Zamknij

PUP po audycie. Radni pytają o osobę Piotra Skierkowskiego. Dyrektor Nec ocenia sytuację

10:35, 03.04.2020 DT Aktualizacja: 11:58, 03.04.2020
Skomentuj

Z dniem 1 kwietnia zaczęła obowiązywać nowa struktura organizacyjna w Powiatowym Urzędzie Pracy w Płońsku. Oparta będzie jak dotychczas na 60 etatach. - Podjęte działania nie będą skutkować redukcją zatrudnienia - przekazuje dyrekcja urzędu. To co na ostatniej powiatowej sesji szczególnie zainteresowało radnych, w punkcie ''przyjęcie sprawozdania z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Płońsku za 2019 rok", to kwestia likwidacji stanowiska wicedyrektora PUP.

Wprowadzone zmiany wynikają z wdrożenia zaleceń „Audytu obciążenia stanowisk pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Płońsku”. Na skutek zaleceń ww. Audytu w Centrum Aktywizacji Zawodowej zostaną wydzielone dwa referaty: referat usług rynku pracy i referat instrumentów rynku pracy. Wydział ds. Zatrudniania Cudzoziemców zostanie zwiększony o 5 etatów. Ponadto nastąpi połączenie Wydziału Finansowo – Księgowego i Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego. Nadzór nad Wydziałem sprawować będzie Główny Księgowy/Kierownik Wydziału. W tej komórce organizacyjnej zostaną wydzielone dwa referaty: referat finansowo - księgowy i referat organizacyjno – administracyjny. Na skutek wdrożenia zaleceń audytu nastąpi uproszczenie dotychczasowej struktury organizacyjnej mające na celu usprawnienie komunikacji oraz skrócenie czasu podejmowania decyzji. Kolejne zalecenia mają być wdrażane sukcesywnie.

Przejdźmy do dyskusji radnych z Zarządem Powiatu Płońskiego na sesyjnym forum, dotyczącej Piotra Skierkowskiego, niegdyś zastępcy dyrektora PUP, a przed przyjściem Agnieszki Nec - pełniącego dyrektorskie obowiązki. Dziś zmieniono mu stanowisko, trafił do jednego z wydziałów płońskiego urzędu pracy. 

Radni dociekali między innymi, czy taka decyzja była autonomiczną decyzją dyrektor Agnieszki Nec. - Czy Zarząd wiedział, że pan Skierkowski będzie odwołany - pytał Mirosław Opolski. - Zarząd znał zalecenia audytu, bo audyt i kontrola były przeprowadzone na prośbę pani dyrektor, ale były też przedstawione również Zarządowi. I z zaleceń tego audytu wynikało, że sugestie dotyczące struktury organizacyjnej są dość jednoznaczne, natomiast my nie podejmowaliśmy jako Zarząd decyzji personalnych, to są sprawy w gestii tylko i wyłącznie dyrektora - odpowiadała starosta Elżbieta Wiśniewska.

- Trudno jest mi w to uwierzyć, że jednostka, którą nadzoruje starostwo, starosta, w żaden sposób nie konsultuje, nie przekazuje informacji co do decyzji, jeśli chodzi o strukturę organizacyjną i kwestie personalne - nie mówimy tu o zwykłym, szeregowym stanowisku pracy, a o stanowisku, które wiąże się z nadzorem pracy związanej z realizacją przypisanych do urzędu zadań. Mnie osobiście jest w to ciężko uwierzyć... - ripostował radny Andrzej Różycki.  

- Jak się nie wie, jak się kogoś pozbyć ze stanowiska, to robi się reorganizację - dodawał Andrzej Stolpa, podważając decyzję dyrekcji PUP. - Za czasów pana Skierkowskiego PUP uzyskał wyróżnienia - czy podważamy te autorytety, które przyznawały nagrody? Jeśli dyrektor źle pracował, to wyróżnienia zostały nieprawidłowo nadane dla naszego urzędu pracy, tak? - uważał Krzysztof Kruszewski. - Nagrodą za dobrą pracę jest odwołanie - wskazywał Jacek Ryziński. 

- Nigdzie nie padło z moich ust, że dyrektor źle pracował. Odpowiedź zostanie udzielona przez panią Agnieszkę Nec (z przyczyn związanych z epidemią koronawirusa nie była ona obecna na ostatnim posiedzeniu radnych) - odpowiadała starosta Wiśniewska. - Poczekajmy jak pani dyrektor będzie na sesji. My tu atakujemy, a tak naprawdę nie znamy struktury organizacyjnej urzędu - przyznawała radna Elżbieta Grodkiewicz.

Andrzej Stolpa apelował, aby na następnej, 'normalnej' sesji wrócić do sprawy związanej ze zmianą struktury organizacyjnej PUP. - Trzeba przyjrzeć się, czy ta decyzja nie była spowodowana różnymi podtekstami - stwierdzał Stolpa. - Sprawozdanie było przyjęte przez wszystkie komisje rady. Rok 2019 już się zakończył, a problemy roku 2020 nie powinny rzutować na przeszłość - podkreślał Dariusz Żelasko, przewodniczący Rady Powiatu Płońskiego.

W sprawie nowej struktury organizacyjnej PUP, a co za tym idzie likwidacji stanowiska zastępcy dyrektora placówki, kontaktowaliśmy się z Agnieszką Nec.   

