Dzisiaj jest: 19 Stycznia 2018 Imieniny: Marta, Henryk, Mariusz Do końca roku pozostało 347 dni.
czwartek 18 stycznia

Płoński areszt do likwidacji. Jednostka oddziałem zewnętrznym

in Puls Miasta

by Redakcja

Od początku funkcjonowania płońskiego aresztu, czyli od 120 lat był on zawsze jednostką samodzielną. Z dniem 31 marca tego roku Areszt Śledczy w Płońsku, zarządzeniem ministra sprawiedliwości, zostanie zniesiony i będzie częścią innej jednostki – zakładu karnego w Płocku. Od 1 kwietnia na ścianie budynku miejscowej placówki penitencjarnej przy ulicy Warszawskiej zawiśnie tabliczka z napisem ,,Oddział Zewnętrzny w…

1500 hits

PŁOŃSK W SIECI NEWS
W 2017 ponad półtora miliona odsłon PwS: Miniony rok był rekordowy pod względem odsłon naszego portalu. Od 1 stycznia do 31 grudnia, według statystyk Google Anlytics, nasi czytelnicy odsłonili nas 1 514 184 razy! Dziękujemy za to, że tak często odwiedzacie nasz serwis. Szczęśliwego Nowego Roku! *  Płońsk w sieci : Twoje źródło informacji 

Komunikacja musi być drożna, bezpieczna i przewidywalna – mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas piątkowego spotkania w Poczerninie związanego z podpisaniem umów na budowę ostatnich dwóch z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości nieco ponad 35 km.

Chodzi o odcinki Strzegowo – Pieńki Rzewińskie (22 km) oraz Pieńki Rzewińskie – Płońsk (13,7 km). Planowany termin zakończenia obydwu kontraktów między inwestorem - olsztyńskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad a wykonawcą inwestycji, konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, to 12 maja 2021 r. Dyrektor Mirosław Nicewicz z GDDKiA uważa, że to wystarczająco dużo czasu, aby tę inwestycję pomyślnie zakończyć. Przypomnijmy, że w grudniu ubiegłego roku podpisano umowy na pozostałe dwa odcinki: Napierki – Mława (ok. 14 km) oraz Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km).

Cała trasa między granicą województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego a Płońskiem składa się z czterech odcinków. W piątek podpisano umowy na wykonanie dwóch ostatnich

Inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej trasy ekspresowej wraz z powstaniem dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

- Droga ekspresowa S7 była przez kilkadziesiąt lat marzeniem wielu z nas. Droga ta otwiera porty Trójmiasta na południe Europy. Wreszcie droga ekspresowa S7 będzie następcą drogi krajowej nr 7, która należy do najbardziej niebezpiecznych w kraju – mówił w siedzibie GDDKiA Rejon w Płońsku minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. - Teraz sprawy w swoje ręce biorą inżynierowie. Oby na tym poligonie budowlanym było jak najmniej problemów i trudnych wyzwań – dodawał członek rządu.

Minister Andrzej Adamczyk nie krył zadowolenia z inwestycji budowy drogi ekspresowej S7 na Mazowszu (foto: DT)

- Kolejny odcinek S7 sprawi, że za parę lat będzie nam zdecydowanie bliżej nad morze i na Mazury – mówił poseł Maciej Wąsik, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Ta droga to szansa na rozwój regionu, to lepsza infrastruktura, lepsze warunki do prowadzenia działalności gospodarczej, lepsza atmosfera, lepsze pole dla inwestorów. Możemy na tym tylko zyskać – oceniał Maciej Wąsik.

Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla całego zadania. - Mam nadzieję, że zgoda na realizację inwestycji ze strony wojewody mazowieckiego pojawi się wkrótce, po to aby prace budowlane na tych dwóch odcinkach mogły się jak najszybciej rozpocząć – zapowiadał Artur Standowicz, wicewojewoda mazowiecki.

Grzegorz Mickiewicz, doradca w gabinecie politycznym ministra inwestycji i rozwoju, zwracał uwagę, iż tego typu inwestycje bardzo wzmacniają i stymulują rozwój kraju na szczeblu regionalnym i lokalnym. - Jednym z priorytetów na ten rok jest wsparcie i pobudzenie inwestycji samorządowych. Realizacja tego zadania ma przyczynić się do tego, by inwestycje samorządowe były realizowane efektywnie i z większym natężeniem – zaznaczał Grzegorz Mickiewicz.

Inwestycja budowy drogi ekspresowej s7 przewidziana jest do współfinansowania z funduszy unijnych. (DT/grafika materiały prasowe GDDKiA)

PS Do tematu jeszcze wrócimy w kontekście planowanych komunikacyjnych rozwiązań dla Płońska w związku z budową S7.

Komentarze  

#1 +2 Elegancko
Pięknie. Kilka naszych firm przy tym zarobi, a i jazda do 3 miasta będzie jak po stole. Brawo!
2018-01-12 17:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytuj
#1.1 +3 ta, zarobi...
Znów asfalt będzie się przywoziło z wytwórni warszawskich lub płockich, bo będzie taniej...
2018-01-13 18:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytuj
#2 +2 jan
a potem za pół roku zrywanie i na nowo kładzie się nowy asfalcik i tak co 6 miesięcy haha
2018-01-16 09:12 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytuj

Może Cię także zainteresować