Zakończył się międzynarodowy projekt edukacyjny w Zespole Szkół im. Integracji Europejskiej w Nowym Mieście oraz 144 Liceum im. G. Wasienka w Kijowie. Projekt „Moje Nowe- Stare Miasto. Subiektywny polsko-ukraiński przewodnik” był realizowany w dniach 11-18 września i obejmował jedną wymianę młodzieżową w Polsce, w której wzięło udział łącznie 24 uczniów. Do Polski z Kijowa przyjechała autokarem rejsowym grupa 11 uczniów i dwóch nauczycieli z kijowskiego liceum.
Inspiracją tematyki projektu było odzyskanie 1 stycznia 2022 r. przez Nowe Miasto praw miejskich. - Głównym celem projektu jest przeżycie fantastycznej historyczno-turystycznej przygody, na którą złożyły się: poznanie historii Nowego Miasta, stworzenie przez młodzież, uczestników projektu mini przewodnika po Nowym Mieście, drogą do powstania którego było wybranie przez młodzież ciekawych, czasami nieoczywistych miejsc w Nowym Mieście, stworzenie ich opisu, zapisanie wspomnień mieszkańców Nowego Miasta dotyczących tych miejsc i zakodowanie ich w kodach QR oraz samodzielne zbudowanie gry miejskiej
- mówi Anna Wyrwich, koordynatorka projektu z ZS im. Integracji Europejskiej w Nowym Mieście.
Obie prace powstały w dwóch językach, polskim i ukraińskim. - Już dzisiaj spacerując uliczkami Nowego Miasta i malowniczym brzegiem nowomiejskiego zalewu, można zeskanować kod QR i dowiedzieć się czegoś ciekawego o odwiedzanym miejscu. Można również zagrać w grę miejską i aktywnie spędzić czas na świeżym powietrzu
- dodaje wicedyrektor nowomiejskiej placówki.
W ramach projektu odbyły się również warsztaty plecionkarskie prowadzone przez mistrza plecionkarstwa Wojciecha Świątkowskiego, podczas których młodzież wyplatała z wikliny kosze, które posłużyły do utworzenia wiklinowego polsko-ukraińskiego serca przyjaźni. Były również warsztaty wyszywanki, na których młodzież samodzielnie wykonała piękne hafty, które ozdobią tradycyjne papierowe pocztówki projektowe. Powstała również ogromna „Nieoczywista pocztówka”, w ramce której można wykonać sobie pamiątkowe zdjęcie z Nowego Miasta. Podczas realizacji projektu powstał projektowy FLASH MOB, czyli wspólnie przygotowany układ taneczny - rozpoczyna taniec mała grupa, potem dołącza kolejna i następna.
- Podczas podsumowania, na które zostali zaproszeni rodzice naszych uczniów, nauczyciele ZS i cała społeczność szkolna i lokalna, cała grupa zaprezentowała fantastyczny FLASH MOB, wszyscy goście przeszli przygotowany przez młodzież szlak turystyczny, odczytując kody QR i grając w grę miejską - kończy Anna Wyrwich.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz