Zamknij

Tryb Obsługi Pacjenta antidotum na bolączki Szpitalnego Oddziału Ratunkowego?

17:04, 27.06.2019 DT Aktualizacja: 17:31, 27.06.2019
Skomentuj W segregacji medycznej pacjentów ma pomóc specjalny system zwany TOPSOR [Foto: Redakcja/Archiwum] W segregacji medycznej pacjentów ma pomóc specjalny system zwany TOPSOR [Foto: Redakcja/Archiwum]

Gorączkowa atmosfera, sprzeczki, złość, żal i wzajemne niezrozumienie - takie emocje towarzyszą wielu sytuacjom na Szpitalnych Oddziałach Ratunkowych. SOR-y są piętą achillesową wielu placówek medycznych i to stamtąd pochodzi najwięcej skarg od pacjentów. Czy sytuację tę zmieni projekt TOPSOR, czyli Tryb Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym,  na który płoński szpital podpisał już umowę z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym? Dyrektor SPZ ZOZ Płońsk uważa, że tak. 

Projekt TOPSOR, przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia, ma służyć usprawnieniu pracy Szpitalnych Oddziałów Ratunkowych. Ministerialny pomysł realizuje Lotnicze Pogotowie Ratunkowe jako jednostka ogólnopolska, które zbiera dane o pacjentach. Program ma zostać wprowadzony docelowo w 232 SOR-ach w całej Polsce. Ruszy od października. W skrócie - zakłada on określenie czasu oczekiwania w kolejce, a także ujednolicenie zasad segregacji medycznej. 

- Ta umowa poprawi komunikację między Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym a naszym SOR-em. Wzmocni też SOR w dodatkowy sprzęt - kolejkomat, czy kardiomonitory. Usprawni, ale też zmobilizuje odziały ratunkowe do uważnej pracy i współpracy z LPR-em - mówi w środę Paweł Obermeyer, dyrektor płońskiego szpitala. 

Wspomniany przez dyrekcję kolejkomat, czy jak kto woli biletomat to urządzenie, które możemy spotkać w urzędach. Pacjent, który zgłosi się na SOR, ma z założenia drukować sobie taki numerek, gdzie znajdzie informację o tym, ile wynosi czas oczekiwania. Następnie zostanie on zarejestrowany w systemie i skategoryzowany według pięciu kolorów, tzw. triaż. Jeśli okazałoby się, że stan pacjenta jest na tyle dobry, że nie wymaga pozostania na oddziale, to otrzyma informację, że może ewentualnie udać się do nocnej i świątecznej pomocy medycznej.

Czas pokaże, jak nowy projekt sprawdzi się w praktyce, i czy zadowoleni będą z niego pacjenci oraz medyczny personel. 

(DT)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

Pani z recepcji Pani z recepcji

5 0

Poczekalnia dusz, standard zachodni ;) 17:45, 27.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

DodDod

13 0

Mam wrażenie, że lekarze tam pracują za jakąś karę!! Towarzystwo obrażone, jakieś wściekłe, że pacjent zawraca im głowę.? Najgorsze, że rodzina nie ma kontaktu z chorym. Pewnie dlatego, żeby o niczym nie wiedzieć i głowy nie zawracać państwu. Nie daj Boże, aby ktokolwiek tam trafił!? Tam jedynie, trzeba wymienić lekarzy a nie wprowadzać żadnych innowacji. Wszystko zależy od ludzi a szczególnie od lekarzy, więcej empatii i zrozumienia, po prostu ludzkich zachowań i będzie ok.? Zrozumcie lekarze, że żaden pacjent nie idzie na SOR dla przyjemności i rozrywki. Każdy chce być zdrowy i omijać szpitale z daleka. Zdrowia dla wszystkich. 19:15, 27.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JarekJarek

2 0

Cześć, dobrze napisane szacunek. 23:36, 28.06.2019


jaja

3 1

Lekarze, rzeczywiście chyba do wymiany. Nie wiem jednak , czy wszyscy. Może są tacy, którzy rzeczywiście pracują dla dobra pacjenta. Ja takich nie spotkałam. Może miałam pecha. 17:34, 28.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hubohubo

5 0

Czyli zwolniona dyscyplinarnie pielęgniarka która wytknęła dwa miesiące temu błędy miała racje!!! 06:32, 29.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnaOna

2 1

To zakrawa na kpine.uzdrowieni ma polegać na tym że pacjenci otrzymają numerki. A kolejka dalej stoi. Materiał nadaje się na film. Tak jak kiedyś u bareji. 06:21, 30.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%