Podczas ostatniej konferencji prasowej w SPZ ZOZ w Płońsku nasza redakcja zapytała szefostwo szpitala powiatowego o sytuację na płońskim Szpitalnym Oddziale Ratunkowym. Dopytywaliśmy o ilość złożonych przez pacjentów skarg oraz zmiany in plus w ostatnich tygodniach, miesiącach w związku z działalnością SOR-u, jeżeli takowe są.
Zastępca dyrektora ds. medycznych wspomniał o tzw. Trybach Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (TOPSOR), czyli oznaczenia kategorii klasyfikacji pacjentów.
- Najważniejsze jest to, że pacjent, który przychodzi na SOR, wie ile będzie czekał, kiedyś na tablicy nie było wyświetlonej informacji, nie było kolorów, więc pacjenci nie wiedzieli, jaki jest czas oczekiwania. Teraz pacjent wie, że jak dostanie kolor zielony, to będzie czekał do dwóch godzin, niebieski do czterech godzin; celowo mówię ''do'' w zależności jak jeden czy drugi lekarz oporządzi się z tymi pacjentami, którzy będą bardziej potrzebowali opieki zdrowotnej. Tak więc w mojej ocenie naprawdę idzie to bardzo dobrze
- stwierdzał lek. Bartosz Fiałek.
- Mamy teraz na SORze dwa piony: zabiegowy i zachowawczy, które są cały czas obstawione lekarsko, a kiedyś, jeszcze w poprzednim roku było tak, że nie mieliśmy nawet jednego lekarza. Lekarze byli w oddziałach, musieli schodzić, aby zaopatrywać pacjentów, a to generowało pewne niebezpieczeństwa. Natomiast teraz mamy docelowy personel Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, który realizuje swoje czynności, co więcej - to też jest wyjście naprzeciw pacjentom - bo czekają na przyjęcie krócej. Na początku pracowałem sam na SORze na pacjentach zachowawczych i z urazami, czyli zabiegowych, więc sam jeden miałem 40 przyjęć, teraz te 40 przyjęć rozbijają się na pół, co świadczy o tym, że tak naprawdę czas uzyskania pomocy jest znacznie szybszy. To jest bardzo dobry ruch - kontynuował dr Fiałek.
Poruszyliśmy też wiecznie żywy temat skarg, które dotyczą funkcjonowania miejscowego SOR-u.
- Szpitalny Oddział Ratunkowy na całym świecie generuje skargi, więc skargi zawsze będą, bo to jest najbardziej newralgiczne miejsce w szpitalu. Przychodzą tam ludzie chorzy, zdenerwowani, muszą czekać na swoją kolej, ale u nas czas oczekiwania jest teraz trochę krótszy, bo wprowadziliśmy wspomniany TOPSOR - wskazywał dyrektor ds. medycznych SPZ ZOZ w Płońsku. - Skargi są, ale skarg jest znacznie mniej. Pracuję w tym szpitalu od października 2020 roku i widziałem te skargi, co było pisane w mediach społecznościowych i teraz dalej tak jest, natomiast natężenie tych skarg jest znacznie mniejsze i można powiedzieć, że idziemy w dobrym kierunku, choć jest jeszcze bardzo dużo do poprawy - przyznaje dr Bartosz Fiałek.
Szczepan 17:14, 01.07.2022
Wystarczy, aby personel traktował chorych z szacunkiem. Kiedyś przyszedłem z ostrym atakiem kolki nerkowej, to lekarz odesłał mnie do lekarza rodzinnego. Z drwiącym uśmiechem powiedział, że nie widział śmierci z bólu. O innych odzywkach nie będę wspominać. Był tuż przed końcem dyżuru i wystarczyło powiedzieć, abym poczekał i wkrótce ktoś się mną zajmie. Osoby które doświadczyły kolki nerkowej wiedzą, że taki ból nie pozwala czekać dni na wizytę u lekarza rodzinnego. 17:14, 01.07.2022
Pajac17:54, 01.07.2022
Co on wygaduje? Człowieku zejdz na ziemię. Ludzie w szpitalu ciebie nie trawią. 17:54, 01.07.2022
ja18:37, 02.07.2022
Mam wrażenie, że personel nikogo "nie trawi". Każdy, kto chce coś zrobić, abyście wreszcie wzięli się do roboty, a pacjentom bylo lepiej, jest automatycznie wrogiem. Poprzedni dyrektor zły, po dyrektora zły, obecny - zły. Proponuję w, szanowni państwo, wziąć się wreszcie do roboty, zadbać o pacjentów. No i mniej krzyczeć na forach. 18:37, 02.07.2022
Kolorowe kredki17:58, 01.07.2022
Kolor mówi wiele.... Dobre samopoczucie to podstawa.... 17:58, 01.07.2022
Idzie nowe!20:01, 01.07.2022
Pacjenta "się oporządza"? Litości! 20:01, 01.07.2022
kom.14:35, 02.07.2022
Mam takie odczucie, że lekarze w tym szpitalu to pracują za darmo i wielką łaskę robią, że zbadają pacjenta i udzielą jakiejkolwiek pomocy. 14:35, 02.07.2022
Pamiętacie22:25, 02.07.2022
Jak Wiśniewska z piekarzem wywalali poprzedniego dyrektora to kto latał po sesjach i pisał paszkwile? Damencje z sor przy udziale tych trzech biznesmenów w fartuchach. A teraz wychodzi szydło z wora. 22:25, 02.07.2022
nadal aktualne 18:53, 03.07.2022
teleekspres kabaretu neonówka warto obejrzeć na takich spotkaniach osób wybitnie kompetentnych 18:53, 03.07.2022
Pacjent 19:12, 05.07.2022
Pan Doktor jednak robi na SOR porządek ostatnio pozbył się z SOR i pogotowia tej najstarszej i najmądrzejszej ratowniczki medycznej która na wszystkich furczała i ludzi za nic miała Jej czas to już emerytura to żadna z niej korzyść Brawo Dyrektorze 19:12, 05.07.2022
Gosc19:19, 05.07.2022
Tak była tam wiedźma która za grosz szacunku nie miała do ludzi i krzyczała na staruszków Zawsze obrażona że ktoś o coś prosi. 19:19, 05.07.2022
Pacjent 19:22, 05.07.2022
Też miałem z nią do czynienia wrogowi nie życzę spotkać na drodze tak złego bez empatii człowieka 19:22, 05.07.2022
Pani22:01, 05.07.2022
Chodzi pewnie o tą zaciągająca we wschodnim języku bodajze Ala oj to kultury zero Chyba sama nie wiedziała po co tam jest 22:01, 05.07.2022
Gość 117:48, 01.07.2022
3 15
W takich wypadkach można skorzystać z pomocy Nocnej i Świątecznej Pomocy Lekarskiej. SOR jest dla pacjentów z bezpośrednim zagrożeniem zdrowia i życia. Niewielu nadal to rozumie i przychodzi na SOR z katarem lub bólem zęba. 17:48, 01.07.2022
Szczepan18:10, 01.07.2022
16 0
Wtedy jeszcze npl nie funkcjonowała w Płońsku. Kolka nerkowa to nie ból zęba ani katar. W szpitalu w Ciechanowie pomogli mi w pełnej kulturze. Z perforacją jelita też wyślesz na wizytę do rodzinnego? 18:10, 01.07.2022