- W związku z wyraźnym spadkiem dochodów Miasta Płońsk z udziałów w PIT, niewystarczającą subwencją z budżetu państwa na oświatę, wzrostem kosztów pracy, wzrostem cen energii elektrycznej i paliwa, a także kilkunastoma zadaniami inwestycyjnymi, na które musieliśmy zabezpieczyć środki własne, od 1 lutego zmniejszona zostanie częstotliwość kursowania autobusów miejskich - podaje dziś Urząd Miejski w Płońsku.
Po analizie danych przekazanych przez operatora autobusów – spółkę Zarząd Dróg i Mostów, dotyczących funkcjonowania miejskiej komunikacji, z uwagi na wzrost kosztów energii elektrycznej z 0,86 zł na 1,50 zł za 1 kWH, paliwa z 5,61 zł na 7,51 zł za litr oleju napędowego, a także wzrost kosztów pracy – rezygnujemy z czterech najmniej popularnych kursów w godzinach popołudniowych. Zmianie nie ulegają ceny biletów, podaje płoński magistrat.
Po otrzymaniu informacji od operatora autobusów miejskich – Zarządu Dróg i Mostów – o gwałtownym wzroście kosztów utrzymania komunikacji miejskiej, UM podjął następujące decyzje:
- ceny biletów pozostają na tym samym poziomie:
• 3 zł – bilet jednorazowy
• 80 zł – bilet miesięczny
- system ulg pozostaje niezmieniony:
• Osoby, które ukończyły 70 lat, zasłużeni honorowi dawcy krwi, dzieci do lat 7, honorowi obywatele Płońska i laureaci płońskich wież – podróżują bezpłatnie
• Dzieci i młodzież ucząca się i studiująca do 24. roku życia, osoby posiadające kartę dużej rodziny – podróżują ze zniżką 50-proc.
- nadal będziemy utrzymywać dwie linie autobusowe na tych samych trasach – do tego przyzwyczajeni są pasażerowie
- rezygnujemy z 4 kursów popołudniowych.
a17:23, 25.01.2023
najbardziej popularne kursy to 6 osób. 17:23, 25.01.2023
Poczekajcie22:28, 25.01.2023
Jeszcze trochę i te autobusy będą w zdim na kołkach stały 22:28, 25.01.2023
Artur23:15, 26.01.2023
No dobrze a co z niepełnosprawnymi bo nie widzę, niby ulgi pozostają bez zmian ale o wszystkich napisali ale niepełnosprawnych pominęli? 23:15, 26.01.2023
ja13:32, 27.01.2023
Może jaśnie państwo urzędnicy zaczną myśleć. Przecież, gdyby częściej jeździły autobusy, to ludzie mogliby z nich korzystać, także jadąc do lekarza, po zakupy, czy z wizytą. Niestety, jeśli pasuje godzina w jedną stronę, to aby wrócić, trzeba czeeeeeka i czeeeekać. Jak zmniejszycie liczbę kursów, to kierowcom będziecie mniej płacić? A może trzeba było przemyśleć, kiedy podejmowało się decyzje o tych "inwestycjach". 13:32, 27.01.2023
Gdyby09:11, 28.01.2023
ktoś z głową ustalał trasy, godziny przejazdu, cena biletu, czyli przykładowo, żeby autobusy podjeżdżały pod zakłady pracy przed rozpoczęciem i zaraz po zakończeniu w nich pracy, zatrzymywały się bezpośrednio pod zakładami, a nie kilometr dalej bilet był ważny tak jak np. w Warszawie czyli 20 min. i 75 min. i kosztował np. 1 złoty i 1,50 to być może i chętnych było by więcej, a ponieważ twórca tego projektu układajac wszystkie wyżej opisane elementy, dokonał swoistego gwałtu na logice i zdrowym rozsadku, to i efekt końcowy zbliżony do projektu GRUNWALDZKA. Kolejne zmarnotrawione publiczne środki, nie trzeba czasami komuś ćwierć miliona dopłacić. 09:11, 28.01.2023
Podróżnik 15:07, 31.01.2023
A do bolęcina na rybkę albo do jonca dlaczego nie ma autobusu? To skandal 15:07, 31.01.2023
Hamlet18:04, 01.02.2023
Źle się dzieje w mieście Płońsku... 18:04, 01.02.2023
..02:17, 29.01.2023
4 0
Kto miał zarobić to zarobił tak miało być 02:17, 29.01.2023