Marzena Kunicka obowiązki dyrektora Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku objęła 1 marca. Od razu mówiła, że swoje pomysły na kulturę w mieście zacznie wdrażać dopiero po zleconym przez burmistrza audycie wewnętrznym za rok 2017 i 2018. W ostatnich dniach światło dzienne ujrzał raport, który zaleca reorganizację w domu kultury.
Kiedy słyszymy audyt biznesowy, myślimy o doradztwie, analizach, wnioskach, usprawnieniu zarządzania. Emcekowski audyt przeprowadzony przez zewnętrzną firmę zawiera się na 16 stronach.
Przedstawione dane wskazują, że działalność bistro Karma Kultura, czyli miejsca w MCK-u, gdzie można dobrze zjeść, przynosi straty. Jak m.in. czytamy, ''w trakcie audytu analizowana była ilość pracowników, która bistro obsługuje (tj. 13 osób) i jest ona stanowczo nieadekwatna do uzyskiwanych przychodów". (...) Brak rozliczeń kosztów mediów ze względu na brak podliczników energii elektrycznej i wody, może zniekształcać obraz oraz wynik ekonomiczny". Średnia strata miesięczna z funkcjonowania baru wynosi ok. 15 tys. zł. Proponowanymi rozwiązaniami są: zatrudnienie doświadczonej osoby na stanowisko managera, sprzedaż lokalu, czy też likwidacja działalności bistro w zamian za wprowadzenie automatów z przekąskami i napojami.
- Uważam, że każdy zasługuje na drugą szansę, dlatego nie będę ani likwidować Karmy Kultura, choć myślałam, że te straty wynikające z działalności bistro będą mniejsze, ani nie będę oddawać jej w obce ręce. Menadżer nie zrobi mi przecież nieodpłatnie programu naprawczego - mówi nam Marzena Kunicka. - Ja mimo wszystko wierzę w ludzi i jesteśmy w trakcie układania programu naprawczego, żeby dać temu drugą szansę. Jeżeli ta strata po jakimś czasie będzie topniała, to znaczy, że będziemy szli we właściwym kierunku. Niestety, w bistro przed południem bardziej robi się świetlica. Niby jest dużo ludzi, ale nie przekłada się to na kupujących. Pierwsza rzecz to musimy przeanalizować klienta, jaki tu przychodzi. Chodzi tylko lub aż o to, żeby bistro nie przynosiło strat - dodaje dyrektor MCK-u.
- Jak przejrzymy ten raport to nasuwa się tylko jedno stwierdzenie - zawijamy rękawy i zaczynamy porządkować. Wynik kontroli jest dla mnie zaskakujący in minus - przyznaje szefowa domu kultury.
Mam pomysły, ale to kwestia miesięcy, muszę się do tego przygotować. Jeżeli nie wyjdzie - trudno, wtedy będziemy szukać innych rozwiązań - stwierdza dziś Marzena Kunicka. [Foto: Redakcja/Archiwum]
W audytorskim raporcie jest też mowa o optymalizacji zatrudnienia, przejścia chociażby z umów o pracę na rzecz umów o dzieło lub zlecenia, czy też zmiany zakresów obowiązków niektórym pracownikom. - Przecież nie zwolnię ludzi z dnia na dzień. Jeżeli ktoś rzeczywiście pracuje to będzie pracował, a jeżeli jest inaczej to będzie trzeba zrobić redukcję. Chcę bardziej podjąć ruchy typu inwentaryzacja - stan faktyczny, czy kontrola magazynu. To jest kluczowe. Trzeba liczyć na koniec miesiąca co schodzi, czego zostaje i pod tym względem analizować, jakie dania warto przygotowywać, a jakie nie.
W podsumowaniu jest też mowa o położeniu nacisku na działalność marketingową promującą działania MCK-u wśród lokalnej społeczności i przedsiębiorców. (...) Brak sekretariatu, który przejąłby funkcje administracyjne i organizacyjne (...) - podkreśla się m.in..
Raport kończą zdania: (...) Trudności, które mogą się pojawić przy wdrażaniu zmian, wynikać będą z przywiązania części pracowników do aktualnego status quo. Niemniej jednak przygotowanie konkretnego planu działań i konsekwentna jego realizacja krok po kroku powinny pomóc przezwyciężyć lęk i obawy pracowników przed zmianą (...).
- Reorganizacja, to co zapowiadałam, będzie, bo czułam z obserwacji, że taka pojawi się potrzeba. Jednak nie zamierzam ślepo wykonywać w stu procentach wszystkich zaleceń, które są spisane w raporcie. I ze względów takich, że mogę się z czymś nie zgadzać, i ze względu, że chcę komuś dać drugą szansę, czy ze względu na kwestie finansowe - nie mam w budżecie zaplanowanych pieniędzy np. na podliczniki, a to będzie kosztowało. Muszę być uczciwa w tym co robię - kontynuuje dyrektor MCK-u. - Wzorcowo oceniono panie sprzątaczki, dział gospodarczy, czy też Pracownię Dokumentacji Dziejów Miasta. Audyt finansowy wyszedł praktycznie bez zastrzeżeń, z tego bardzo się cieszę - kończy optymistycznie.
Luksus14:25, 24.05.2019
Czy ja dobrze rozumiem? Bistro kultura przyniosło około 180 tys strat rocznie dla miasta??? I 13 osób pracuje w Bistro? Pokażcie mi proszę w Płońsku taką restaurację podobnej wielkości gdzie pracuje 13 osób... no ja się nie dziwię, że personel się do takich warunków pracy przyzwyczaił. Szok. 14:25, 24.05.2019
T718:27, 24.05.2019
Czy Karma Kultury powinna przynosić zyski ? Czy nie powinna pozostać jedną z wielu ofert dla odwiedzających MCK? Przecież dzięki niej między innymi MCK stało się atrakcyjnym miejscem nie tylko dla korzystających z zajęć czy kina ale też docelowym miejscem spotkań. 18:27, 24.05.2019
Jola18:44, 24.05.2019
Restauratorzy w plonsku maja zyski i dobrze żyją z tego bisnesu. A tu karma kultury i taka wtopa. 18:44, 24.05.2019
!!21:14, 24.05.2019
Oj kosztowne te spotkania!!Fajnie na koszt miasta się spotykaaaać!!!! 21:14, 24.05.2019
Gregorio21:51, 25.05.2019
MCK był dla dzieci fajnym miejscem były imprezy animacje, od dłuższego czasu nie dzieje się nic. Gdzie te pomysły pani dyrektor, budzimy się, do pracy pani dyrektor. 21:51, 25.05.2019
Gość18:52, 24.05.2019
Byle nie zwolnili tych, co odpowiadają za jedzenie, bo jest pyszne :) 18:52, 24.05.2019
Nie bardzo22:15, 24.05.2019
Z tym pyszne to bym polemizowal. Mi osobiscie nie smakuje. Zupki dla niemowlakow. Byłam kilka razy i nic nadzwyczajnego. Tak samo kino chciałam złożyć reklamację i zostałam poinformowana że muszę skontaktować się z kierownik kina. Do tej pory nie odebrała telefonu. Nie polecam 22:15, 24.05.2019
Kasa21:10, 24.05.2019
Na bogato, na bogato za kasę podatników i jeszcze się mówi że to dla krzewienia kultury. 21:10, 24.05.2019
Coin22:07, 24.05.2019
Widzę tu miłośnika dico-polo, któremu przeszkadza kultura...
Gdyby nie Mck to nie byloby nic..wartego uwagi. Inna sprawa to fakt, że mieszkańcom Płońska wiele nie trzeba, oczywiście nie generalizujac wystarcza promocje w biedronkach, kościół, Kfc i dużo komisów samochodowych...taki obrazek się niestety rysuje... 22:07, 24.05.2019
Do Coin22:11, 24.05.2019
Serio sałatki w Bistro w McK serwowane przez 13 osób to kultura? 22:11, 24.05.2019
Rolo21:39, 25.05.2019
Dla krzewienia kultury będzie nowa sekretarka, jest nowy zastępca dyrektora oraz nowe meble w gabinecie dyrektora, zakaz palenia na tarasie (przy śmietniku aż się roi od pracowników MCK), czekam jeszcze kiedy wejdzie nakaz zmiany obuwia przy wejściu. 21:39, 25.05.2019
Janek22:11, 24.05.2019
Po starych rządach bałagan został. Teraz to poukładać to nie lada wyzwanie. Gratuluję nowej Pani Dyrektor, a jednoczesnie współczuję bo dużo pracy przed Panią aby było lepiej. Szkoda tylko ze tyle pieniedzy poszlo w bloto prawie 400 tys. zł strat przez dwa lata spowodowanych przez przydrożny barek to chyba jakas dziwna osoba tym zarzadzala. Czytałem pismo po audycie na Państwa stronie i zgadzam się że osoby w wieku emerytalnym powinny ustąpić miejsca młodszym, bo nasz dom kultury to nie Tytanic rdza nie musi na nim być. Pozdrawiam i udanych przemyśleń życzę 22:11, 24.05.2019
Krzysztof21:03, 25.05.2019
Oooo pierwszy ,,dupoliz,, nowej dyrektor i jednocześnie pierwsza flacha MCK podnosi łeb. Czyżby chętka na czyjeś stanowisko???? 21:03, 25.05.2019
Do Coin22:17, 24.05.2019
Co się ma piernik do wiattraka.Tu nie chodzi o kulturę a o pięniądze wydawane na barek w MCK . 22:17, 24.05.2019
Ktoś 14:08, 25.05.2019
Sprzątaczkom oddano głos którym wszystko przeszkadzało i przeszkadza???? 14:08, 25.05.2019
kryn16:50, 25.05.2019
barek musi przynosić dochód inaczej po co go prowadzić. zatrudnienie duże-trzeba zmniejszyć o połowę, dobrego kierownika-a jak będą kłopoty to wysłać tam p. Gesner - powodzenia 16:50, 25.05.2019
?17:26, 26.05.2019
Co to gesner 17:26, 26.05.2019
uczestnik kultury21:24, 25.05.2019
Nawiązując do końcówki wypowiedzi nowej dyrektor wychodzi, że tak jak w szpitalu leczy salowa, tak w MCK kulturę tworzy sprzątaczka(nic nie ujmując ich pracy), chociaż bywając ostatnio na imprezach (nielicznych) odnoszę wrażenie, że poziom kultury próbuje się podnieść za pomocą wysokich obcasów Pań sprzątających. Jako stary bywalec pamiętam jedną z tych pań, która była postrachem dzieci jeszcze w ,,stary,, Domu Kultury i to się nie zmieniło do tej pory potwierdziły to dzieci moich znajomych. 21:24, 25.05.2019
Gregorio21:56, 25.05.2019
MCK był dla dzieci fajnym miejscem były imprezy animacje, od dłuższego czasu nie dzieje się nic. Gdzie te pomysły nowej dyrektor, budzimy się, do pracy pani dyrektor. 21:56, 25.05.2019
Matka23:34, 25.05.2019
A ja mam dzieci i jak odwiedzałam MCK tak odwiedzam i dzieje się. Różnica jest, nowa pani dyrektor nie ma ciśnienia na promowanie własnej osoby i jak widać po artykule chce też liczyć jak wydaje miejską kasę. 23:34, 25.05.2019
Gregorio12:21, 26.05.2019
Taaak? A co się dzieje nowego? Ja mogłem coś przegapić, ale moje dzieciaki raczej nie. 12:21, 26.05.2019
Matka22:47, 26.05.2019
Wszystko się dzieje, są teatrzyki, występy, animacje itp. kino działa. Tylko nowa pani dyrektor nie ma konta na FB i cisniena na kariere polityczna... 22:47, 26.05.2019
Gregorio15:47, 27.05.2019
Żeby mieć konto na fejsie to jeszcze trzeba umieć je obsługiwać, a tam podobno z tym mocno nie tak. Facebook jest w obecnych czasach darmowym miejscem reklamy oraz przepływu informacji, kto tego nie rozumie nie dorósł do roli dyrektora. Parcie to jest na promocję swojego biznesu i zajmowanie sal MCK kosztem stałych zajęć. 15:47, 27.05.2019
Plonszczanka16:57, 27.05.2019
Kino dziala, powiadacie...toz to cud prawdziwy, ze jeszcze. Dajmy czas p.Kunickiej to i ta czesc polozy, jak i reszte mck. 16:57, 27.05.2019
Płońszczanie15:40, 26.05.2019
Prosimy o przywrócenie wartościowych i znanych imprez takich jak Kupalnocka i Mazowiecka Pyza. To było coś o czym mówiło się w świecie w przeciwieństwie do potańcówek na tarasie. A co do baru to można go np. wynająć. Byle tylko mądrze podpisać umowę z prywatnym najemcą. 15:40, 26.05.2019
Plonszczanin. 16:05, 26.05.2019
Mniej imprez bezpłatnych zalecanych przez włodarzy miasta i nie będzie strat. Z tego co widzę bardziej nowa p. Dyrektor się lansuje a nic nowego nie wprowadza. 16:05, 26.05.2019
Widz22:32, 26.05.2019
Ach te filmiki na fejsie;))), żenada, no i oczywiscie wszechobecna Nutka, promocja za nasze pieniądze. 22:32, 26.05.2019
Zrozumienie22:49, 26.05.2019
Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka. Audyt nie mówi o bezpłatnych imprezach ale o 200 tys straty rocznie na bistro!!! Co tam się działo? 22:49, 26.05.2019
Paradoksy10:09, 27.05.2019
Pyza i Karma to kultura wysoka, straty dobrze widziane, a zdrada to zaleta... Pani Dyrektor, trzeba to wytrzymać! Pozdrowienia!!! 10:09, 27.05.2019
Najwazniejsze11:49, 28.05.2019
Żeby nutka miała swoją salę na koncerty 11:49, 28.05.2019
kryn 14:11, 28.05.2019
po co porządkować wystarczy wystąpić do Powiatu o dofinansowanie i wyrównanie strat.a czemu P. Burmistrz jest zdziwiony, przecież nadzorował pracę poprzedniczki. 14:11, 28.05.2019
Obserwator18:06, 24.05.2019
14 3
Ktoś tym zarządzał...czego zabrakło, wyobraźni, kompetencji? Szok! 18:06, 24.05.2019