Zamknij

8 kwietnia - strajk nauczycieli stał się faktem!

15:02, 05.04.2019 DT Aktualizacja: 14:28, 12.04.2019
Skomentuj Na drzwiach Szkoły Podstawowej nr 4 w Płońsku [Foto: DT] Na drzwiach Szkoły Podstawowej nr 4 w Płońsku [Foto: DT]

[AKTUALIZACJA] Przed szkołą i na korytarzach cisza, puste sale lekcyjne. Rozpoczął się strajk nauczycieli. Pracownicy oświatowi całkowicie powstrzymają się od pracy. Na okolicznościowych ulotkach czytamy m.in. ,,to jest protest, w którym chodzi o naszą godność i o lepszą przyszłość polskiej szkoły".

Dzwonek na godzinę 8 odezwał się ,,z automatu", ale dziś lekcji nie będzie. Przychodzący do szkoły nauczyciele wpisują się na listę strajkową. Mają wyznaczoną salę, gdzie będą przebywali/protestowali. Są i tacy, którzy do protestu nie przystępują. 

Na sekretariat dzwonią zdezorientowani rodzice - słyszą, że 8 kwietnia lekcji nie ma, ale szkoła zapewnia uczniom opiekę. W Szkole Podstawowej nr 4 w Płońsku, którą z rana odwiedziliśmy, do godziny 8 przyszło jedno dziecko. Nieco więcej dzieci zjawiło się dziś w ,,małej czwórce". PROTEST ma trwać aż do odwołania. 10 kwietnia egzaminy gimnazjalne...

**************************************************************************************************************************************************************************************

Piątek jest dniem ostatniej szansy by uniknąć rozpoczęcia strajku nauczycieli, który planowany jest na 8 kwietnia. Przedpołudniowe rozmowy nie przyniosły przełomu w negocjacjach. Oświatowi związkowcy wytoczyli najcięższe działa i toczą batalię o podwyżki zasadniczego wynagrodzenia dla belfrów o 1000 zł brutto. Strona rządowa ocenia, że takich żądań spełnić nie może. Co będzie z uczniami w poniedziałek i w inne dni, kiedy protest stanie się faktem? Głos w tej sprawie zabiera Urząd Miejski w Płońsku. 

Nasze szkoły i przedszkola, co pokazało marcowe referendum, w większości przyłączą się do strajku szkolnego, który ma rozpocząć się w najbliższy poniedziałek, jeśli rząd nie dojdzie do rychłego porozumienia ze Związkami. Z rozmów z nauczycielami wynika, że są oni już na tyle zdesperowani, że w strajku, jak usłyszeliśmy, widzą swoją ostatnią deskę ratunku. Opinia publiczna jest podzielona w osądach. Od poniedziałku nauczyciele mogą przyjść do szkoły, ale nie będą prowadzili lekcji, a strajk, jak zaznaczają związkowcy, ma trwać do odwołania. 

Kartki między innymi z takimi informacjami dla rodziców widnieją na drzwiach wejściowych do płońskich szkół [Foto z ''małej czwórki/RED] 

Zapytaliśmy ratusz, jaki scenariusz, bo to już ostatni dzwonek, czeka dzieci i rodziców, kiedy szkoły nie będą normalnie funkcjonowały. 

Szkoły i przedszkola prowadzone przez Samorząd Miasta Płońska są przygotowane do przystąpienia do strajku, jeśli nie dojdzie do  porozumienia pomiędzy rządem a związkowcami.

Dyrektorzy placówek poinformowali o tym fakcie rodziców. 8 kwietnia dla  dzieci, które przyjdą do szkół i przedszkoli, zorganizują zajęcia  opiekuńcze.

Dziś, po informacjach docierających do nas za pośrednictwem mediów z  Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog”, w Urzędzie Miejskim odbyło się  spotkanie z dyrektorami miejskich szkół i przedszkoli oraz szefami  jednostek miejskich: MCK, MCSiR, Miejskiej Biblioteki Publicznej, Punktu  Profilaktyki Uzależnień i Pomocy Rodzinie, na temat przeprowadzenia – w  razie potrzeby i na terenie szkoły – zajęć dedykowanych dzieciom w czasie  ewentualnego strajku - podaje około godziny 16 płoński magistrat. 

Czy według Ciebie nauczyciele zarabiają za mało?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
TAK 52%
NIE 45%
NIE MAM ZDANIA 3%
(DT)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(111)

NauczycielNauczyciel

11 9

Nauczyciele przyjdą do szkół i przedszkoli, ale nie podejmą bowiązków! Proszę podawać rzetelne informacje! 16:16, 05.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hmmhmm

14 12

to po co przyjdą? przyjść do pracy i nie pracować? a pensję, za nie pracę, nauczyciele wezmą? 16:18, 05.04.2019


