Zamknij

Czy warto wejść w e-handel? Skuteczny marketing internetowy sprawia, że tak!

08:04, 23.09.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:04, 23.09.2022

Marketing internetowy zaczyna interesować coraz większą część przedsiębiorców. Trudno się temu dziwić, skoro e-handel tak prężnie się rozwija w obecnych czasach. Gdyby nie odpowiednio rozbudowany e-commerce, z całą pewnością trudno byłoby utrzymać się pod kątem finansowym wielu firmom w trakcie pandemii. To był czas, w którym nieuczestniczący w sprzedaży online, byli niemalże zmuszeni do spróbowania swoich sił w internetowym medium. Wielu przedsiębiorców już przy tym zostało, zobaczywszy, że możliwości zarobku są tam ogromne. Co zrobić, aby umiejętnie działać w wirtualnej przestrzeni sprzedaży? Warto zainteresować się, jak działa pozycjonowanie produktu w Google, i w jaki sposób Klienci szukają ofert w tej wyszukiwarce.

Jak Klienci szukają produktów w wyszukiwarce Google?

Poznanie kulis marketingu internetowego pozwoli każdemu nieco lepiej pojąć sposób pozyskiwania Klientów w sieci. Już na samym początku można zaznaczyć, że w Google liczy się tylko 1. strona wyszukiwań. Dlaczego? Ponieważ to tam odbywa się realna walka o uwagę Klientów. Mało który użytkownik internetu po wpisaniu frazy w celu zakupu wychodzi poza pierwsze wyniki. Istnieje przeświadczenie, że na 1. stronie jest wszystko to, co warte uwagi. Ma to sens z perspektywy higieny wyszukiwań, na której skupiają się bezustannie aktualizowane algorytmy Google. Mając to na uwadze, wszelkie oferty dla Klientów powinny być tak wysoko, jak to tylko możliwe.

Przydałoby się jeszcze podeprzeć argument zdobywania pozycji właśnie w wyszukiwarce Google. To akurat dość łatwe zadanie – statystyki są bezlitosne. W 2022 roku Google wygenerowało linki dla aż 96% Polaków. To wymowne, prawda? Taka przewaga dotyczy większości krajów na świecie, a wyjątek od reguły stanowi rynek chiński i rosyjski.

Jak potencjalny Klient szuka oferty szytej miarę swoich potrzeb?

Klient, który wchodzi na stronę wyszukiwań, wpisuje pewne słowa kluczowe – to one mają przenieść go do krainy wyselekcjonowanych ofert. Wyróżnić można zapytania:

  • Informacyjne

  • Transakcyjne

  • Nawigacyjne

Zapytania informacyjne nie są nastawione na sprzedaż; internauta bowiem nie ma zamiaru podejmować interakcji. Jego celem jest zaspokojenie potrzeby.

Zapytania transakcyjne to coś, co interesuje nas z perspektywy tego wpisu. To esencja takiej usługi, jak pozycjonowanie produktu w Google. Za tymi zapytaniami kryje się wszakże potrzeba zakupu produktu lub usługi.

Zapytania nawigacyjne z kolei dotyczą intencji dostania się na określoną witrynę.

Nie ma Cię na szczycie wyszukiwań? W takim razie pozycjonowanie produktu w Google to usługa dla Ciebie

Pozycjonowanie w ogromnej mierze skupia się na umiejętnym doborze słów kluczowych, pod które produkt ma się wyświetlać. To sprawia, że umiejętna analiza fraz gra pierwsze skrzypce w całym procesie budowania sukcesu sprzedażowego.

Pozycjonowanie produktu Google może być skuteczne tylko wtedy, gdy dobierze się realnie wartościowe słowa kluczowe. Musisz wiedzieć, że to frazy long tail, czyli z długim ogonem, stanowią blisko 70% dziennego ruchu wyszukiwarki.

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Bardziej szczegółowe słowa to dobry sposób na dopasowanie się do intencji potencjalnego Klienta. Pozycjonowanie wdraża wszelkie zmiany, które wspomniane wcześniej algorytmy Google docenią. Dzięki temu strona zacznie wyświetlać się na 1. stronie wyszukiwarki, a Twój produkt zyska odpowiednią widoczność.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%