Zamknij

Uwaga na telefony od fałszywych pracowników banku. Nie działaj pochopnie!

09:07, 15.04.2024 RED Aktualizacja: 09:10, 15.04.2024
Skomentuj fot.: Redakcja/Zdjęcie ilustracyjne fot.: Redakcja/Zdjęcie ilustracyjne

Do 38-letniej mieszkanki Płońska zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika działu bezpieczeństwa banku, w którym posiadała konto. Poinformował kobietę, że jej oszczędności są zagrożone, gdyż bank odnotował próbę wykonania przez osobę nieuprawniona przelewu z jej konta w kwocie 500zł. By chronić zgromadzone na rachunku środki 38-latka, musiała przejść obowiązującą bank wewnętrzną procedurę bezpieczeństwa...

- Fałszywy pracownik banku polecił kobiecie ściągnięcie i zainstalowanie aplikacji ”wsparcia technicznego”, co umożliwiło mu zdalny dostęp do telefonu płońszczanki. Namówił też do zalogowania się do bankowości elektronicznej i wykonania przelewu blisko 20 tys. zł. na wskazany przez niego „bezpieczny” numer konta bankowego. W trakcie rozmowy poinformował 38-latkę, że w systemie odnotowany został wniosek o kredyt na dane kobiety, a on w jej imieniu złoży inny o jego wycofanie. Płońszczanka miała tylko potwierdzić wszystko w swojej aplikacji bankowej. Zmanipulowana kobieta postępowała zgodnie z poleceniami „bankowca”

- opisuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku. 

REKLAMA

- Po chwili zorientowała się, że tak naprawdę potwierdziła wniosek kredytowy na kwotę ponad 40 tys. zł. i pieniądze trafiły na jej konto, a z niego oszust może wykonać przelew. Od razu zadzwoniła na infolinię banku, zleciła zablokowanie rachunku i złożyła wniosek o odstąpienie od kredytu. Dzięki temu fałszywy bankowiec nie zdążył ukraść kolejnych pieniędzy z jej konta

- dodaje oficer prasowa płońskiej policji. 

Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z obcymi osobami. Oszuści działający metodą " na pracownika banku" najczęściej informują o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań. Starają się wystraszyć swojego rozmówcę, by działał pod wpływem emocji. Każdą telefoniczną prośbę od obcych osób o przesłanie pieniędzy, podanie danych do konta bankowego, kodu do systemu płatności mobilnych lub zainstalowanie nieznanej aplikacji, powinno się traktować jako potencjalną próbę oszustwa.

REKLAMA

(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

OdpekesaOdpekesa

0 1

A ładna chociaż? 15:54, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%