Zamknij

Nawet do 7 tysięcy złotych świadczeń z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku

17:26, 16.01.2022 RED Aktualizacja: 16:24, 20.01.2022
Skomentuj [Fot.: pixabay/dodatki: RED] [Fot.: pixabay/dodatki: RED]

To nie są wcale jednostkowe przypadki. Kwota 5, 6 a nawet 7 tysięcy złotych, jaka wpływa na konta niektórych płońskich rodzin, nie wzbudza już większego zaskoczenia wśród pracowników i kierownictwa ośrodków pomocy społecznej. Stało się to normą.

Jak przekazał nam Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płońsku, rekordzista, mieszkaniec naszego miasteczka, korzysta ze wszystkich możliwych świadczeń; rodzinne, wychowawcze (z tytułu 500+), itp., itd. - na łączną kwotę 6 944 zł. Na konto, co miesiąc, taki pokaźny zastrzyk finansowy dostaje rodzina wielodzietna. Jak jest już troje dzieci, to przysługuje jeszcze dodatek z tytułu wielodzietności. Do pomocy i świadczeń kwalifikuje oczywiście dochód na członka rodziny. 

- Kiedy przychodziłam do pracy w MOPS-ie, było 20 stałych podopiecznych korzystających z pomocy społecznej, tak teraz jest ich około 400. Zmieniają się pokolenia, przychodzą młodsze

- mówi naszemu portalowi Maria Zembrzuska, kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku. - Kiedy zaczynałam tu pracę, to budżet naszego ośrodka wynosił ok. 3 mln zł, a teraz jest to kwota ponad 35 mln zł - dodaje. 

[ZT]9377[/ZT]

Tak jak już informowaliśmy w poprzednim materiale, w całym 2021 roku, w ramach rządowego programu ''Rodzina 500 plus'', płońszczanom wypłacono 23 miliony 696 tysięcy i 620 zł.  

- 500 plus nie jest wliczane do dochodu rodziny, a stanowi w sumie dla niej istotną kwotę tego dochodu. Jeżeli bez tych 2, 3 tysięcy złotych często przeliczymy dochód, to taka osoba kwalifikuje się jeszcze do pomocy i przychodzi po zasiłek celowy. Obok tego funkcjonuje jeszcze dodatek załóżmy na czworo dzieci. To jest spory pieniądz, który ''wpada'' rodzinie - kontynuuje Maria Zembrzuska. - Nie mamy żadnych argumentów, żeby przekonać członków rodzin, aby poszli do pracy, bo nie widzą takiej potrzeby, żeby za najniższą krajową pracować jak dostają oni więcej od nas. To jest demotywujące - przyznaje kierownik płońskiego MOPS-u. 

Czy świadczenie 500 plus zmniejsza sukcesywnie skalę ubóstwa w naszym mieście, pytamy jak wygląda to z perspektywy instytucji świadczącej pomoc społeczną. 

- W tym roku opracowywaliśmy strategię i z danych porównywanych z latami ubiegłymi wyszło nam, że tak naprawdę pozostaje to wszystko na podobnym poziomie. Nie można powiedzieć, że w związku z wypłatą tych świadczeń; typu rodzinne, czy 500+, zmalało ubóstwo takich rodzin, natomiast nie można też powiedzieć, że drastycznie ono zwiększa się, raczej pozostaje na tym samym poziomie - kończy kierownik miejscowego MOPS-u. 

[ZT]9390[/ZT]

(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(40)

DrakoDrako

10 5

Życie jest piękne! 09:03, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

jaja

35 25

Droga Pani Zembrzuska. Nie zgadzam się z Panią. Pracuję w szkole. Uczę od lat w klasach młodszych. Poprawę sytuacji materialnej po wprowadzeniu 500+widać gołym. Dzieci jeżdżą na wycieczki, mają przybory szkolne dobrej jakości, są lepiej ubrane. Albo badacie sytuację za pomocą błędnych narzędzi, albo słabo obserwujecie. Trzeba być ślepym, żeby nie widzieć poprawy sytuacji materialnej po wprowadzeniu 500+. 09:45, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlonszczaninPlonszczanin

24 29

Również uważam że 500 plus poprawia i to znacznie stan ubóstwa rodzin. Dziwne że kierownik urzędu twierdzi inaczej. Może wypadałoby przeprowadzić ankietę wśród plonszczan a nie wyciągać wnioski nie wiadomo skąd. Ci co mają duże pensje to im nie robi różnicy ale ja jak pracuje za najniższa krajowa i mam dwoje dzieci na wychowaniu alimentów tyle co nic i wynajmuje mieszkanie to dla mnie są to duże pieniądze i duża pomoc. Dzięki temu jestem w stanie zapewnić dzieciom nie tylko jedzenie ale i atrakcje czy jakieś rozrywki. 09:53, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoloBolo

46 11

Rozpier..lili cała ta Polskę. Pracuje na dwa etaty (przepraszam umowy zlecenia), żeby inni leżeli i dostawali tyle pieniędzy za nic. To jest qrwa chore, poprostu chore. Nie darujemy im tego?. 09:54, 17.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MmmMmm

17 7

Przestań *%#)!& W każdym państwie jest pomoc socjalna i niektórym osobom rzeczywiście jest ona niezbędna, różne są sytuacje w życiu. A że mamy dużą grupę cwaniaków którzy z tego zrobili pomysł na życie to inna sprawa. Takich należy elimijowac i zmuszac do podjęcia zatrudnienia pod groźba utraty środków z pomocy. 11:48, 17.01.2022


MsmaMsma

0 2

Zazdrościsz ? To weź się za robotę dzieci ? 18:59, 18.01.2022


:(:(

32 5

I robimy na nich 10:06, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracaPraca

15 17

Droga Pani kierownik, proszę zapoznać się z danymi z Powiatowego Urzędu Pracy. Bezrobocie w powiecie płońskim na przestrzeni ostatnich lat w okresie obowiązywania 500+systematycznie spada, również a nawet przede wszystkim wśród kobiet. Może należało by zapoznać się szerzej z problematyką będąc na takim stanowisku. Dzięki programowi 500+ w dużej mierze spadło ubóstwo wśród dzieci. To, że jest grupa osób która bez względu na zachęty nie podejmie pracy niestety tak się dzieje w każdym społeczeństwie, w krajach rozwiniętych gospodarczo jest to ok. 3% zawodowo czynnych. 10:19, 17.01.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TedTed

12 2

Praca, a wiesz dlaczego bezrobocie spada? Bo ci lenie pracy nie szukają i nie podnoszą statystyk! 10:37, 17.01.2022


MichuMichu

9 2

No dobra ale co z tego? To jest jakieś usprawiedliwienie, że w każdym społeczeństwie tak jest? Te 500+ powinno być uzaleznione od starania się o pracę i podjęcia jej. To jest marnowanie kapitału ludzkiego- ludzie w siłę wieku nie pracują, kiedy produkują bo im się nie opłaca. Praca jest czy to w Płońsku czy w poblizu, z dowozem przez pracodawcę. Tylko trzeba chcieć. Potem skończy się pomoc od państwa i co taka osoba ma zrobi? Będzie chodzić i kraść bo nie ma za co żyć? 11:46, 17.01.2022


MonaMona

2 1

Raczej chodzi o to, ze świadczenie typu 500 + powodują, że ludzie nie muszą wiele więcej robić, mogą korzystać tez nadal z normalnej pomocy społecznej. Ubóstwo się zmniejszyło na pewno, ale klientów pomocy społecznej nie ubyło. 15:32, 17.01.2022


Wątpliwy sposób na żWątpliwy sposób na ż

24 5

W każdym społeczeństwie jest pewna grupa ludzi, którym najlepiej wychodzi robienie dzieci. Czy to jest takie atrakcyjne zajęcie ? Czy w ten sposób można komuś zaimponować ? 10:51, 17.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

"produkcja dzie"produkcja dzie

0 0

najważniejsze jest to, że coraz więcej potrzebować będą pieniędzy na zasiłki ponieważ rzadko kto wychodzi z patologii bez pomocy, popchnięcia do pracy i wdrożenia w realne życie. Na logikę jak była para i tacy mają z 7 dzieci i te dzieci w młodocianym wieku znowu mają dzieci i... kto na to wymyśli sposób abysmy podołali. 4/5 z tych ludzi uważa, że im sie należy i niech Państwo im daje, tylko skąd brać na tych nierobów. Drugi fajny tekst bo alimentów nie ma bo ojciec nie płaci - kurcze to jak ROBICIE dzieci to z byle łajza aby zrobić nie patrzycie się czy ten facet coś sobą reprezentuje i czy zajmie się dziećmi, zarobi na nie?? Jak z pijaka będzie dobry materiał na ojca, ani genetycznie ani materialnie. Na początku zabezpieczać się a dzieci to z rozsądkiem podchodzić do tematu aby miały normalne życie. 17:13, 24.01.2022


