Zamknij
REKLAMA

Gowin: Tarcza Finansowa 2.0 rozszerzona o 9 kodów - np. działalność klubów sportowych

15:28, 02.02.2021 | PAP
Skomentuj PAP
REKLAMA

"Na mój wniosek Rada Ministrów rozszerzyła Tarczę Finansową 2.0 o 9 PKD. Wśród nich m.in. sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia, branża pralnicza czy działalność klubów sportowych" - czytamy we wtorkowym wpisie wicepremiera Gowina na Twitterze.

Rada Ministrów rozszerzyła Tarczę Finansową 2.0 o 9 kodów PKD - poinformował we wtorek wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin. Chodzi m.in. o sprzedaż hurtową odzieży i obuwia, branżę pralniczą i działalność klubów sportowych - wskazał.

Tarcza Finansowa 2.0. ma umożliwić mikro, małym i średnim firmom przyznanie subwencji, które będą mogły być w 100-proc. umarzane. Chodzi o branże, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.

W projekcie noweli uchwały ws. Tarczy Finansowej 2.0 rekomenduje się, by program pomocowy rozszerzyć o kolejne działalności gospodarcze - zgodnie z kodami PKD. Po zmianie uchwały mają to być: sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia (46.42.Z), sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (47.72.Z), nauka języków obcych (85.59.A), działalność klubów sportowych (93.12.Z) oraz pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich (96.01.Z).

Wartość pomocy dla przedsiębiorców w ramach Tarczy Finansowej 2.0 to 13 mld zł: 6,5 mld zł dla mikrofirm i kolejne 6,5 mld zł dla spółek zatrudniających od 10 do 249 pracowników. Subwencja finansowa PFR będzie miała charakter bezzwrotny po spełnieniu przez przedsiębiorcę określonych warunków. W przypadku mikrofirm spadek obrotów to minimum 30 proc. w okresie kwiecień-grudzień lub w IV kwartale 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

(PAP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%