Można ruszać z budową. Wojewoda mazowiecki wydał kolejne decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Tym razem dotyczą one dwóch odcinków drogi ekspresowej S7: Strzegowo - Pieńki Rzewińskie i Pieńki Rzewińskie - Płońsk. Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu przekazany zostanie wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.
Budowa obejmie dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km: Strzegowo - Pieńki Rzewińskie (ok. 22 km) i Pieńki Rzewińskie - Płońsk (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację.
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki Rzewińskie (ok. 22 km) oraz Pieńki Rzewińskie - Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzję ZRID dla całego zadania.
Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 81 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów - Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną cztery MOP-y: Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni (11,5 tony na oś).
Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo - Pieńki Rzewińskie za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki Rzewińskie - Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to drugi kwartał 2021 roku.
Inwestycja jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Uściślijmy17:57, 03.09.2019
5 0
Wykonawcą będzie jakiś tam podwykonawca, który zrobi to za najmniejszą cenę - Strabag bierze resztę kasy 17:57, 03.09.2019
... 08:08, 04.09.2019
1 0
A o wywłaszczeniach gruntów i pieniedzy nic nie slychać... 08:08, 04.09.2019