Plonszczak Plonszczak

17 9

Pomoc Państwa ,500 plus jak najbardziej .
Ale dla najuboższych a nie za 500 plus rodzice dzieci typu lekarze ,przedsiębiorcy itd latają na wczasy zagraniczne.
Brawo PiS
Kupujcie jeszcze więcej głosów za nasze pieniądze... 12:08, 17.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RitaRita

4 0

Lekarze i przedsiębiorcy płacą podatki. To z nich wypłacane jest 500+. Dlaczego ich dzieci mają nie korzystać? 01:24, 18.01.2022


PuszekPuszek

2 4

Jestem takiego samego zdania. 12:16, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

29 5

A dlaczego ktoś kto płavi podatki nie mógłby skorzystać z 500plus.
3 czy 4 pensje najniższe z opieki społecznej.
W głowie się nie mieści.
W bogatym USA obowiązuje zasada, że jak nie pracujesz i nie płacisz podatków, to dostaniesz przysłowiowe grosiaki na nędzne przeżycie.
I kraj bogaty bo ludzie wiedzą że pracują na siebie a nie na innych.
U nas niestety pod tym względem jest katastrofa.
7 tys. odbiera rodzic a panie pracują w MOPS za 2,5 tys. zł i też ze swoich podatków łożą na cwaniaków, którym w obecnym syxtemie nie opłaci się pracować.
Chory system.
500plus nie liczy się do dochodu.
To co to jest? Przecież to jest czysty dochód od którego nie płaci się nawet podatku.
To powoduje, że są w lepsze sytuacji od ludzi uczciwie pracujących poniewaź doxtają inne świadczenia z MOPS. Zasiłki celowe i okresowe, dodatki mieszkaniowe enegetyczne na opał i inne.
Niskie bezrobocie wynika z koniunktury gospodarczej. Z MOPS korzysta może 3% osób a reszta pracuje by przeżyć.
Sama znam młode małżeństwo z 3 dzieci. Rodzice nie pracują, tylko MOPS daje. Wynajmują mieszkanie do którego dopłaca MOPS. 500 plus to 40% tego co dostają z MOPS. Przecież to jakiś obłęd.
Życie na koszt podatnika.


13:02, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanuszJanusz

22 4

Zgadzam się z Panią Marią.
Ulgi w podatkach dla rodziców pracujących i płacących podatki.
Dla leni zupka z MOPSu a nie tysiące złotych stanowiących kilka pensji. Jakie to demotywujące.
Jak to wygląda żeby patologia wyciągała kilka razy więcej niż człowiek pracujący. Znajdźcie drugi taki kraj.
Lista otrzymujących pieniądze z pomocy społecznej powinna być wywieszona na tablicy w MOPS. To są przecież pieniądze publiczne z naszych podatków.
Jeśli chodzi o kryterium dochodowe no to jest to kolejny skandal.
Są osoby które posiadają duży majątek typu nieruchomości a nie pracują i korzystają z MOPS bo mają zerowy dochód. To samo dotyczy fachowców pracujących na czarno. Obrzydliwe.
Jest mnóstwo ludzi starszych którym powinno się pomagać. Mają niskie emerytury ale wyższe niż limit dochodu w MOPS. Np. 900 czy 1000 zł. Im się nie pomaga ale młodym koniom co spłodzili kilka dzieci i oficjalnie nigdzie nie pracują to jak najbardziej. To chory system.
Stworzony przez PIS dla utrzymania władzy.
Jak tak dalej pójdzie to ludzie pracujący będą mieć się coraz gorzej patrząc na inflację. A patologia coraz lepiej mimo że ich też dotyka inflacja.
14:12, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZuzaZuza

27 3

Nie sądziłam, że żyję w tak chorym kraju.
Sytuacja w której patologiczna osoba dostaje z MOPS kilka razy więcej niż osoba pracująca cały miesiąc jest nie do przyjęcia w cywilizowanym kraju
Kiedyś jakiś zdymisjonowany minister powiedział że Polska to dziki kraj.
I jak widać jest to prawda.
A swoją drogą dlaczego z Polski wyjeżdżą tyłu młodych?
Pewnie nie chcą pracować na patologię.
14:33, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonaMona

15 2

W artykule i w wypowiedzi pracowników z MOPS nie chodziło o to, że ubóstwo się nie zmniejszyło. Chodzi o to, że nie ubyło klientów pomocy społecznej, gdyż 500+ się nie liczy do dochodu. Realnie ludzie mają więcej i dalej chętnie korzystają z MOPS-u, bo mogą. Wolą nie iść do pracy, a dostać z Państwa. 15:25, 17.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jaja

1 1

Przeczytaj wypowiedź tej kobiety. Wyraźnie mówi, że się nie zmniejszyło 11:56, 18.01.2022


KrystynaKrystyna

16 2

To jest kraj, w którym stworzono warunki dla zachowań patologich.
Jak czytam że patus dostaje 3 razy tyle co pracownik MOPS to ręce opadają.
To nawet nie jest obrzydliwe, to jest straszne draństwo zgotowane przez PIS. 17:12, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniaAnia

16 3

Nie zdawałam sobie wcześniej sprawy ze skali dziadostwa jakie zgotował PIS.
My mamy pracować na nierobów, którzy biorą z MOPS 2 śrenie krajowe.
Sama kiedyś zauważyłam że w pewnej patologicznej rodzinie przybyło kilka samochodów, starych. Nikt tam nie pracuje. Sądziłam że może z kombinowania. Teraz wiem kto to finansował i teraz dalej pokrywa wydatki na benzynę itp. Ludzie ciężko pracujący ze swoich podatków. 17:39, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krystyna z tuchałowókrystyna z tuchałowó

5 10

Pani Zembrzuska ten ktoś musiałby być *%#)!& albo chorym psychicznie człowiekiem aby pozbawić swoją rodzinę wynagrodzeń bo wg. Pani za dużo pobiera. To ma zrezygnować z 5 tysi i tyrać na dwa etaty aby utrzymac gospodarstwo. śmiech na sali. Trzeba było też zrobić sobie kilkoro dzieci i siedzieć z nimi w domu !!!Dziwne że nie rozlicza się bogaczy. 17:54, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadekRadek

16 1

Człowiek zasuwa od rana do wieczora by utrzymać rodzinę i nawet nie wie ile można wyciągnąć z mopsu.
Zgadzam się że lista osób które biorą pieniądze powinna być jawna. Oczywiście beż danych typu pesel czy adres.
Imię i nazwisko.
Co to za kraj. Nie ma pięniędzy na służbę zdrowia, starzy ludzie nie mają na lekarstwa ale dla leni pieniądze są.
Smutne jest życie w tym kraju dla uczciwego najemnego pracownika.


17:59, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IdaIda

11 0

Ja rozumiem że 500 plus jest dobre w polskich warunkach ale powinien liczyć się do dochodu.
Ktoś słusznie napisał że Polska to dziki kraj.
Powyższa krytyka kierowniczki mops, zdaje się, przez osobę zaliczaną do tzw. patologii jest znamienna.
Należy się.
W państwie PIS tak, ale nic nie trwa wiecznie.
Patologia powinna pracować a nie żyć na koszt ludzi pracująch. To jest złe. 18:27, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracownikPracownik

8 3

Patologia łatwiej się rządzi a PiS owi na tym zależało. Przecież to ich elektorat . Pomoc należy się osobom pracującym , które płaca podatki a nie leniom. 21:35, 17.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DonDon

5 1

Dokładnie tak. W Polace stworzono grupę tzw. biorców którym nigdy nie będzie opłacało się iść do pracy, no bo po co skoro MOPS daje nie gorzej niż za uczciwą pracę. I to jest obrzydliwe i niesprawiedliwe.
Społeczeństwa bogacą się nie datkami z opieki społecznej a z pracy.
Pomagać trzeba tym ludziom którzy nie mogą pracować, bo są starzy, chorzy itp. Ale nie leniom. 07:34, 18.01.2022


Ala77Ala77

10 0

Odnośnie pomocy dla dzieci się nie będę wypowiadać nie korzystałam z tego programu bo mam dorosłe dzieci. ALE bulwersuje mnie fakt iż Opieka Społeczna finalizuje co miesiąc zakup alkoholu dla uzależnionych !!! Bo to choroba ledwo odbiorą zasiłki stale już chodzą nabuzowani po ulicach A jak po pomoc uda się osoba schorowana niepełnosprawną to odsyłają by pomogła rodzina ,dzieci 09:23, 18.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zgadza się Ale...Zgadza się Ale...