Hmm2Hmm2

8 2

Nie wezmą. Potracą im za NIE PRACĘ NIE BĘDZIE $ 16:36, 05.04.2019


lawkalawka

9 7

Pieniądze nie są najważniejsze w tym zawodzie, brawo nauczyciele!!! 10:47, 06.04.2019


reo

Była uczennicaByła uczennica

34 23

Kiedy czytam GW a tam wywiad nauczyciela, który ze szkoły wraca po 21, przemęczony, głodny i zamiast iść spać, to musi sprawdzać sprawdziany oraz przygotowywać się do jutrzejszych zajęć.
Drodzy nauczyciele,
za moich czasów, jak kończyłam szkołę na "rutkach", nauczyciele nie byli zbytnio przepracowani. Przerwy między zajęciami spędzali w pokojach nauczycielskich (chyba że któryś miał dyżur na korytarzu i sobie tam spacerował), gdzie nie padali na twarz ze zmęczenia. Kawa i herbata z ciasteczkiem to była norma. Na zajęciach sprawdzali prace ze sprawdzianów, a niektórzy o 13 już byli dawno poza szkołą. Czytam, że nauczyciel musi "użerać" się z rodzicami. Ile w roku jest zebrań z rodzicami? 2-3? Nie wspomnę tu o wakacjach, to jest wasz przywilej, który wywołuje zazdrość u innych grup społecznych. To akurat jest zrozumiałe.
Nie zrozumcie mnie źle, praca nauczyciela do łatwych nie należy, ale która praca do łatwych należy? poważnie jesteście taką biedną grupą? nie ma innych grup zawodowych, którzy mają gorzej? otóż są.
Drodzy nauczyciele, zarabiacie mało (niby średnio 5k brutto), ale sposób w jaki protestujecie, wywołuje agresje ludzi i to na was się odbije, bo jedynymi pokrzywdzonymi będą dzieci. A największy wasz BŁĄD to Wasz przedstawiciel - Broniarz, który dawno przestał stwarzać pozory, że "to nie jest protest polityczny", jak to było w przypadku protestu osób niepełnosprawnych w sejmie. Jeśli chcecie wyglądać "czysto", czysty powinien być wasz przedstawiciel, a Pan Broniarz, z napisem KONSTYTUCJA na drzwiach, który jest na wspólnych zdjęciach z Panem Schetyną, a także uczestniczy w wiecach KOD, raczej dobrej laurki wam nie wystawia.
To tyle ode mnie. Moje dziecko zostanie w domu, nie chce żeby zostało w placówce, gdzie nauczyciele będą, ale nie podejmą obowiązków, więc nie mam gwarancji, że zapewniona będzie opieka nad dziećmi. 16:33, 05.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

19 19

Droga uczennico, chyba dawno chodziłaś do szkoły? 19:07, 05.04.2019


Popieram!!!Popieram!!!

27 28

Trzymam kciuki!!! powodzenia!!! 16:41, 05.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

22222222222222

16 21

nauczyciel za swoją ciezko prace w szkole powinien dostawac 3 -4 tys zł jestem po stronie nauczycieli ze zaczną strajk moze rządowi wpadnie dobry pomysł do głowy ida im podwyzki,, 22:13, 05.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

4 0

Tyle to on już dostaje... 11:21, 10.04.2019


MadiMadi

28 12

Tacy przepracowani A na korepetycje za 80 zł sorzy z płockiej siłę mają 05:44, 06.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OoooooooOooooooo

17 21

Wypowiedź przepracowanej mamusi, która posyła dziecko na korepetycje i z głowy, kolejna godzina bez dziecka, czas dla siebie, niech niania-nauczyciel się zajmie wychowaniem bo ona nie ma czasu i ochoty... 08:48, 06.04.2019


abcabc

11 18

Ciekawe dlaczego dają te korepetycje? Gdyby rzeczywiście zarabiali takie kokosy, to pewnie nie poświęcaliby swojego czasu na dawanie dodatkowych lekcji... 13:41, 06.04.2019


drugie oooooooooodrugie oooooooooo

8 3

Wydaje mi się, że mamusia posyła dziecko na korepetycje do fachowca a nie do niani. Nianie zarabiają mniej. 11:39, 08.04.2019


PrzykrePrzykre

25 8

Nauczyciele..... kiedyś potrafili nauczyć i nie strajkowali. Teraz na lekcji np. matematyki zrobią banalne zadanie a na klasówce zadania z kosmosu. Rodzic który nie ma czasu lub nie pamięta materiału musi posłać dziecko na korki i tam każdy nauczyciel świetnie tłumaczy. Pokazuje swoje druge ja poza szkoła, bo lekcja za dodatkową kase. Co ma powiedzieć rodzic który nie jeden zarabia mniej niż nauczyciel. Ludzie jak Wam tak źle to po co badal uczycie możecie zmienić zawód. Chemik niech idzie jako inżynier do laboratorium, matematyk jako analityk do banku i co za problem. Po co strajk.... 16:09, 06.04.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

taaataaa

12 11

kiedy ? przed wojną???
Większość z Państwa NIE MA pojęcia o pracy w dzisiejszej szkole. Jesli patrzy się tylko przez pryzmat ucznia lub rodzica. Dziś NAPRAWDE wymaga się więcej i od ucznia i od nauczyciela...
A roszczeniowość rodzica sięga apogeum: ja wymagam, buerz moje cudne dziecię i wychowaj na geniusza.
W USA jest związek rodziców i nauczycieli - bo dzieciaki, to wspólna sprawa - u nas - tylko nauczyciela.

Proszę nie wypowiadać się o sprawach, na których się Państwo nie znacie
18:09, 06.04.2019


do taaado taaa

15 7

Tu nie szkoła i nie ma zakazu wypowiadania się na różne tematy. Nie dość, że rządzą w szkole to jeszcze na forach internetowych? Każdy ma prawo do swobodnej wypowiedzi i własnego zdania. 18:28, 06.04.2019


PSPS

12 10

oczywiście jest wiele wspaniałych, dobrych, zdolnych dzieciakówi jest także sporo współpracujących rodziców, ale pewnie ci tutaj się nie wypowiadają.
A rady typu "idz gdzie indziej do pracy".. sa poniżej pasa - każdy ma prawo pracować tam gdzie chce i każdy ma prawo do godziwej zapłaty.
Równie dobrze można to odwrocić - proszę szukać lepszej szkoły, albo uczyć samemu - prawo na to pozwala. 18:32, 06.04.2019


PrzykrePrzykre

12 9

Oczywiście że uczę swoje dzieci w domu. Bo jest poniżej pasa tłumaczenie dziecku taki jest wzór naucz się na pamięć. A gdzie pokazanie dziecku z czego to wynika??? Przed wojną??? Jeśli dla kogoś wojna była 20 lat temu to ok :D widać że nie tylko matematyka leży ale i historia :D rodzice są roszczeniowi?? Mają prawo chcą żeby dzieci byli uczeni na lekcjach a nie na korkach za kase. Co do zmiany pracy jeśli każdy ma prawo być kim chce to o co chodzi... godne zarobki jak ktoś ma etat to chyba nie ma mniej niż najniższa krajowa. A rodzice Ci co wspierają strajk to boją się przyznać nauczycielom że myślą inaczej bo boją sie że dziecko będzie mieć przechlapane na lekcjach :D 21:17, 06.04.2019


111111

4 5

Dzieci były uczone :) a nie, dzieci byli uczeni
pozdrawiam serdecznie 19:05, 07.04.2019


Do 111Do 111

7 4

Jak się czepiasz wypowiedzi to zobacz jak Ty napisałeś... poprawność interpunkcji się kłania polonisto :D widać, że nerwy puszczają i nie wiadomo jak się bronić :D śmieszy mnie to. Tylko ludzie z kompleksami wytykają błędy drugim:D 09:42, 08.04.2019


makmak

14 10

Nauczyciel to zawód POwołanie i służba czegoś tu nie rozumiem 18:58, 06.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Strażak SamStrażak Sam

18 13

Zawód nauczyciela to misja więc powinni pracować za miskę ryżu miesięcznie, nawet w niedzielę i święta po 12 godz. za darmo, abyśmy my - zapracowani rodzice - mogli odpocząć... Niech idą pracować do Lidla lub Biedronki jak im się nie podoba, tylko że każdy myślący rodzic wie - nauczyciel może pracować w markecie i wielu innych miejscach, ale Pani lub Pan z marketu nie jest w stanie zająć miejsca nauczyciela i pracować w szkole... Drodzy nauczyciele, walczcie o godne życie, nie pozwólcie się dalej poniżać!!! 21:09, 06.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AaaAaa

11 5

Strażak sam a skąd Ty wiesz kto pracuje w lidlu lub biedronce??? Myślę że nie jeden pracownik ma tam wykształcenie wyższe. Bo są czasy jakie są ze mgr ma prawie każdy. Pozdrawiam 21:20, 06.04.2019


do strażakado strażaka

7 1

Jeśli kończy się byle jakie studia na byle jakiej uczelni, to ląduje się w supermarkecie, bo pracodawca wymaga rzetelnej wiedzy i umiejętności, co szybko "wychodzi" w pracy. 17:15, 07.04.2019


GminaGmina

13 6

Z tą misją to nie przesadzajmy. Liczy się tylko kasa, oto przykład: W jednej z gmin powiatu płońskiego urząd pozyskał dofinansowanie na naukę pływania dla dzieci 50 tyś. zł. dla czterech szkół. Znaczne koszty zostały przeznaczone na opłatę basenu, ratowników, transport. Dla opiekunów zostało po 13 zł za godzinę opieki. Spośród 100 nauczycieli w tej gminie było tylko 2 czy 3 chętnych. Pozostali nauczyciele namawiali tych ochotników żeby zrezygniwali bo to śmieszne pieniądze. Gdyby nie rodzice którzy nie brali pieniędzy to trzeba byłoby oddać 50 tyś. a dzieciaki nie miałyby 10 tygodniowego kursu. Ojakiej misji mówicie? 07:58, 07.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

do gminydo gminy

5 10

A najgorsze to stare, bezdzietne panny, które są najbardziej roszczeniowe. 09:56, 07.04.2019


ZzzzzxxxZzzzzxxx

8 12

Cóż za podkreślenie, że rodzice nie brali pieniędzy... Ach, cóż za wspaniali rodzice, a jacy źli i niedobrzy nauczyciele... Rodzice znaleźli czas dla własnych dzieci i to za darmo... Lał!!! 11:45, 07.04.2019


Do ZzzzzxxxDo Zzzzzxxx

7 3

Zzzzzxxx no niestety prawda boli. 18:19, 07.04.2019


Solidarność....Solidarność....

15 25

z nauczycielami! Wspierajmy ich protest!!! 23:11, 07.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żenadażenada

28 9

Która grupa społeczna pracuje około 80godzin w miesiącu?.Która grupa społeczna ma około 3 miesiące wolnego w ciągu roku ?.Która grupa społeczna idzie na roczny urlop zdrowotny?.Szanowni państwo nauczyciele czas pomyśleć o zmianie zawodu jak wam tak żle 23:57, 07.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

CgyddCgydd

8 15

Kolejna durna bezsensowna wypowiedź!!!!! Brak podstawowej wiedzy o pracy w szkole!!!! Większość tych, którzy hejtują nauczycieli do szkoły zawsze miała pod górkę, a teraz mądrzycie się na tematy, o których nie macie pojęcia!!!!! 06:36, 08.04.2019


Do żenadyDo żenady

2 4

Loczka:) 07:26, 08.04.2019


TomekTomek

7 3

sama prawda,za te godziny które pracują wychodzi im 50zł za 45min lekcji 11:42, 08.04.2019


do żenadydo żenady

9 11

Kreatywna matematyka ? Nauczyciel ma 40 godz tygodniowo a tzw tablicowe-to 18 godz. Koła i inne zajęcia należą to tzw statutowych w owych 40.
Rozumiem, że wskoczysz w to miejsce, skoro tak zazdroscisz? 00:15, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KolaKola

7 5

Jakie koła ja chodziłem do szkoły 20 lat temu i żadnych kół nie było moje dzieci kół też nie mają 09:41, 08.04.2019


Do KoliDo Koli

7 8

Może Ty i Twoje dzieci się na te kółka nie nadajecie, to nikt Was na nie nie zaprasza... 11:05, 08.04.2019


Żenada Żenada

9 6

to szczucie jednych na drugich, "eksperckie" wypowiadanie się na tematy bliżej nieznane, podpisywanie tzw. porozumienia przez prorządowe związki oraz rozdawnictwo wszelkiej maści, typu krowa+! Brawo nauczyciele!!! 08:42, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jaja

5 2

Na te krowy są pieniądze unijne. Na pensje nauczycieli - pieniądze z budżetu. Nie czytasz, nie wiesz, a mądrzysz się. 09:33, 09.04.2019


........

3 0

A co powiesz o pieniądzach, które biorą nauczyciele w ramach środków unijnych. Myślę że nie żadnej szkoły, w której nie realizowano zajęć unijnych. To już nie jest rozdawnictwo? Pewnie nauczycielowi się należy... Rolnikowi już nie. Super podejście. Chciałbym żeby dziecko któregoś z komentujących było maturzystą, który sumiennie uczył się do tego egzaminu i dziś musiałby wytłumaczyć swojemu dziecku że jego praca to strata czasu, bo nauczycielom zachciało sie strajkować. Myślicie że te dzieciaki nie widzą co wy wyprawiacie. Nauczyciele ogarnijcie się 13:22, 12.04.2019


FigaFiga

16 2

Niech powiedzą ile biorą za godz ponadwymiarowe w miesiącu i w ilu szkołach pracuja 09:39, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DarekDarek

12 5

kołomnie buduje się nauczyciel to ok.12 już jest na budowie tak pracują po 3.5h dziennie 11:39, 08.04.2019


Do Darek kolomnieDo Darek kolomnie

6 3

To gdzie Ty pracujesz, że już o 12 możesz siedzieć w oknie i podglądać sąsiadów :D 17:00, 08.04.2019


Do 111Do 111

3 7

Jak się czepiasz wypowiedzi to zobacz jak Ty napisałeś... poprawność interpunkcji się kłania polonisto :D widać, że nerwy puszczają i nie wiadomo jak się bronić :D śmieszy mnie to. Tylko ludzie z kompleksami wytykają błędy drugim:D 09:48, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

111111

2 3

Witam serdecznie :) nie czepiam się :) jestem pełna życzliwości :)
przecinek miał zwrócić uwagę :) widzę, że się udało :)
spokojna jestem - nie mam powodów do zdenerowania
nie ubliżam ludziom, nie udaję, że wiem wszystko najlepiej - a widzę, że tu sami eksperci i wszyscy tacy serdeczni...
lubią uogólniać... krytykować i oczerniać...
i mnie to nie śmieszy...
16:19, 08.04.2019


22222222

3 1

Hahaha 18:24, 08.04.2019


makmak

8 2

500+ dało nadzieję że nauczycielom pracy nie zabraknie o wy nie wdzięczni 09:54, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PozdrowieniaPozdrowienia

18 2

Pozdrawiam koleżanki które w LO miały średnią 3.0 a teraz uczą wasze dzieci :D strajkujcie dalej :D ręce opadają :/ ale tak, tak rodzice dalej ich wspierajcie :D 09:57, 08.04.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Dokładnie Dokładnie

10 1

Ze były w Lo to i tak dużo.ja mam koleżankie która po zawodowce krawieckie jest dyrektorem szkoły w pobliskiej gminie 10:00, 08.04.2019


AkuratAkurat

9 4

Plonskie licea niestety mało miarodajne, równie dobrze głąby znanych rodziców mogą miec średnia 5.0 15:26, 08.04.2019


StrajkStrajk

1 6

No tak, dajmy mniej pieniędzy to na pewno do zawodu nauczyciela będą szli tylko uczniowie, którzy mieli same 6. Specjalistów wszakże najłatwiej zwabić niskimi zarobkami. Właśnie o to toczy się ten strajk, aby tą chorą sytuację zmienić. Ale jak widać Pan/Pani jako niegdyś celujący uczeń musiał kilka lekcji przespać 11:23, 10.04.2019


AaaAaa

3 2

Jaka wiedza takie zarobki :D 21:23, 10.04.2019


Do strajkDo strajk

2 0

Nikt nie napisał że miałam same 6. Byłam nogą z przedmiotów humanistycznych ( na koniec 3 lub 4) ale przedmioty ścisłe i owszem uwielbiałam. Nie chodzi o to żeby się tłumaczyć. Nigdy nie chciałam zostać nauczycielem matematyki wolę być inż. Pozdrawiam. 21:35, 10.04.2019


StrajkStrajk

0 2

Ale ja Pani nie posądzałem o same 6 :) uważam tylko, że niskie zarobki nie zachęcają do podejmowania pracy specjalistow. Co powoduje, że właśnie dzieci na tym tracą. Bez zbudowania prestiżu i odpowiednich pieniędzy nie uda się tego osiągnąć. 20:41, 11.04.2019


GośćGość

8 15

popieram strajk nauczycieli, jak można dawać w czasie, gdy grozi fala strajków świnia +
krowa+ to poniżające i ukazujące w pełnej krasie, że z inteligencją tej władzy nie po drodze...

11:00, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jarek z ŻoliborzaJarek z Żoliborza

8 4

Za peło to była zielona wyspa! Widać u pana inteligencję. 11:15, 08.04.2019


ja ja

9 0

O ciemnoto! Pieniądze na te krowy pochodzą z dotacji unijnych. Pieniądze na pensje nauczycieli z budżetu. Ciemna masa gada , jak im tvny powiedzą. Żadnej refleksji i choćby cienia pomyślunku. 09:37, 09.04.2019


TomekTomek

12 6

Pracują 18 h tygodniowo ,dzieląc ich pensje na 45 min.pracy mają póad 50zł za 45min.czego oni chcą,mają tyle wolnego pracują po 3.5 h dziennie 11:32, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

15 5

Mają za dobrze,drugą pensje z korepetycji,tyle wolnego,jeszcze zasiadają jako radni itp. 11:35, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

darodaro

10 8

Ci nauczyciele którzy od lipca dostaną 500+ na 1wsze dziecko nie powinni dostać podwyżki 11:37, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaa

15 7

Lenie a nie nauczyciele 11:59, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pawełpaweł

10 7

zgadzam się 12:00, 08.04.2019


XyzXyz

10 13

Ludzie! Ile w Was jadu i zawiści w stosunku do innych... To przerażające!!! A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy o pracy nauczycieli i polskim szkolnictwie nie mają zielonego pojęcia!!! Trzeba się było uczyć, kształcić jak najwięcej jak był na to czas, a nie teraz macie pretensje do wszystkich nauczycieli, że Wam się nie układa a oni mają tak wspaniale.... Kto Wam broni zmienić pracę, a jeśli Wam się nie podoba praca nauczycieli- bo nic nie robią- zawsze można samemu uczyć swoje pociechy... 12:03, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HuboHubo

13 6

Strajk ok skoro na krowę znajdzie się 500 zł to i dla ludzi powinno wystarczyć. Pytanie brzmi co dalej, ile potrwa strajk dzień, dwa, czy może miesiąc? Moje dziecko chodzi na rutki codziennością jest skracanie lekcji odwoływanie zajęć a potem korki oczywiście bez podatku. Więc może dać podwyżki ale przykręcić śrubę z zarobkami w szarej strefie

N
Le 12:17, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kolokolo

2 4

Na te krowy to kasa z unii, a dla nauczycieli z budżetu. Zacznij , myśleć, to nie boli. 20:13, 09.04.2019


 tomo65 tomo65

6 10

Poradzę tym, którzy uważają , że nauczyciele maja tak wspaniale: jeśli im zazdrościcie to rzućcie swoją dotychczasowa prace i idźcie uczyć w szkole. 12:30, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zgadzam sięzgadzam się

11 5

Zgadzam się. Nie rozumiem jednak jednego. Jeżeli jest tak ciężko, tak niedobrze, to skąd biorą się te pokolenia nauczycieli? Dlaczego rodzic -nauczyciel nie powiedział dziecku"nie idz w tym kierunku, skończ medycynę,prawo,będzie ci lżej"
13:23, 08.04.2019


OlekOlek

7 2

A myślisz, że tak łatwo dostać pracę jako nauczyciel, większość etatów zajęta do emeryturki, taki to zły zawód. 18:29, 08.04.2019


Johnny Johnny

12 5

Nauczyciele są obecnie bardzo wygodni. Dlaczego ja mam nie mieć tyle wakacji, świat i pozostałych dni wolnych?Pracuję lżej niż oni oj nie sądzę. Zapraszam was do "mordoru" tutaj zobaczycie, jak na bankę szybka praca wpływa. Weźcie się za nauczanie a nie płacz i lament.
Wszystkie te komentarze to przeważnie wy piszecie. Zimny pocałunek dla was panie. 12:42, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GruszeczksGruszeczks

6 9

A może rzuć pracę, wyprodukuj z 8 sztuk pociech, będziesz mieć wakacje bez końca i niezłą sumkę miesięcznie i przestaniesz się nad sobą użalać, jak to Ty ciężko pracujesz a inni leżą bez końca... Dodatkowo sam zajmij się osobiście nauczaniem swoich dzieciątko... Pozdrawiam szanownego Pana! 14:19, 08.04.2019


Jaruś Jaruś

13 3

Dam przykład u mnie matematykę zdawało 20 osób. Oczywiście zajęcia dodatkowe przed matura: 40 PLN/H, razy 20 osób grupa to 800 zł, trwało to miesiąc więc 3200 brutto bez odprowadzenia podatku. Nowe autko pobudowany domek, to moje skromne doświadczenia. 12:52, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Johnny Johnny

9 2

Proszę wybaczyć jeszcze jednak dodam, musiałem chodzić również indywidualnie do tej samej pani na korki. Kosztowało to 50 PLN/H, w poniedziałki czasami 100 PLN (2 H po 45 minut). Dodatkowe 200 PLN tygodniowo daje wynik 3400 PLN brutto czystego zysku. Takich jak ja było trochę więcej ciężko mi to oszacować i wyliczyć :) 13:58, 08.04.2019


eded

7 7

trzeba było nie chodzic na te korki a samemu się pouczyć. Do kogo masz pretensje, jesli przy tylu korkach jeszcze było Ci trudno pojąć materiał?