- Decyzje o kontroli podległych jednostek zapadają zazwyczaj na początku roku. Uważam takie rozwiązanie za celowe. W Powiatowym Urzędzie Pracy w Płońsku działania kontrolne również były zaplanowane. Po objęciu stanowiska zawnioskowałam do pani Starosty o możliwe jak najszybsze przeprowadzenie „Audytu obciążenia stanowisk pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Płońsku”. To narzędzie diagnostyczne, mające za zadanie określenie czy zatrudnieni pracownicy prawidłowo mają stworzone stanowiska pracy, a ich zakresy obowiązków zapewniają ciągłość pracy urzędu i gwarantują wysoką jakość świadczonych usług - wyjaśnia dyrektor płońskiego PUP. - Nasza praca to przede wszystkim działanie na rzecz osób bezrobotnych i poszukujących pracy. To również obsługa przedsiębiorców. Dlatego sprawna komunikacja i krótka ścieżka decyzyjności w ocenie audytorów może gwarantować sprawną obsługę klientów urzędu - kontynuuje Agnieszka Nec (na zdjęciu poniżej - red.).

Dyrektor stwierdza, że nie widzi zagrożenia w funkcjonowaniu urzędu w przypadku jej absencji, co podnosili również niektórzy radni. - Urząd realizuje zadania z upoważnienia starosty w oparciu o Ustawę z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudniania i instrumentach rynku pracy. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy obowiązującym od 1 kwietnia 2020 r., podczas nieobecności dyrektora lub, gdy dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych, zastępstwo sprawuje upoważniony pracownik. Osobę do zastępstwa może wskazać dyrektor lub starosta - mówi dalej redakcji PwS Agnieszka Nec. - Ponadto staż pracy kadry kierowniczej w PSZ waha się od 10 do 25 lat, co w przypadku konieczności zastępstwa dyrektora gwarantuje sprawne i merytoryczne funkcjonowanie naszego urzędu - przyznaje.

- Warto zwrócić uwagę, iż od lipca 2018 r. do końca września 2019 r. urząd wykonywał zadania w oparciu o podobny schemat ponieważ osoba, o którą pytali radni, pełniła obowiązki dyrektora zaś na stanowisko zastępcy dyrektora nikt nie został wyznaczony. Na terenie Mazowsza funkcjonują również Powiatowe Urzędy Pracy, w których nie istnieje stanowisko zastępcy dyrektora. Dlatego wdrożone zalecenie audytora w tym zakresie, nie stanowiło i nie stanowi zagrożenia dla realizacji zadań naszej instytucji. Pragnę zwrócić uwagę osób zainteresowanych funkcjonowaniem urzędu, że nowy schemat organizacyjny opiera się również, tak jak dotychczas, na tej samej liczbie etatów - wskazuje Agnieszka Nec. - Ponadto nowy schemat zawiera szereg innych zmian, bezpośrednio wpływających na pracę merytoryczną urzędników.

Dyrektor wspomina również o szeregu czynności wykonanych przez audytora. - Badając poszczególne obszary funkcjonowania urzędu, nie ograniczył się wyłącznie do analizy zasadności likwidacji stanowiska zastępcy dyrektora - stwierdza Agnieszka Nec. - Podjęte działania wyjaśniające pozwoliły na uniknięcie likwidacji etatów, dotyczących osób pełniących funkcje doradców klienta - nadmienia, zachęcając zainteresowanych do zapoznania się z całym raportem, dostępnym na stronie. - Trzeba zwrócić uwagę na opisane kwestie problemowe, bardzo istotne z punktu obsługi klientów PUP. Jako pracownicy urzędu pracy jesteśmy Pracownikami Publicznych Służb Zatrudnienia. W obliczu epidemii nasza rola diametralnie się zmieniła. Dzięki wprowadzonym mechanizmom wynikających z audytu i nowym zakresom obowiązków, możemy rozpocząć wdrażanie nowych instrumentów w zakresie rynku pracy. Z tego miejsca chciałam również podziękować wszystkim pracownikom za ich codzienny trud i gotowość do niesienia pomocy w tak trudnych warunkach. Radnych mających pytania merytoryczne, po zapoznaniu z treścią sprawozdania audytu wewnętrznego, zapraszam do składania pisemnych interpelacji i zapytań - kończy dyrektor Nec.

(DT)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

ZenitZenit

13 11

UP - pierwsza instytucja którą powinno się w Polsce zlikwidować. Kosztuje drogo i paradoksalnie poprzez rozdawanie kuroniówek powoduje jeszcze więcej bezrobotnych. 12:17, 03.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

No proszę No proszę

10 8

Jak się martwią o kolegę 15:24, 03.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KwaKwa

7 10

Obecnie na urzędy pracy nałożono masę nowych obowiązków. Struktura pewnie będzie zmieniać się dynamicznie a znając polskie realia to samorządy będą musiały wyłożyć pieniądze na kolejne etaty. Zatem likwidacja takich stanowisk na rzecz innych, bardziej potrzebnych to dobra decyzja. 19:09, 03.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnemicznaAnemiczna

16 4

Ta Pani Dyrektor jak się tak rusza w pracy, jak do niej idzie (czytaj wlecze), i wchodzi w bramkę urzędu za 1 min 8!, to powinna zawnioskować o inny audyt, dotyczący tego na co tam się zdaje? 21:01, 03.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MagdaMagda

3 3

Czyli o 8 jest więc o co ci chodzi 13:38, 05.04.2020


TomaszTomasz

8 8

Pani Dyrektor, trzymam kciuki za zaprowadzenie porządku, bo od dekad go tam brakuje. Dużo zdrowia i wytrwałości!
Powodzenia 22:49, 03.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%