Zamknij

Ponad 55 mln zł wsparcia dla Płońska na mobilność miejską

09:32, 02.10.2018 DT Aktualizacja: 09:45, 02.10.2018
Skomentuj w poniedziałek, 1 października w ratuszu zostanie  podpisana umowa z marszałkiem Adamem Struzikiem na dofinansowanie projektu  pn. "Budowa ścieżek rowerowych w ramach działania ograniczenie  zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej" [Foto: DT] w poniedziałek, 1 października w ratuszu zostanie podpisana umowa z marszałkiem Adamem Struzikiem na dofinansowanie projektu pn. "Budowa ścieżek rowerowych w ramach działania ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej" [Foto: DT]

- To jeden z najszczęśliwszych dni w moim życiu. Zdjęcia z tego historycznego wydarzenia będą miały swoją wartość i za 200 lat – tak komentował fakt podpisania umowy z marszałkiem Adamem Stuzikiem na pokaźne dofinansowanie ponad 60-milionowego projektu, burmistrz Płońska Andrzej Pietrasik.

Projektu pn. ,,Budowa ścieżek rowerowych w ramach działania ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej" zakłada budowę obwodnicy zachodniej im. Św. Jana Pawła II w Płońsku i obwodnicy wewnętrznej centrum miasta oraz powstanie blisko 10 km dróg rowerowych. Ponadto w ramach projektu zakupione zostaną dwa autobusy miejskie, zamontowanych będzie osiem wiat przystankowych, a także 50 stojaków na rowery. Wybudowane zostaną dwa parkingi ,,parkuj i jedź”, a jeden będzie przebudowany. Powstanie również energooszczędne oświetlenie ścieżek rowerowych i parkingów. Przewiduje się także Wdrożenie systemu Inteligentne Systemy Transportowe, tj. system transportu miejskiego obejmie możliwość lokalizacji autobusu na urządzeniach mobilnych, a dla osób będących na przystanku dostarczy informację o planowanym terminie przyjazdu autobusu. System będzie działać na zasadzie ciągłej wymiany informacji za pomocą łączności GSM pomiędzy autobusem, serwerem, tablicą informacyjną na przystanku oraz specjalnie stworzoną aplikacją na urządzeniu mobilnym. Aplikacja będzie zawierać informacje m.in. o opóźnieniach, rozkładzie jazdy i mapie aktualnego położenia autobusu. 

Całkowita wartość projektu wyniesie 65 330 827,37 zł, z czego, decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego, przedsięwzięcie otrzyma dofinansowanie z funduszy unijnych i budżetu państwa w kwocie 55 671 467,69 zł. 

- Inwestycji za 65 mln zł miasto nie byłoby w stanie samo zrealizować, stąd nasza decyzja, która była wynikiem głębokich przemyśleń – zaznaczał Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. - Był jednak problem, bo w pewnym momencie w tym działaniu zabrakło pieniędzy, które zostały zagospodarowane na projekty innych beneficjantów. Musieliśmy podjąć dość dramatyczną decyzję, wycofując pieniądze z dróg wojewódzkich, wychodząc z założenia, że jeśli tempo realizacji tych dróg będzie takie, że będziemy musieli dołożyć, to dołożymy z własnego budżetu do funduszy unijnych, a gotowe projekty nie powinny trafiać na półkę i czekać nie wiadomo jak długo – dodawał marszałek. - Dzięki takim inwestycjom atrakcyjność terenów rośnie co do aktywności gospodarczej, i również co do chęci zamieszkania – zwracał uwagę także na położenie Płońska Adam Struzik.

- Mieszkańcy nie patrzą na granice miasta i gmin, oni chcę się swobodnie przemieszczać i ten projekt im to umożliwi. Służy zmniejszeniu emisji spalin, ale również rozładuje uliczne korki. Będzie też bezpieczniej. Do tego jak widać potrzebna jest współpraca i partnerstwo – wskazywał wicemarszałek Wiesław Raboszuk.

Beneficjantem i liderem projektu jest Gmina Miasto Płońsk, a partnerami Powiat Płoński oraz płońska gmina. 

- Tym projektem zamkniemy pewną całość. Będziemy mogli pojechać sobie od ,,siódemki”, przy stacji ,,Orlen” na Warszawskiej, przez cały Płońsk, aż do Baboszewa. Większość miasta będzie już skomunikowana  ścieżkami rowerowymi i to będzie procentowało lepszym zdrowiem dla nas wszystkich i zachęci, mam nadzieję, większą liczbę mieszkańców do korzystania z rowerów – stwierdzał Andrzej Stolpa, starosta powiatu płońskiego.

- To co się dzisiaj dokonuje, te wszystkie inwestycje i tak ogromne dofinansowanie, to jest mistrzostwo świata – nawiązywał do sukcesu siatkarzy wójt Aleksander Jarosławski. - I jeśli ktoś tych działań nie widzi to albo jest ślepy, albo powinien zmienić okulistę.

Idea powstania obwodnicy zachodniej sięga lat 80-tych ubiegłego wieku, kiedy jej przebieg wskazano już w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta. Inwestycja, która ma służyć rozwojowi zrównoważonej mobilności miejskiej, ma zakończyć się do 2020 roku.  

