39-letnia mieszkanka Płońska za pośrednictwem popularnej platformy handlowej próbowała sprzedać kurtkę. Przez komunikator otrzymała wiadomość z informacją, że jej przedmiot został sprzedany. W wiadomości znajdował się link, który miała otworzyć, aby dokończyć transakcję, odebrać pieniądze...
- Po kliknięciu w link została przekierowana na stronę przypominającą stronę płatności bankowych. Wybrała swój bank i zalogowała się na konto. Chwilę później zadzwonił do niej mężczyzna podający się za konsultanta bankowego. Mężczyzna poinstruował ją, jak rzekomo dokończyć transakcję
- informuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
- Kobieta postępowała zgodnie z jego wskazówkami i potwierdziła operację w bankowej aplikacji mobilnej. Wkrótce potem otrzymała powiadomienie o zleconym przelewie wychodzącym na kwotę 4 tys. zł. Gdy zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa, natychmiast przerwała rozmowę i zgłosiła sytuację na infolinię banku
-dodaje rzecznik prasowa płońskiej policji.
[ZT]20854[/ZT]
[ZT]20840[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz