Zamknij

Jest pomysł otwarcia zamiejscowego wydziału komunikacji. Oby się udało!

08:51, 28.06.2020 REDAKCJA Aktualizacja: 13:47, 29.06.2020
Skomentuj Otwarcie filii wydziału komunikacji w Raciążu w jakiejś mierze rozładowałoby takie kolejki. Z prawej radny Artur Adamski, który zgłosił wniosek w tej palącej sprawie Otwarcie filii wydziału komunikacji w Raciążu w jakiejś mierze rozładowałoby takie kolejki. Z prawej radny Artur Adamski, który zgłosił wniosek w tej palącej sprawie

Jak wygląda sytuacja i jak długie są kolejki w płońskim wydziale komunikacji i transportu każdy wie. Pod siedzibą starostwa zaczęły dziać się tak kuriozalne akcje, jak chociażby sprzedaż numerków. W listopadzie zniesiono ich limit, co było jednym z punktów planu usprawniającego działanie wydziału. Teraz, pojawił się pomysł na otwarcie filii WKiT. 

O tym, że zamiejscowy oddział Wydziału Komunikacji i Transportu w Raciążu jest coraz bliżej, poinformował na swoim facebookowym profilu członek Zarządu Powiatu Płońskiego Artur Adamski. Starosta Elżbieta Wiśniewska potwierdziła, że radny z Raciąża zgłosił wniosek o utworzenie filii jednego z najbardziej newralgicznych wydziałów starostwa. 

Mieszkańcy Miasta i Gminy Raciąż, a także mieszkańcy Gminy Baboszewo będą mogli najprawdopodobniej już od nowego roku zarejestrować auto czy odebrać dokumenty rejestracyjne w zamiejscowym wydziale komunikacji w Raciążu. Planowane działania pozwolą usprawnić pracę, przyspieszyć czas realizacji zadań oraz podnieść komfort obsługi mieszkańców. Dziękuję koleżankom i kolegom radnym za wsparcie pomysłu utworzenia zamiejscowego wydziału komunikacji w Raciążu – napisał na swoim facebook'u radny Adamski. 

Podobne pomysły padły również na ostatnim Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatru Płońskiego, podczas którego samorządowcy wyrazili swoje zaniepokojenie faktem, że kolejki w wydziale komunikacji, mimo wprowadzonych jesienią ubiegłego roku usprawnień, nie zmniejszyły się. W ostatnich miesiącach starostwo (tak jak wielokrotnie sugerowali choćby nasi czytelnicy) zwiększyło liczbę stanowisk obsługujących interesantów. Obecnie jest ich 6, zaś od 1 lipca będzie 7. 

Kwestia problemów w wydziale komunikacji była poruszana również na sesji Rady Powiatu Płóńskiego, która odbyła się 24 czerwca. Na pytania odpowiadała naczelnik Dorota Zielińska, która odniosła się do sytuacji z wdrażaniem nowych pracowników i oceniła, że wdrożenie takiej osoby zajmuje kilka miesięcy, ponieważ najpierw musi wdrożyć się w działania techniczne i podstawy dokumentów, a dopiero potem może pracować w systemie. Nowo zatrudnione osoby, zgodnie z informacjami pani naczelnik, są już jednak na swoich stanowiskach dłuższy czas i proces ich wdrażania jest dość zaawansowany. Dodała również, że nie są w tej chwili angażowane osoby, które zaczynałyby od przysłowiowego zera i dopiero poznawały wszelkie procedury. 

- Jeśli chodzi o placówkę zamiejscową i koszty związane z jej przygotowaniem technicznym i merytorycznym, cały czas trwają wyceny i szacunki z informatykiem starostwa. Ocena miejsca, którym dysponuje Powiat, musi nastąpić, na pewno będzie potrzeba dostosowania sieci, zabezpieczenie w sprzęt, a największą bolączką i moją obawą są sprawy z dostępem do archiwum. Natomiast na tyle na ile będziemy mogli, będziemy chcieli zapewnić sprawną obsługę w punkcie zamiejscowym. Nie da się jednak ani szybko, ani tanio zdigitalizować zbiorów archiwum, więc prace, które będą na początku w ramach filii - będą musiały opierać się o zbiory, które będą znajdowały się w siedzibie w Płońsku – stwierdziła Dorota Zielińska. 

Naczelnik powiedziała również, że według niej utworzenie takiego zamiejscowego oddziału będzie dla starostwa wielkim i niełatwym wyzwaniem. Na temat filii w Raciążu dodała, że w momencie kiedy pojawią się szczegółowe informacje na ten temat, radni z pewnością je otrzymają. 

W dyskusji udział brała także starosta. - Gdy 25 maja starostwo zostało otwarte dla interesantów, rozpoczęto obsługiwać równolegle trzy kolejki: bieżącą, kolejkę internetową oraz kolejkę niewidoczną, wynikającą ze spraw, które wpłynęły w okresie epidemii […] Należy dodać, że w większości są to sprawy niekompletne i nie da się ich załatwić od ręki. Około 90 proc. z nich wymaga obecności interesantów i uzupełniania dokumentów – mówiła starosta, która podobnie jak jej przedmówczyni dodała, że w kwestii uruchomienia zamiejscowego oddziału WKiT problemem jest dostęp do archiwum. Elżbieta Wiśniewska stwierdziła, że trwają przygotowania nad wykonaniem wersji cyfrowej znajdujących się w nim dokumentów, jednak potrzeba na to bardzo dużo czasu i przede wszystkim środków finansowych. 

(REDAKCJA)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

MyMy

16 1

Jak zwykle beznadzieja, nie da się zrobić, bo brak doświadczenia, pieniędzy itd. Usiąść i płakać . uważam , ze zmiany należy rozpocząć od ekipy zarzadzajacej , która sobie zwyczajnie nie radzi , dlaczego nikt nie powie tego głośno, tylko na urzędników się wszystko zwała , a kto nimi zarządza ? , dlaczego tam nie ma zmian ... 09:49, 28.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To ciekaweTo ciekawe

0 1

Jeśli jest zmiana systemu kolejkowego , zatrudniane są kolejne osoby, ma powstać oddział zamiejscowy to znaczy że nic się dzieje ? Nie działo to się za poprzedniego zarządu w tym zakresie. Zachęcam do czytania ze zrozumieniem. 15:16, 30.06.2020


reo

oodood

7 5

patologia patologia 10:34, 28.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

15 0

W dobie covid19 nagle okazało sie ze 99 % formalnosci mozna załatwic przez internet...Proponuje zrobic rejestracje online . Bez kolejek i niepotrzebnej biurokracji..Bez dostarczania niepotrzebnych dokumentów.Odbiór tablic za pomoca firmy kurierskiej lub paczkomatów .Tyle w temacie.. 10:39, 28.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełPaweł

16 0

Urzędnikom sugeruje wycieczkę do Legionowa. Powiat większy a nie ma kolejek. Jednak da się zorganizować obsługę interesantów. Jeśli dla Pani naczelnik wszystko jest trudne, skomplikowane i wymaga dużo pracy to najwyższy czas zmienić pracę. Wszak to ona odpowiada za całe to zamieszanie. 12:29, 28.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Graja Graja

2 0

Za ten cały burdel odpowiada starosta
Chcemy zmianę na tym stanowisku 18:05, 29.06.2020


BuboBubo

7 3

I w ten prosty sposób dalej rozrasta się grupa urzędników! A może tych co są pognać do roboty na 11 stanowisk otwarte są 3. O dziwo w sklepach pandemii jakby mniej wszystkie otwarte, tylko urzędnicy w związku z tym że za państwowe czyli nasze okopali się i czekają na wroga!
05:44, 29.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

2 0

Znając życie na pomyślę się skończy. Będą myśleć A kolejki jak były to są i będą. *%#)!& tłumaczenie nową władzą już rządzi 1.5 roku więc można było coś z tym zrobić A nie obiecanki i czca dyskusja 06:38, 30.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J@CEKJ@CEK

0 0

I dzięki temu pracujący w WK urzędnicy z Raciąża nie będą musieli dojeżdżać !!!! A i nowe kierownictwo fili trzeba powołać i odpowiednio wynagrodzić !!! Świetlana przyszłość - tylko kolejki coraz dłuższe!!!! 16:18, 04.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%