I zdziwienie, że za pracę należy się zapłata.

15:03, 08.04.2019


johny niedorobionyyjohny niedorobionyy

5 8

przecież mogłeś zgłosić sprawę do urzędu skarbowego, ale widocznie jesteś strasznym osiołkiem że na wszystko się godziłeś ???? Teraz masz odwagę wylewać swoje żale??? 14:59, 08.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Johnyy bardzo niedorJohnyy bardzo niedor

5 7

Brawo! Słuszna uwaga, ale przecież lepiej wylewać żale i szkalować kogoś, zwłaszczcza anonimowo, poza tym jeśli gość jak twierdzi, musiał chodzić na zajęcia płatne i w szkole i po lekcjach , to zdolny musi być niesamowicie, szkoda gadać... 15:13, 08.04.2019


Johnny Johnny

5 4

Proszę Pani ja mam zasady i nie jestem konfidentem, nie donoszę do nikogo niczego. Stwierdziłem tylko fakt. A z tym osiołkiem to trochę prawdy jest. Nie byłem dobry z maty, dlatego musiałem brać zajęcie dodatkowe bo inaczej jak przestawałem lufy się sypały ;) 15:16, 08.04.2019


Johnny obrońca nauczJohnny obrońca naucz

5 3

Proszę Pani, nie jesteśmy na Ty i nikogo nie szkaluję. Może pani jest z branży i zabolało :) 15:24, 08.04.2019


UrzędnikUrzędnik

14 11

Proszę Państwa, każdy zawód jest potrzebny i powinien być szanowany. Fryzjerka, krawcowa, lekarz czy budowlaniec pobiera opłatę za wykonaną usługę, nikt z nich nie pracuje za darmo nawet 5 minut... Więc dlaczego oczekujecie Państwo od nauczycieli, aby pracowali charytatywnie? Jeśli posyłacie dzieci na korepetycje do nauczyciela, który,waszym zdaniem, pracuje nielegalnie, sami jesteście nie w porządku, więc nie wylewajcie swoich żalów anonimowo bo jest to niepoważne... 15:27, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radek Dąbrowski Radek Dąbrowski

8 5

Drodzy Państwo, jak widać iskrzy coś w tym temacie. Zobaczcie ile komentarzy, ile osób o tym mówi. Dziś w jednej z najlepszych firm z branży, zarząd debatował na ten temat podczas spotkań oraz przy obiadach jak i naradach na zupełnie inne tematy.
Szanuję nauczycieli, ale zarząd był zgody, że tamta strona mocno przesadza i gardzą takim zachowaniem. U mnie mój boss na słowo strajk, kopnął by mnie w tyłek mimo sympatii na dowiedzenia! Porozmawiajcie z przedsiębiorcami, lub tymi jednoosobowymi, świadczącymi usługi dla gigantów. To zobaczycie co znaczy "mieć łeb na karku". Dziś nikomu już nie dogodzi takie czasy. Kiedyś 1800 zł, był dar zaangażowanie, profesjonalizm ze strony nauczycieli.Trafiali mocno do uczniów. Dziś zarobisz 4000 zł - będzie mało. 1200 kredyt, 600 zł samochód,prąd gaz,paliwo, podatki, lekcje dodatkowe, nianie, ubrania zawsze jest mało, nie będę wymiał reszty. 19:06, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Drogi Radku,Drogi Radku,

8 10

masz dzieci? Chciałbyś, żeby Twoje dzieci kształcili ludzie, którzy żyją tylko ideami... za darmo, misyjni... Sam zauważyłeś, że dzisiejsza rzeczywistość jest inna. Dzieci Twoje i Twoich kolegów wychowani są w kulcie pieniądza, posiadania, konsumpcji. Zderzenie tych dwóch światów jest przykre.
Jestem nauczycielem, uwielbiam swoją pracę, uważam, że pracuję z pełnym zaangażowaniem. I w całej bezczelności - jak twierdzisz - uważam, że mam prawo kupić sobie książkę wtedy kiedy chcę, zobaczyć i w Polsce o za jej granicą rzeczy, o których uczę. I nie chciałabym, aby mi ktoś ciągle zagladał w portfel.
Protestuję, bo mam dosyć pogardy,którą nam się serwuje i z Twojej strony również. 20:07, 08.04.2019


