Zamknij

Czy Twoja agencja SEO wywiązuje się z zadań? Sprawdź to dzięki cyklicznym raportom!

13:45, 09.09.2020 D.T Aktualizacja: 13:46, 09.09.2020

Udana współpraca z agencją marketingową to podstawa, by Twoja strona firmowa uzyskała jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niezbędna jest do tego jasna komunikacja, uwzględnianie porad specjalistów, a także analizowanie wykonanej przez nich pracy. Dziś dowiesz się, czym jest raport SEO i dlaczego warto uważnie go czytać oraz na bieżąco omawiać osiągnięte wyniki z ekspertami. Zapraszamy do lektury!

Poznaj typy raportów i dowiedz się, jak zbadać efektywność agencji

Jeśli od jakiegoś czasu współpracujesz z agencją SEO, to zapewne otrzymywałeś już cykliczne raporty z przeprowadzonych działań. To ważny dokument, gdyż na jego podstawie możesz sprawdzić, jakie prace były podejmowane w trakcie trwania umowy i jakie przyniosły zyski dla Twojej firmy. Dodatkowo w raporcie zwykle uwzględniona jest sytuacja, w jakiej aktualnie znajduje się Twój serwis. Będziesz mógł zobaczyć, czy założenia zostały wypełnione, czy może potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby strona wspięła się do czołówki wyników wyszukiwania. Można wyróżnić dwa rodzaje raportów SEO: jeden to analiza wstępna, wykonywana na początku współpracy. Eksperci określają możliwości serwisu i wyznaczają realne do osiągnięcia cele. Drugi raport jest przesyłany cyklicznie: raz w miesiącu, raz na kwartał albo według indywidualnych ustaleń. Dotyczy on bieżących prac i ich wyników. Raz do roku dostaniesz zbiorcze podsumowanie działań SEO, w którym znajdzie się opis dotychczasowych czynności i prognoza na przyszłość.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług. źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Zdarza się, że Klienci agencji marketingowych nie czytają raportów. Przyczyny takiej decyzji są różne, ale warto pamiętać, że pociąga ona za sobą daleko idące skutki. Jeżeli przesłany raport jest z jakiegoś powodu nieczytelny, dobrym ruchem jest skontaktowanie się z opiekunem SEO i rozmowa na ten temat. Specjalista wytłumaczy Ci wszystkie zawarte w podsumowaniu szczegóły. Pamiętaj, że raport ma na celu sprawdzenie pracy danej agencji, tego, jakie działania ona podjęła i czy przyniosły one oczekiwane skutki.

Czego szukać w raporcie SEO? Oto istotne punkty do sprawdzenia

Mając po raz pierwszy przed sobą raport SEO, łatwo przeoczyć istotne punkty, które powinny się w nim znaleźć. Jeśli wiesz, czego oczekiwać po otrzymanym dokumencie, w prosty sposób skontrolujesz pracę agencji. Po pierwsze szukaj tabel i wykresów wyjaśniających zasady działania SEO, a także informacji o użytych do pozycjonowania fraz. Niezbędne będą też dane na temat zachowań użytkowników na stronie firmy, wpisów na portalach społecznościowych i linkowania wewnętrznego. Do kluczowych punktów każdego raportu należy analiza linków przychodzących oraz technicznych aspektów, takich jak kod witryny, zaindeksowane podstrony, ewentualne błędy w serwisie i analiza zawartości strony. Zarówno raport z analizy serwisu, jaki otrzymasz na początku współpracy z agencją, jak i podsumowanie cyklicznych działań, powinien być skonstruowany w jasny i przejrzysty sposób. W dokumencie szukaj przede wszystkim badania widoczności strony, gdyż jej rozpoznawalność jest nadrzędnym celem prowadzonych działań. Od niej bowiem zależy, czy informacja o Twojej witrynie trafi do wszystkich potencjalnych Klientów i w efekcie przełoży się na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Sprawdź też, czy używane przez agencję frazy kluczowe są zgodne z tymi, które ustaliliście na początku współpracy albo w jej trakcie. Niektóre firmy SEO w swoich raportach umieszczają także analizę Twojej konkurencji: dowiesz się stąd, kto jest Twoim największym rywalem w sieci. Dobrze zbudowany raport SEO jest wręcz skarbnicą wiedzy – nie tylko o pozycjonowaniu, ale przede wszystkim o tym, jak możesz wyróżnić się w sieci.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%