Zamknij

24-latka przekazała oszustowi aż siedem kodów BLIK

14:11, 12.03.2025 Aktualizacja: 14:51, 12.03.2025
Skomentuj fot.: canva/zbiory redakcji/zdjęcia ilustracyjne fot.: canva/zbiory redakcji/zdjęcia ilustracyjne

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku! 24-letnia mieszkanka powiatu płońskiego straciła ponad 7 tysięcy złotych po tym, jak uwierzyła mężczyźnie, który twierdził, że z jej konta wykonywane są podejrzane transakcje. Fałszywy bankowiec zmanipulował kobietę do podania siedmiu kodów do płatności mobilnych, które posłużyły do wypłaty gotówki w innym mieście. Policjanci ostrzegają przed podobnymi oszustwami.

Płońscy policjanci otrzymali zgłoszenie od 24-letniej mieszkanki powiatu, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”.

- Kobieta uwierzyła w historię opowiedzianą przez nieznanego mężczyznę, który zadzwonił do niej, podszywając się pod pracownika instytucji finansowej 

- podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.

REKLAMA

- Dzwoniący, mówiący ze wschodnim akcentem, twierdził, że z konta bankowego kobiety próbowano wykonać podejrzane transakcje internetowe, m.in. opłacenie zamówień w sklepie internetowym oraz wypłatę gotówki. Rzekomy pracownik banku przekonywał, że konieczne jest pilne zablokowanie tych operacji, a do tego potrzebne będzie zalogowanie się na konto i podanie kodów do płatności mobilnych

- przekazuje szczegóły rzecznik prasowa płońskiej policji. 

[ZT]21650[/ZT]

24-latka, będąc przekonana, że chroni swoje oszczędności, przekazała oszustowi aż siedem kodów BLIK, dowiadujemy się dalej. - Po zakończeniu rozmowy mężczyzna poinformował ją, że powinna następnego dnia udać się do oddziału banku, aby założyć nowe konto i wyrobić nową kartę, po czym się rozłączył. 

Kobieta zaczęła podejrzewać, że padła ofiarą przestępstwa. Było już jednak za późno. - Zadzwoniła na infolinię banku, gdzie potwierdzono, że z jej konta wypłacono ponad 7 tysięcy złotych – transakcje te zostały zrealizowane za pomocą kodów BLIK w bankomacie w innym mieście - dodaje kom. Drężek-Zmysłowska. 

Policja apeluje o ostrożność i przypomina, że prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą o podanie loginów, haseł czy kodów do płatności mobilnych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy rozłączyć się i samodzielnie skontaktować z bankiem, dzwoniąc na oficjalną infolinię.

REKLAMA

(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%