. Przykładem firmy, która profesjonalnie realizuje tego rodzaju trudne, złożone zadania, jest wspomniane wcześniej Przedsiębiorstwo HAK Sp. z o.o.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%