BrawoBrawo

8 8

Osoba, która odpowiedziała Panu Radkowi - Brawo! Brawo! Jeszcze raz brawo! Zgadzam się w 110 procentach!!!! Nauczyciele, nie dajcie się więcej poniżać!!! 20:28, 08.04.2019


lidkalidka

8 7

O wolnych dniach i niewielu godzinach pracy mówią tylko ci, którzy nie znają realiów pracy w dzisiejszej szkole. Jakaś pani napisała " za moich czasów"... widocznie to były dość odległe czasy.
Fakty są takie , że :
1. programy są przeładowane (nauczyciele rozliczani są z ich realizacji)
2. należy przygotować się do zajęć (godziny w domu)
3. sprawdzanie klasówek , zeszytów (godziny w domu)
4. Przygotowanie licznych imprez , jakie odbywają się w szkołach (godziny w szkole i w domu)
5. Zebrania z rodzicami ( to tylko raz w miesiącu)
6. Telefony od rodziców w sprawach mało istotnych (czas prywatny)
7. roszczeniowa postawa rodziców (kiedyś było to nie do pomyślenia)
8. stałe podleganie ocenie: dyrekcji, uczniów , rodziców
9. dyżury w okresie ferii
10. mnóstwo papierów do wypełniania : plany pracy, dokumentacja poszczególnych dzieci itd
10. czas do dyspozycji dyrektora tydzień po zakończeniu roku szkolnego i tydzień przed...
Skoro jest tak świetnie, to wszystkim zazdroszczącym pensji i dni wolnych proponuję zatrudnienie się w oświacie :-)

... i żeby było jasne... NIE JESTEM NAUCZYCIELKĄ I ZA ŻADNE PIENIĄDZE NIE PODJĘŁABYM TEJ PRACY


08:22, 09.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

lilalila

9 4

Sądzę, że jednak jesteś nauczycielką. 09:42, 09.04.2019


to to

2 5

nie jest takie istotne, bo większość ludzi osłuchana w świetnie robionej skoninąd propagandzie rzadowej i taknie ma pojęcia albo niechce przyjąć do wiadomości, że nauczyciele mają dość deformy, tej urawniłowki także. Zmiany systemowe są potrzebne, tylko nie związek zawodowy masię tym zajmować, i sama zmiana też powinna być robiona w sposób systemowy a nie na kolanie jak ta ostatnia reforma - tego nauczyciele się boją - kolejnego bubla. 10:35, 09.04.2019


spacja nie działa jaspacja nie działa ja

1 3

"tak nie" "nie chciała" 10:39, 09.04.2019


do Lidkido Lidki

4 1

A możesz pomóc. Bo pracę w oświacie trudno zdobyć. Powiem więcej. W samorządzie. Są co prawda konkursy, jest 20 kandydatów, a przejęty jest oczywiście najlepszy .................... 11:04, 09.04.2019


makmak

9 6

gdyby nauczyciele mieli by płacone za efekty na egzaminach w poszczególnych szkołach to wiem że nie byłoby strajków a tak czy się uczy czy się siedzi wypłata się należy egzaminy w szkołach podstawowych tych wiejskich to żenada można sprawdzić wyniki nauczania ciężko pracujących nauczycieli a dzieci jakie mają problemy 09:02, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MądralaMądrala

7 6

Może zwyczajnie dzieci są niewydolne, choćby nauczyciel wyszedł z siebie i stanął obok, to i tak efektów nigdy nie będzie... W szkołach, gdzie wyniki egzaminów są świetne, też ludzie twierdzą, że nauczyciele nic nie robią, gdyż to rodzic zadbał o egzamin syna czy córki i posłał na korki do innego lenia- nauczyciela i dziecko tylko i wyłącznie rodzicowi zawdzięcza niezły wynik na egzaminie... Są tacy ludzie, którym nigdy nikt, w żadnej sprawie, nie dogodzi... Własne frustracje i problemy przelewają na innych, każdy jest niemądry i leniwy, tylko nie oni sami... Apeluję o choć odrobinę samokrytyki!!! 11:07, 09.04.2019


..

2 3

Do Mądra szkoda że te "niewydolne dzieci" jak piszesz na tych korkach da się nauczyć. Dziwne.... Pracuję z nauczycielami od kilkunastu lat i zapewniam Cię że ich zarobki nie są niskie a w niektórych przypadkach dużo za duże. Powiedz mi czy nauczyciel od w-fu, muzyki czy plastyki powinien zarabiać tyle samo co nauczyciel j.polskiego czy matematyki? To tak jak w innych zakładach pomoc administracyjna zarabiałaby tyle samo co główna księgowa. Karta nauczyciela powinna być dawno zniesiona a pensje nauczycieli poszczególnych przedmiotów zróżnicowane i tyle w temacie. 11:14, 10.04.2019


ZapewneZapewne

7 9

część komentatorów miała pod górkę do szkoły. Niestety, nauka i nauczanie to ciężka praca!!! Nauczyciele - trzymam kciuki i gorąco popieram!!! 09:08, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Marek Marek

5 7

A przemysł lub górnictwo to eldorado tak? 11:10, 09.04.2019


jojo

3 3

Marek a Ty wiesz ile w górnictwie zarabiają???!!!! 15:48, 09.04.2019


PodwyżkaPodwyżka

8 6

Niech dostaną podwyżkę nauczyciele ze szkół które wypadną najlepiej na egzaminach. A swoją drogą ciekawe jak wypadną w tym roku... 09:56, 09.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Strajk Strajk

3 3

Świetne rozwiązanie...pod jednym warunkiem, każdy nauczyciel niech uczy tak samo zdolne dzieci, z takimi samymi warunkami domowymi i ekonomicznymi, które chcąc nie chcąc ułatwiają rozwój osobisty. Czasami się trzeba zastanowić zanim się coś napisze... 11:17, 10.04.2019


przepraszamprzepraszam

1 2

za błędy wyżej-spacja mi nie działa: nie chciała i tak nie 10:37, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ja Do ja