1 0

Ale to nie wina "opieki społecznej" tylko rządu, ustawodawców... Pracownicy wykonują tylko obowiązki wynikające z ustawy, więc proszę ich za to nie winić...
A sprawa dotycząca obowiązku opieki rodziców nad dziećmi a później odwrotnie też nie jest wymysłem pracowników tylko wynika z przepisów kodeksu rodzinnego. 18:46, 22.01.2022


jaja

2 4

Ceniłam panią kierowniczkę. Teraz zmieniłam zdanie. 11:58, 18.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GoscGosc

3 2

Ja... Bo za dużo dostajesz z Mops. 15:24, 18.01.2022


Resko 24Resko 24

1 0

A mi karwa twarz dziecko zabieraja bo nie chcem współpracować z nimi a sam wychowywalem i podobno mi sie nie nalezy bo na osobe mam 1000 a musi byc 600. Jak mowilem ze wynajmuje za 1300 mieszkanie to powiedzieli ze to w moim zakresie tak samo z 500 nie chcialem tego bo wiem ile zarabiam a hamy chcieli mi kare wlepic. Do dzis syn cierpi opieka sie cieszy z zarobionych piniedzy na koniec dodam ze wyslali mnie na badania psychologiczne 04:17, 19.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Praciwnik opsPraciwnik ops

1 1

Jako zwykły pracownik ops nigdy publicznie nie powiedziałabym, że "wpada im spory pieniądz", albo że "dostają oni więcej od nas". Głowa mi pęka że takich słów używa Kierownik MOPS. Duma panią rozpiera z tytułu 45 lat pracy w pomocy społecznej, a wypowiedzi stygmatyzujące i mobingujące osoby korzystające ze świadczeń MOPS... 18:10, 22.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zły poglądzły pogląd

0 1

Panie z opieki również widzą, że ludzie to nieroby tylko jak mają ich zmuszać do podjęcia odpowiedzialności za zrodzone dzieci. Mają przepis i chociaż widzą, że niesłusznie rodzina pobiera zasiłki muszą przydzielić im pomoc. Dlatego powinno być, że alkoholików na terapię, matki niepotrafiące ogarnąć dzieci tez na pomoc i jak w każdej rodzinie dziecko do przedszkola a mamuśka do pracy i niech dostaje z podatków te sławetne 500+ i jej będzie lepiej i dzieci będą uczyły się czegoś dobrego. Jeśli ktos ma ograniczenia ruchowe, umysłowe tym pomagajmy aby godnie żyli a nie leniom co to tylko łapy wyciągają do Państwa jak te żebraki... 17:19, 24.01.2022


Pracownik socjalnyPracownik socjalny

1 0

Oczywiście że widać zmniejszenie się skali ubóstwa. Nawet do pomocy społecznej przychodzi dużo mnie osób np w sprawie posiłków dla dzieci w szkołach, bo stać już ich na kieszonkowe dla dzieci do szkoły. Mniej jest zasiłków celowych i okresowych, rodzice nie przychodzą już o pomoc finansową na zakup podręczników itp. Pracy więcej jest
jedynie z osobami starszymi- usługi opiekuńcze, DPS, itp. 18:14, 22.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pracownik opsPracownik ops

0 0

Wśród tych którzy "dostają więcej od nas" są tacy którzy otrzymują świadczenie ok 2000 zł z tytułu rezygnacji z zatrudnienia w związku z koniecznością opieki nad osobą niepełnosprawną, więc Pani Kierownik chyba nie wypadało by wypominać komuś takich pieniędzy. Nikt przecież nie marzy o niepełnosprawnym członku rodziny który wymaga całodobowej opieki.... 18:42, 22.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grzanogrzano

1 0

po co robic jak dajo he he he 16:40, 23.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bo przecieżbo przecież

1 0

polska to bardzo bogaty kraj mądrych i uczciwych ludzi !!!!!!!! 08:58, 24.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do zły pogląd Do zły pogląd

0 0

Znam takich cwanych żebraków z Warszawskiej zaraz przy rynku... 13:20, 24.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%