Dziś będzie o rozbudowie drogi S7 na wysokości miejscowości Michałówek w gminie Załuski. Nasz czytelnik porusza sprawę zabezpieczenia wysokiej skarpy w rejonie skrzyżowania z drogą, która należy do gminy, a przez którą ma on dostęp do drogi publicznej. Jak nam się przekazuje, kwestii problematycznych jest więcej. Na wszystkie odpowiedział inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, dla której żadnego problemu w podnoszonym temacie nie ma - zachowano wytyczne, spełniono wymagania, słyszymy.
- Z jednej strony drogi skarpa zabezpieczona jest barierką, z drugiej drogi GDDKIA kategorycznie odmawia zabezpieczenia rowu, pomimo tego, że ma od 2 do 3 metrów głębokości. Znając życie, może tam dojść do jakiegoś niebezpiecznego zdarzenia. Za każdym razem, kiedy tam skręcam, to odnoszę wrażenie, że wystarczy mój mały błąd i wyląduje na dnie wraz z samochodem - czytamy w liście do naszej redakcji. - Do tego GDDKIA kategorycznie odmawia wyasfaltowania drogi na zjeździe, publicznie dostępnej, pomimo tego, że każdy prywatny zjazd został wyasfaltowany lub wybrukowany, co jest niezrozumiałe. Kąt najazdu pod jakim droga wewnętrzna została połączona z droga lokalną jest tak duży, że po ostatnim ataku zimy były duże trudności z bezpiecznym podjechaniem do skrzyżowania. Nie można zatrzymać się i poczekać aż samochody mające pierwszeństwo, przejadą. Inwestor zaplanował też skrzynkę elektryczną w jezdni, nie zważając na to, że z drogi korzysta sprzęt rolniczy - zauważa się dalej. - Co ciekawe w tym miejscu istniał staw, który został zasypany, a inwestor zamiast tego zbudował betonowy kanalik, który kończy się na mojej posesji. Sprawa jest bagatelizowana przez GDDKiA. Podejrzewam, że po zakończeniu budowy po prostu odbiorą sobie drogę, otworzą szampana i stwierdzą, że to sprawa szarego obywatela i ich już nic nie obchodzi. Proszę o pomoc - kończy okoliczny mieszkaniec.
[ZT]25437[/ZT]
Rzecznik prasowa GDDKiA odnosi się do poruszanych kwestii. - Zgodnie z wytycznymi stosowania drogowych barier ochronnych na drogach krajowych, obejmujący również odcinki dróg, „które nie są drogami krajowymi, ale których budowa lub przebudowa jest realizowana przez GDDKiA”, nie należy stosować barier ochronnych w celu zabezpieczenia skarpy. Zastosowanie bariery ochronnej po prawej stronie drogi wewnętrznej gm. Załuski (zgodnie z osią) wynika z występującego przed zjazdem obiektu – przejścia dla zwierząt małych. W stanie istniejącym droga wewnętrzna posiadała nawierzchnię gruntową. Przyjęte rozwiązanie nie powoduje obniżenia parametrów technicznych ani funkcjonalnych istniejącej drogi wewnętrznej - informuje Małgorzata Tarnowska. - Niweleta projektowanego zjazdu została opracowana zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 2016 poz. 124). Zgodnie z § 78 ust. 2 pkt 1 lit. e, na odcinku o długości co najmniej 7,0 m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne zjazdu nie może przekraczać 5%, natomiast na dalszym odcinku – 12%. W przypadku drogi wewnętrznej, na długości 2,81 m zjazd posiada pochylenie 2,35%. Na kolejnym odcinku pochylenie wynosi –5% do km 0+009,81, a następnie –11,30% do km 0+034,06. Przyjęte rozwiązanie spełnia powyższe wymagania - podaje szczegóły pani rzecznik.
- Infrastruktura liniowa została zaprojektowana zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 2016 poz. 124) i nie narusza skrajni pionowej ani poziomej drogi. Odprowadzenie wód z drogi objętej zakresem inwestycji zaprojektowano w sposób powierzchniowy, z zachowaniem odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych, zapewniających skuteczny spływ wód opadowych do rowów przydrożnych. Lokalizacja skrzynki elektrycznej uwzględnia wymagania skrajni drogi - zaznacza przedstawicielka inwestora.
Jednym zdaniem09:56, 12.12.2025
W złym miejscu pan mieszkasz
ks leos10:22, 12.12.2025
bo pieniąszki so poczebne na parafijum a nie jakeś drogi
RUSSIA11:37, 12.12.2025
180 migrantó dostało sie dziś w nocy tunelem do polszy, granica szczelna jak szczelina odbytu prezesa jarosława
Napisał 06:15, 13.12.2025
Człowiek tusska
Ta11:56, 12.12.2025
Potem jak komuś stanie sie krzywda, to będą ręce umywać.
Ta12:16, 12.12.2025
Jak zwykle.... Aldesa. Podobno juz kwota realizacji przekroczyła tą z przetargu. Terminy też przekroczone. Ciekawe
Pytanie15:58, 12.12.2025
A czy GDDKiA pochwaliła się, że do rowów, które opisała jako prywatne, wlewała brudną wodę ze zbiorników i zamuliła te rowy? Zdarzenie na działkach sąsiednich do terenu z artykułu. 9 grudnia 2025 w godzinach popołudniowych.
Do roboty!21:26, 14.12.2025
Identyczna sytuacja była na północ od Płońska przy S7. Moze trzeba telewizję sprowadzić. Wtedy pomogło.
Sprawa zabezpieczeń i nawierzchni drogi S7 w gminie Zał
Identyczna sytuacja była na północ od Płońska przy S7. Moze trzeba telewizję sprowadzić. Wtedy pomogło.
Do roboty!
21:26, 2025-12-14
Uwaga kierowcy - utrudnienia w ruchu na S7
Jechałem rano koszmar brak oznaczeń, ktoś musi za to odpowiedzieć
zorientowany
21:19, 2025-12-14
Strajk w Kauflandzie. Pracownicy sieci mają dość
Przecież to wszystko dla nas klientów! Niskie ceny muszą się skądś brać. Trzeba optymalizować koszty najłatwiej oszczędzać na pracowniku brak podwyżki mniejsza obsada na dostawcy dyktowanie cen. Oczywiście odbije się to nam wszystkim bo pomału wykańczana jest branża rolna za chwilę będziemy kupować koncernowe produkty z dziwnych tanich miejsc świata.
Bubo
20:36, 2025-12-14
Poważny wypadek Jacka - trzeba uratować jego dłoń
Ludzie muszą robić zbiórki bo państwo jest z gówna i tylko biorą kasę z ubezpieczenia 1/3 twojej wypłaty
Żenada polandu
11:01, 2025-12-14