5 3

Czytam i się mądrzę. Rzecz nie w tym, skąd mają być pieniądze na krowy i świnie +, lecz w braku empatii i instrumentalnym traktowaniu wyborców. Zresztą zgodnie z zasadą, że "ciemny lud to kupi" . Nie wszyscy kupują. I tyle! 11:18, 09.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ja ja

1 4

Niestety, ciemny lud nie myśli i wypisuje teksty, takie jak twoje. 20:18, 09.04.2019


Ja Ja

2 5

Ciemny lud wie jak zarobić i wie jak wydać wbrew pozorom tej niby wysoce intelektualnym . 21:02, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tyty

5 4

bo tylko "piniądz" się liczy....dla Ciebie i Tobie podobnym.

Stąd ten problem - pogardy, poniżania, bo nie o ten piniądz tu chodzi...
-jesli oceniasz innych wg portfela - to niestety (skasowane.....) 22:11, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do jaDo ja

5 2

Zanim zaczniesz pouczać innych, naucz się konstruować proste zdanie. Były problemy w szkole, to widać. Ale buta pozostała! System wartości też swoisty! 07:54, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zobzob

8 2

Skoro tak źle i niedobrze i tak mało płacą, to nie rozumiem, dlaczego nauczyciele będący dawno w wieku emerytalnym jeszcze pracują i ani myślą o emeryturze? Uciekajcie z tej ,,bardzo ciężkiej i niewdzięcznej,, pracy ! 10:38, 10.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

omnomn

4 6

pracują bo nie ma młodych... 11:05, 10.04.2019


StrajkStrajk

5 5

Może dlatego, że przez te lata pracy nie udało się zarobić takich kroci, jak to wszyscy opowiadają? 11:14, 10.04.2019


HUBOHUBO

0 4

A "pieniądze z unii" to skąd się biorą? Kolo wystarczy pomyśleć to nie boli! 13:43, 10.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a to a to

4 0

a propos czego?
;D
bo Kopernik też była kobietą :D
14:29, 10.04.2019


Dominik Lewandowski Dominik Lewandowski

5 2

Nauczyciele weźcie się za robotę, zgadaliście się na facebooku i wolne zrobiliście. Dzieciaki po głowach nam chodzą:) ;) ;) Ja bym każdego strajkującego dla przykładu jako szef firmy zwolnił bym za nie wypełnianie obowiązków. A nowo przybyłym młodym dał podwyżkę. Pozdrawiam 09:27, 12.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

nlnl

2 2

a tę podwyżkę dasz w ideach , rozumiem?
Jakiego jesteś zawodu? - w razie czego za Twoją usługę też zapłacę Ci w ideach 09:50, 12.04.2019


Waldemar szef szefówWaldemar szef szefów

3 2

Jak wam damy przyjdą następni strajkować, potem kolejni by dać. Zrób coś, zmień pracę jak się nie opłaca biznes. Nie możemy wam ulec, możemy wspólnie wypracować reformy ale by dostać więcej musisz zacząć coś działać i być grzecznym a wtedy się zobaczy i ewentualnie dogada. 11:28, 12.04.2019


WaldemarzeWaldemarze

3 3

czy inny Januszu,
pokorne cielę dwie matki ssie, uległymi łatwiej się rządzi. Myslisz, że oportunizm to dobry przykłada dla naszych uczniów?
Wiesz... naprawdę wiele w nas ideii - nie będziemy się sprzedawać za kilka groszy, większość ludzi nie jest w związkach - jesteśmy przyzwyczajeni do oswajania malej materii...
A jeśli zrobimy zamieszanie z reformą- to już zwyciężylismy 11:43, 12.04.2019


Waldek Waldek

1 0

Życzę Tobie tego! Ale swoje zdanie muszę wyrazić, jestem tą grupą czterdziesto-kilku procentowo, która myśli inaczej:) Na fajse boję się pisać bo: mamy, ciocie, bosoowie, kochanki, żony i nasi kochani nauczyciele ! Szacun. 12:27, 12.04.2019


twój nowy kolegatwój nowy kolega

5 0

Jestem przedsiębiorcą, pracuję 18-20 czasem godzin na dobę. Urlop tydzień maks, bo relację z ludźmi jak spaprasz to na Kamczatkę mieszkać z torbami...Dlatego jestem zepsuty dla innej grupy społecznej, bo śmiem twierdzić iż trzeba trzymać krótko za twarz, bo inaczej ktoś wejdzie Ci na głowę w brudnych butach. Bądź miły, dobry, szczery, pracowity a nagroda przyjdzie sama. "Jest nią idea" Ostatnie zdanie jest cynizm. 12:35, 12.04.2019


nlnl

4 2

ooo co niektórzy zauważyli wreszcie, że mają dzieci....
Mam nadzieję, że - nie jest aż tak ważne, czy podwyżki będą większe, ale że wreszcie potraktuje się poważnie oświatę, że zacznie się ferment, który zmusi do reform prawdziwych a nie tego co własnie się dzieje. Nie liczę na rodziców Brajanków Nikolek czy Andzelik, ale chociaż na tych rodziców, którym naprawdę zależy na wykształceniu swoich dzieci a nie tylko na "posyłaniu" do szkoły, bo przecież "siedzą" Wam na głowach.... 09:55, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%