Zamknij

Lokalne wyniki SEO – jak odnieść tam sukces?

00:00, 26.07.2022 artykuł sponsorowany

Obecność w Internecie nie oznacza, że trzeba działać na dużą skalę, globalnie. W sieci jest również miejsce dla mniejszych firm, które działają na rynku lokalnym. Jak pozycjonować ich strony internetowe?

Pozycjonowanie witryny www można wykorzystać z powodzeniem do tego, żeby trafić do konkretnego klienta w wybranej lokalizacji – w określonym mieście lub nawet w wybranej części tego miasta. Chcesz się dowiedzieć, jak dotrzeć do lokalnych klientów? W naszym artykule wyjaśniamy, jak realizować SEO lokalne, żeby efekty były naprawdę zadowalające.

Jakie frazy do pozycjonowania lokalnego?

Warto zacząć od wyboru odpowiednich słów kluczowych. Na co zwrócić przy tym uwagę?

– Dobrze dobrane słowa kluczowe powinny zarazem odzwierciedlać ofertę, jak i potrzeby odbiorców oraz podkreślać lokalność – wyjaśnia SEO freelancer, Mateusz Kozłowski. – Należy zatem wybierać frazy z nazwą lokalizacji, a do tego również frazy z tzw. długiego ogona. To z jednej strony będzie budować lepszą widoczność na lokalnym rynku, a jednocześnie będzie podbijało wyniki ogólne. Jeśli Google uzna frazy za lokalne, dodatkowo zadziała geolokalizacja, gdy odbiorca wpisze, że szuka w okolicy konkretnego sklepu, np. z rowerami – podkreśla ekspert SEO.

Linkbuilding i inne rozwiązania

W pozycjonowaniu stron internetowych ważne jest linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Pozyskiwanie takich linków to linkbuilding. Linki przychodzące powinny być wysokiej jakości. Warto zatem zwrócić się do lokalnych portali, katalogów czy blogów i tam próbować pozyskiwać linki. Warto także korzystać z lokalnych platform dla przedsiębiorców (np. wyszukiwarki, bazy usługodawców, bazy konkretnych branż). Nie można również zapomnieć o wykorzystaniu wizytówki Google Moja Firma, która ułatwia zwiększenie widoczności firmy w Internecie, a przy dobrej konfiguracji zwiększa współczynnik konwersji.

Treść i media społecznościowe w SEO lokalnym

Ważną kwestią przy pozycjonowaniu jest treść na stronach internetowych. Obok merytorycznych, wartościowych artykułów, warto podkreślać lokalność działalności. Najlepiej podać na stronie dokładne dane kontaktowe, a także mapę Google z wybraną lokalizacją. Warto także wykorzystać dane strukturalne. W ten sposób można oznaczyć na przykład siedzibę i dane kontaktowe, cenę produktu, miejsce, opinie itd. Do tego nie można zapomnieć o aktywności w mediach społecznościowych.

Internet to idealne medium również do tego, żeby dotrzeć do klientów na lokalnym rynku. Mądrze prowadzone działania SEO mają szansę znacznie zwiększyć widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Warto zdecydować się na takie rozwiązanie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%