(DT)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(14)

izaiza

12 6

Zapamiętajcie te twarze na kogo nie należy głosować 09:56, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

rowerzystarowerzysta

5 4

A czy te ścieżki będą ze sobą skomunikowane? Narobiliście w mieście ścieżek rowerowych tylko żadna z nich nie jest spięta w jakąś całość. Ani te na Żołnierzy Wyklętych ani Kopernika ani te najnowsze na Warszawskiej. Aby się nimi przejechać trzeba i tak jechać ulicą, schodzić z roweru na przejściach, jechać przez skrzyżowania. Do tego ścieżka przy każdej uliczce jest przerywana znakiem. Kto tak projektuje ścieżki. Na Szkolnej (Sadyba) potrafiliście to zrobić lepiej a na innych ulicach jakaś paranoja.
Projektanci ulic i ścieżek w tym mieście nie jeździli chyba nigdy rowerem w Płońsku. Ot tak wywalone publiczne pieniądze na coś co jest na chwilę obecną bezużyteczne. 11:06, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatel plonskaobywatel plonska

6 6

Można przeczytać że inwestycje mają zakończyć się do 2020 czyli zostało ok 2 lat na zainwestowanie 60 mln złotych. Ciekawe czy środki niewykorzystane w tym okresie przepadną czy nie? Bo jeśli tak to nie spodziewam się aby starczyło firm i wykonawców aby w tak krótkim czasie zrobić i zrealizować takie przedsięwzięcie. Oby po okresie wyborów i po upływie dwóch lat nie okazało się że miało być dobrze ale się nie udało bo itd. Tak czy inaczej powodzenia w interesie mieszkańców. 11:23, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Znany płoński okulisZnany płoński okulis

9 5

Panie Struzik, panie Pietrasik, a gdzie ja mam jechac po zaparkowaniu ?
Do nowych zakładów pracy które powstały w ostatnich latach, czy do marketów i galerii handlowych które rosna jak grzyby po deszczu ? 11:31, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

6 6

A co na to jednoosobowy dyrektor i ten drugi niespełniony playboy? Ci co głosowali przeciw i robili pod górkę. Szczeka opadła cooooo? ???? 11:59, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edwardedward

8 0

Ten Jarosławski to niech nie będzie taki mundry. Sam niech do dietetyka idzie a nie ludzi do okulisty wysyła 14:31, 02.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Super radaSuper rada

3 0

Jeżeli wójt jej nie posłucha to będzie wyglądał jak Mr Jabba 18:12, 02.10.2018


Skończcie z tymi ściSkończcie z tymi ści

7 1

Ścieżki nie są oznakowane poziomo. Nie wiadomo, która część dla pieszych, która dla rowerów. Przy Sadybie po jednej stronie drogi ścieżka na całej szerokości, a gdzie mają chodzić piesi. Z domu wychodzą prosto na ścieżkę. W całym mieście rowery jeżdżą także po chodnikach, mając pieszych w d.... Róbcie z głową dla wszystkich obywateli. Coraz więcej potrąceń pieszych przez gnających rowerzystów. To, że pryncypał jeździ rowerem, nie znaczy, że wszystkim to pasuje. A w zimę to co. Czy jakiś rowerzysta odśnieży taką ścieżkę? Nie, on uważa, że to obowiązek innych. 14:55, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

3 3

Brawo brawo brawo, oby tak dalej :) 16:23, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

3 4

Gratuluję i trzymam kciuki za realizację inwestycji. Brawo. To ogromna szansa na dalszy rozwój Płońska. Ma pan moj glos i mojej rodziny 17:14, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rowerowy terrorRowerowy terror

5 2

Ścieżki rowerowe wytyczane są bez ładu i składu. Efekt, strach jeździć samochodem i chodzić chodnikiem. Wtargnięcia rowerzystów na przejścia dla pieszych i skrzyżowania to normalka. Najpierw w Płońsku zakorkowano ulice, a teraz spowodowano, że chodzenie chodnikiem to Horror. Nie można bezpiecznie spacerować, bo może nadjechać wataha rowerzystów, a jeśli jakiś pieszy coś im powie to niektórzy stają do bicia. Andrzeju, opuść nasze miasto i przestań uszczęśliwiać nas swoimi pomysłami. Bez nich jesteśmy szczęśliwsi u siebie. Dlaczego opuściłeś Seroczyn. 18:07, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jacajaca

9 1

Jaki żartowniś z tego Adamuszewskiego no popatrz popatrz. Przypadkowy radny,bez pojęcia o samorządzie. Dobrze ze juz sie nie dostanie 21:34, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LancelotLancelot

3 1

Byli faceci w czerni teraz są faceci w łańcuchach :-)))))))))) 14:31, 04.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Waga łańcuchaWaga łańcucha

3 0

Taki łańcuch powinien ważyć co najmniej połowę tego, co ciężar noszącego. Inaczej jego waga urzędowa będzie niewystarczająca. 07:31, 05.10.2018


0%