Meta description: Chcesz poprawić widoczność strony www? Postaw na pozycjonowanie i optymalizację. Sprawdź, jak procesy te przekładają się na zwiększenie zysków firm.
Wyszukiwarka Google stała się w ostatnich latach podstawowym źródłem wiedzy w internecie. Jako użytkownicy, "pytamy ją" niemal o wszystko – także o produkty, usługi oraz ofertę najróżniejszych firm. Jednak biorąc pod uwagę ogromną konkurencję w sieci, trudno przyciągnąć uwagę internautów bez skutecznych działań marketingowych. Do najważniejszych należą oczywiście pozycjonowanie i optymalizacja pod kątem SEO.
Poprzez optymalizację SEO należy rozumieć proces stanowiący istotną część pozycjonowania, składający się z wielu komplementarnych względem siebie działań. Ich celem jest oczywiście zdobycie przez witrynę możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe, czyli zapytania wpisywane przez internautów w wyszukiwarce. Techniki promowania stron w Google dopasowuje się do specyfiki danego przedsięwzięcia – innego scenariusza działań będzie wymagała witryna niewielkiej, lokalnej firmy, a inaczej pozycjonuje się, sklep online, oferujący tysiące produktów.
Obecnie działania SEO nie są już wyłącznie opcją, ale stały się jednym z podstawowych narzędzi do skutecznego promowania biznesu w sieci. Firmy, które chcą zdobyć lub utrzymać przewagę nad konkurencją, nie mogą bagatelizować efektów pozycjonowania i optymalizacji stron, ponieważ z roku na rok konkurencja w wynikach wyszukiwania jest coraz większa. Biorąc pod uwagę fakt, iż zdecydowana większość internautów odwiedza wyłącznie witryny z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, rezygnacja z działań SEO w praktyce oznacza oddanie pola konkurencji.
Terminów: pozycjonowanie stron, SEO oraz optymalizacja często używa się zamiennie i patrząc z ogólnej perspektywy, trudno uznać to za poważny błąd. Jednak zagłębiając się w szczegóły techniczne, czynności wykonywane w obrębie witryny stanowią jeden z wielu elementów skutecznego promowania serwisu w wyszukiwarce. Jest on jednak na tyle niezbędny, że w praktyce oba określenia, od lat funkcjonują nierozłącznie.
Specjalista SEO, w trakcie optymalizacji serwisu wprowadza zmiany podyktowane wykonanym wcześniej audytem. Do podstawowych działań prowadzonych w ramach tego etapu należą m.in.:
Będąca nieodłącznym elementem efektywnego pozycjonowania optymalizacja serwisu nie jest procesem zamkniętym. Czynności SEO muszą być kontynuowane również po osiągnięciu zakładanej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wszystko dlatego, że konkurencja ciągle analizuje sytuację i nieustannie wdraża własne działania. Poza tym Google regularnie modyfikuje swoje algorytmy, co często nie pozostaje bez wpływu na kolejność stron w wynikach wyszukiwania. Specjalista SEO musi więc stale trzymać rękę na pulsie, monitorując sytuację i wdrażając niezbędne poprawki.
Internet stał się globalnym polem wymiany informacji – także o firmach i usługach. Nawet jeśli dane przedsiębiorstwo prowadzi wyłącznie stacjonarną działalność, odpowiednio widoczna w Google strona www stanowi jeden z podstawowych kanałów komunikacji i pozyskiwania klientów. Zwiększenie liczby użytkowników witryny przekłada się na realne zyski w postaci wzrostu sprzedaży i dochodów. Jednocześnie pozycjonowanie i optymalizacja serwisu www prowadzone według odpowiednio zaprojektowanej strategii SEO, umożliwiają firmie budowę wizerunku eksperta w swojej branży i pomagają zwiększać świadomość marki wśród konsumentów.
Firmy, których domeny internetowe znajdują się na samym szczycie wyników wyszukania, cieszą się większym zaufaniem potencjalnych klientów. To kolejna korzyść, jaką daje przedsiębiorstwu inwestycja w promocję firmy w Google. Już samo zoptymalizowanie serwisu przyczynia się do poprawy jego funkcjonalności i często wpływająca na wzrost wyników sprzedaży.