Zamknij

Jak zareagować, kiedy do szkoły wtargnie uzbrojony napastnik...?

14:40, 04.06.2019 za info ZS nr 1 w Płońsku Aktualizacja: 14:44, 04.06.2019
Skomentuj Robert Osmański w latach 2010/2011 ukończył studia podyplomowe na wydziale Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Obrony Narodowej w zakresie zarządzania kryzysowego o specjalności zagrożenia pozamilitarne. Obecnie jest nauczycielem-wykładowcą w liceum o profilu policyjnym [Foto: zbiory szkolne] Robert Osmański w latach 2010/2011 ukończył studia podyplomowe na wydziale Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Obrony Narodowej w zakresie zarządzania kryzysowego o specjalności zagrożenia pozamilitarne. Obecnie jest nauczycielem-wykładowcą w liceum o profilu policyjnym [Foto: zbiory szkolne]

3 czerwca dla młodzieży Zespołu Szkół nr 1 w Płońsku zorganizowano apele porządkowe poświęcone zapoznaniu się z procedurami na wypadek zagrożenia,wtargnięcia do szkoły osoby z zewnątrz. Spotkania były prowadzone przez młodszego inspektora w stanie spoczynku Roberta Osmańskiego, który wcześniej pełnił funkcję Komendanta Komisariatu Policji w Raciążu, a następnie był zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Żurominie. 

Robert Osmański w latach 2010/2011 ukończył studia podyplomowe na wydziale Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Obrony Narodowej w zakresie zarządzania kryzysowego o specjalności zagrożenia pozamilitarne. Obecnie jest nauczycielem-wykładowcą w liceum o profilu policyjnym. 

Tematem spotkania z uczniami były procedury związane z wtargnięciem na teren szkoły uzbrojonego napastnika oraz algorytmy działań na wypadek podłożenia ładunku wybuchowego. Prelegent odniósł się do doświadczeń amerykańskich oraz niedawnych wydarzeń w szkole w Brześciu Kujawskim. Przedstawił charakterystykę aktywnego strzelca/aktywnego zabójcy (active shooter/ active killer) i omówił sposoby alarmowania uczniów i pracowników szkoły na wypadek wystąpienia tego typu zagrożenia. W przystępny sposób zaprezentował sposoby wykorzystania pomieszczeń szkoły (klas, pomieszczeń biurowych) jako miejsc mogących zapewnić bezpieczeństwo osobom nie mogącym ewakuować się ze strefy zagrożenia, a także zaprezentował uczniom sposoby postępowania na wypadek ukrycia się przed napastnikiem w klasie.

Poruszył on także tematykę sposobów reagowania na wypadek sytuacji ostatecznej, tj. konieczności konfrontacji z uzbrojonym napastnikiem oraz przybliżył sposoby zminimalizowania niebezpieczeństwa otrzymania urazów, np. wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku do konfrontacji bezpośredniej w celu obrony życia i zdrowia. Odniósł się również do aspektów prawnych art 25 kk - kontratyp obrony koniecznej i odpowiedzialności karnej za tzw. "fałszywy alarm" bombowy.

(za info ZS nr 1 w Płońsku)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%